Hier nog een slachtoffer
De situatie (oude flat) is als volgt. Aansluiting is een zgn. U2 IS/RA punt.

Er komen wel een stuk of 12 gekleurde draden uit, waaronder 2 rode.... 2 blauwe, 2 gele, 2 groene, 2 blanke, 1 witte en 1 zwarte.
Er zit een DSL lijn van KPN op (tenminste, dat zou moeten) maar het modem vindt tot nu toe niks...
Op links (2a) en rechts (2b) zaten resp. zwart en rood aangesloten (dacht ik dan toch, tenminste...

). Ik heb een blauwe draad gevonden, omdat ik dacht dat rood en blauw het juiste aderpaar zijn. Deze doen echter niks. Ik ben even gestopt omdat ik geen verdere ellende wil en KPN immers verantwoordelijk is voor de aflevering tot en met het IS/RA punt?
Maar ik wil het zelf nog wel even proberen met wat hulp van hier. Iemand een idee welke kleuren ik moet hebben voor een type U2 aansluiting? En wat ik met die 2 rode draden aan kan vangen?
EDIT: heb nog het volgende gevonden:
De voorganger van dit systeem was STAP-58, te herkennen aan de bijzonder gekleurde aderparen: samen met de bijbehorende transparante draad is de zwarte draad voor telefoonlijn 1 en de witte draad voor lijn 2. De kleuren rood, groen, blauw en geel werden lang geleden gebruikt voor draadomroep.
(slrndtt0er.418.ruben-news@its.blacklisted.nl)
Volgens mij is dat bij mijn situatie ook van toepassing... Stel dat dit zo is, moet ik dan de transparante draad op 2a aansluiten en de zwarte op 2b? En als dat niet werkt de witte op 2b?
EDIT: de combinaties hier voorgesteld leveren niks op, dat word dus maar 0900 KPN bellen...
[
Voor 33% gewijzigd door
autoreverse op 16-07-2012 09:27
]