Mail altijd 2 maal in post in, ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Een kennis van mij heeft sinds kort dat zijn mail twee maal in zijn inbox terecht komt. Hij heeft maar 1 e-mail account ingesteld staan (ziggo met Casema gegevens).

Bij het verzenden ontvangen komt de mail ook gelijk twee keer binnen. De volgende keer bij het verzenden ontvangen komen de nieuwe mailtje ook weer twee keer binnen etc. De mailtjes van de eerste keer verzenden ontvangen komen daarna niet meer binnen, maar staan toch twee maal in postvak in. Heel irritant dus.

Aangezien het om 1 email account gaat heb ik het mail-account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Het werkte toen perfect. Nu 1 dag later zijn we weer terug bij af en komen de mail weer dubbel binnen?

Op internet kwam ik vooral zaken tegen als kopie op server laten staan uitvinken etc, maar omdat de mail maar 1 keer dubbel binnenkomt en dus ook bij 1 keer verzenden/ontvangen gebeurd, lijkt me het probleem elders te zitten?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
En welke mail client wordt er hier gebruikt en welke versie...?

Verkeerd opgezette berichtregels en virus scanners welke zich integreren met de mail client zijn de "usual suspects" hier.

Voor Outlook zie ook;
http://www.howto-outlook.com/faq/duplicates.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Het gaat om office outlook 2003, virusscanner weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Bedankt voor de link, ga daar eens mee aan de slag.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kopie op de server laten staan kan het wel zijn hoor. Soms komt mail dan 2 keer, soms 3 keer binnen. Dan hoeft het ook niet per se eindeloos binnen te komen.

Alle tips staan wel genoemd in dat stukje. Ook zou ik alle updates even installeren. NIet alleen van de virusscanner, maar ook van Outlook zelf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Marzman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:12:
Kopie op de server laten staan kan het wel zijn hoor. Soms komt mail dan 2 keer, soms 3 keer binnen. Dan hoeft het ook niet per se eindeloos binnen te komen.
Ja, maar dat betekent dat er iets mis gaat bij het wegschrijven van welke mails al gedownload zijn of niet en dat wordt meestal veroorzaakt door virus scanner integratie met Outlook.

Natuurlijk kan je dan ook de optie "kopie op server laten staan" uitzetten als een dirty workaround, maar het lost het achterliggende probleem natuurlijk niet op en er zijn ook een heleboel redenen waarom je deze optie niet uit zou willen zetten ;-)

HowTo-Outlook | MSOutlook.info