[Windows 7] Automatisch ALLE hardware tegelijk installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10
Als een PC wordt geherinstalleerd gaat hij de eerste keer altijd bij zijn aanwezige drivers kijken welke hardware hij kan installeren. Welke hardware niet lukt, moet je één voor één alsnog doen. Nou heb ik een map waarin duizenden drivers staan, en welke ik steeds aanvul, waarmee ik voor 99% van de gevallen ook een match heb.

Is het mogelijk om Windows opnieuw de actie uit te laten voeren die hij bij de eerste keer opstarten doet. Dus het opnieuw automatisch zoeken naar (nieuwe/betere) drivers voor alle aanwezige hardware, maar dan in een door mij opgegeven locatie? Dit zodat dit niet voor elk component apart hoeft te worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Wat ik een paar keer heb geprobeerd, maar nog de HDD instellingen nog niet goed krijg (meerdere partities)
is een Unattended Win7 te maken....

Daarmee kun je drivers verwijderen en toevoegen van drivers en andere instellingen.
Met XP en vista gebruikte ik altijd Nlite of zijn broertje..

Met Win7 heb ik dit echter niet geprobeerd... Het enige wat veel tijd bij mij kost, zijn de GAMES.

De rest doe ik gewoon meerdere door elkaar heen, zoals msn, ccc, cleaner, winamp, xfire, steam

Dus je kunt proberen om een Unattended windows 7 te maken.

Kijk vooral op google hoe dat moet, want volgens mij moet je ook een xml bestand herschijven/bewerken.

ik zit nu op werk, maar ben morgen middag thuis, dus dan kan ik je een eindje op weg helpen, als dit
eventueel nodig is.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Een unattended installatie is in zon geval wel een uitkomst maar ga je al die duizenden drivers op zon dvd'tje geprakt krijgen?
Ik denk dat je dan met een serieus ruimte tekort komt..

Is een vorm van Windows Deployement Services niet iets voor jouw situatie, servertje neerzetten, daar alle drivers lozen en vanaf daar erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Staan die drivers niet gewoon op Windows Update? Het lijkt me dat met een privecollectie van 1000+ drivers je snel met veroudering zit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
@Soundstorm2010: Op de DVD er bij zetten is geen optie, dat gaat niet passen, Unattended Win7 wordt hem dus niet. Ik heb hier ook al naar gekeken, veel drivers kun je ook niet eens meenemen. (ik installeer nu images, waardoor de PC geherinstalleerd wordt en daarbij de virusscanner, Office en alles anders applicaties er meteen bij op staan, Tip: Acronis True Image Home, back on topic)

@SeatRider: Ja, ik installeer dus veel verschillende PC's, en soms ook PC's die ik 2 jaar eerder al gedaan heb, daarom bewaar ik alle drivers. Windows Update vind zeer veel drivers niet, en volgens mij al helemaal niet als de hardware nog niet is geïnstalleerd.

@Spongerobie: Windows Deployment Services? Had er nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees dan lijkt het handig te zijn om via het netwerk Windows te installeren, maar ik zie nog niet dat ik daarmee veel met drivers kan. Het is alleen het uitrollen van images volgens mij.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

PMarcus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:11:
@Spongerobie: Windows Deployment Services? Had er nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees dan lijkt het handig te zijn om via het netwerk Windows te installeren, maar ik zie nog niet dat ik daarmee veel met drivers kan. Het is alleen het uitrollen van images volgens mij.
Iemand nog ideeën?
Met Windows Deployement Servecies in Server 2008 kan je zoveel drivers erin zetten als dat je harde schijf van je server dat toelaat, ik weet dus alleen niet of je de mogelijkheid heb om een server neer te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
PMarcus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:11:
@Soundstorm2010: Op de DVD er bij zetten is geen optie, dat gaat niet passen, Unattended Win7 wordt hem dus niet. Ik heb hier ook al naar gekeken, veel drivers kun je ook niet eens meenemen. (ik installeer nu images, waardoor de PC geherinstalleerd wordt en daarbij de virusscanner, Office en alles anders applicaties er meteen bij op staan, Tip: Acronis True Image Home, back on topic)

@SeatRider: Ja, ik installeer dus veel verschillende PC's, en soms ook PC's die ik 2 jaar eerder al gedaan heb, daarom bewaar ik alle drivers. Windows Update vind zeer veel drivers niet, en volgens mij al helemaal niet als de hardware nog niet is geïnstalleerd.

Iemand nog ideeën?
Als je WDS nu eens aanvult met MDT 2010, daar kun je gewoon drivers (en zelfs applicaties) zetten die automatisch worden uitgerold :+ MDT is overigens een aanvulling op WDS en geeft je een wat meer 'grafische interface'..

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 06-10-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
Goede tips en ik geloof graag dat dit een oplossing is, maar ik vind hem wat omslachtig. Server installeren enz, om drivers te installeren gaat me te ver. Kent niemand een makkelijkere oplossing?

Snap niet dat Windows geen functie heeft om alle hardware automatisch nogmaals te laten controleren op drivers op een door mij opgegeven locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Het lijkt me toch dat een unattended install de eenvoudigste optie is. Een DVD hoeft hier natuurlijk geen beperking in te zijn, immers je zet het geheel gewoon op een USB Stick. Die kosten tegenwoordig geen drol (voor een paar tientjes heb je makkelijk een 16 of zelfs 32GB stick). Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens sneller installeert, en minder gevoelig is voor krassen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PMarcus schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:13:

Snap niet dat Windows geen functie heeft om alle hardware automatisch nogmaals te laten controleren op drivers op een door mij opgegeven locatie.
Heb je bijvoorbeeld op MSDN of Technet gezocht hoe hardware installatie onder Windows Vista & 7 werken?

http://technet.microsoft..../ff699026%28WS.10%29.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1