Ik heb een M42 naar EF eos adapter gekocht en nu blijkt deze iets te dun te zijn. Ik kan dus voorbij oneindige focus draaien en dit resulteert in een volledig onscherp beeld. Nu heb ik even getest en het lijkt dat wanneer de lens niet volledig in de socket is gedraaid (ongeveer 1/7 slag) hij wel bij de markering oneindig daadwerkelijk scherp is op oneindig. Ik heb dit ook met een andere lens getest en die heeft hetzelfde probleem. Het probleem ligt dus bij de adapter.
Nu zoek ik een oplossing om de adapter wat dikker te maken en misschien heeft iemand hier al een goede gevonden? Ik dacht aan de volgende oplossingen:
- plakband : Net zolang de adapter beplakken totdat de dikte is bereikt. Het nadeel is dat de tape natuurlijk los kan raken en kan gaan slijten.
- nagellak : Makkelijk rond te verdelen en je hoeft maar een klein stukje te doen. Misschien wat minder nauwkeurig vlak en dat het over tijd poreus wordt met als gevolg dat al die troep in de camera beland.
Heeft iemand anders andere idee?
Nu zoek ik een oplossing om de adapter wat dikker te maken en misschien heeft iemand hier al een goede gevonden? Ik dacht aan de volgende oplossingen:
- plakband : Net zolang de adapter beplakken totdat de dikte is bereikt. Het nadeel is dat de tape natuurlijk los kan raken en kan gaan slijten.
- nagellak : Makkelijk rond te verdelen en je hoeft maar een klein stukje te doen. Misschien wat minder nauwkeurig vlak en dat het over tijd poreus wordt met als gevolg dat al die troep in de camera beland.
Heeft iemand anders andere idee?