Google AdWords Flash banner clickTAG probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Voor een klant heb ik een Flash banner die zij hebben aangeleverd aangepast, deze banner willen zij draaien via Google AdWords. Wanneer zij hem bij AdWords willen uploaden krijgen zij de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaconcepts.nl/banner/adwords-error.png

Hij geeft dus aan dat clickTAG in de banner niet ondersteund wordt, echter, wanneer ik hem zelf test werkt hij prima. Wanneer je de HTML bekijkt kun je zien dat ik de variabele clickTAG de waarde http://www.google.nl heb meegegeven en daar springt hij ook heen na een klik.

Nu heb ik de specificaties van AdWords nageplozen om uit te zoeken of hij overal aan voldoet:
Hij wordt als Flash versie 9 opgeslagen - voldoet
In de banner wordt Action Script 3 gebruikt - voldoet
Overigens kan ik de banner niet simpelweg omzetten naar AS2 gezien er nog andere script in de banner staan
De spelling van de variable is clickTAG - voldoet

Volgens de specificaties moet de code in action script voor de clickTAG de volgende zijn:
code:
1
2
3
on (release) {
getURL(clickTAG, "_blank");
}

Maar dit is volgens mij (mijn kennis van action script is vrijwel nihil) action script 2 en werkt in mijn geval dus niet. Daarom maak ik in mijn banner gebruik van de volgende op internet gevonden code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
//Define loader info object (Flash variables from browser)
var flashVars:Object = LoaderInfo(this.root.loaderInfo).parameters;

//Event listener for clickable object
clickBtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,clickHandler);

//function that is called upon click of your object
function clickHandler(e:MouseEvent){
    if(flashVars.clickTAG){
        navigateToURL(new URLRequest(flashVars.clickTAG),'_blank');
    }
}

Mijn test wijst uit dat dit stukje code gewoon prima werkt en het lijkt mij sowieso dat de code die gebruikt wordt in principe niet uit maakt zo lang hij maar die variabele clickTAG goed verwerkt. Evengoed accepteert AdWords hem dus niet, wie kan mij wijzer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Na flink zoeken en het uitproberen van verschillende stukjes AS3 code ben ik er op 1 gestuit die werkt, de oplossing:
code:
1
clickBtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, function(){navigateToURL(new URLRequest(root.loaderInfo.parameters.clickTAG), "_blank")});

Waarbij je clickBtn uiteraard moet vervangen door de instance name van je button.