Toon posts:

[Excel 2007] Rij resize met lege regels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MistrX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2019

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb dit probleem al langer en het is dat ik op mijn werk zit nu maar ik heb de neiging de computer het raam uit te gooien.

Zodra ik in mijn Excel 2007 werkblad in een cel heb met tekst die de cellengte overschrijdt dan kan ik dit oplossen met automatische terugloop. Werkt prima. Met autoresize aan wordt de rijhoogte automatisch ingesteld zodat de tekst zichtbaar wordt.

Maar nu komt het: Altijd komt het bij mij voor dat de tekstlengte net aan lang genoeg is dat het nog op 1 regel past maar de autoresize maakt er toch een 2 regels hoge rij van. Natuurlijk heb ik gecontroleerd op harde enters etc. manueel resizen van elke geaffecteerde rij is geen optie wegens monnikenwerk en negeren is ook lastig als je veel informatie op 1 A4tje wilt printen.

Het probleem wordt groter bij opsommingen in 1 cel met meerdere harde enters. Elke regel die aan de lengte voldoet om net aan op 1 regel te passen maar toch volgens Excel te lang is, krijgt een lege regel bij het resizen. Zo wordt een cel van 7 regels tekst vergroot naar 14 regels waarvan dus 7 leeg zijn.

Cel langer maken verhelpt dit probleem dus je zou zeggen: dan doe je dat toch?! Maar dan komen er 2 dingen terug: 1, het pagina grootte probleem voor als ik wil printen en 2: andere cellen die eerst op 2 regels tekst stonden (waarvan het laatste woord in de zin net op de 2e regel valt) worden nu 1 regel tekst van de specifieke lengte en 1 lege regel. Dus het wordt een keteneffect. Resizen van de kolom zorgt altijd voor andere nieuwe lege regels op sommige rijen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje helder is omdat ik het probleem moeilijk kan omschrijven. Ik had al geGoogeled maar daar werd me ook verteld dat er geen harde oplossing voor is. Wat is Excel toch ook een dom programma zeg. :(

• Alargule
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-07-2017
Excel is een geweldig slim programma; het is alleen nooit bedoeld als tekstverwerker.

Moet je voor je project Excel gebruiken, bijv. ivm formules, of zou je je gegevens ook in een Word-tabel kunnen vastleggen?

It's not a bug, it's a feature!

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
MistrX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:15:
Het probleem wordt groter bij opsommingen in 1 cel met meerdere harde enters.
Tsja, dat is niet echt een normale excel-situatie natuurlijk. Wat mij wel lukt trouwens, is om eerst de cel veel te breed te maken, dan te dubbelklikken om de breedte exact goed te zetten, en dan te dubbelklikken om de hoogte goed te krijgen. Eenvoudiger lijkt het me om gewoon 1 item per cel te hebben.

Maar wat is er mis met Word of een combinatie tussen Word en Excel? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• MistrX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2019

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Het is policy mijn werkzaamheden uit te voeren in Excel. Het zou in principe in Word kunnen. We hebben voor dezelfde werkzaamheden normaliter ook Word templates maar in dit project willen ze het in Excel doen.

Niet mijn keuze, als het aan mij lag was er nu een software pakket die beide kan vervangen (die bestaan maar zijn (te) duur).

Als ik de cel eerst veels te breed maak en dan dubbelklik om weer goed te krijgen dan is de breedte ook wel goed maar zodra ik dan dubbelklik op de hoogte, dan komt het probleem terug.

Toch bedankt voor de hulp tot zover in ieder geval. :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee