Toon posts:

Win 7 - Uw software is illigaal! huh?

Pagina: 1
Acties:

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 23:00
Ruim 1 maand geleden heb ik een nieuwe Acer laptop gekocht en krijg nu ineens de melding dat mijn Windows niet geactiveerd is en ik mogelijk slachtoffer ben van illegale software. Online activatie is niet mogelijk, windows geeft aan dat mijn code ongeldig is.

Dit is onmogelijk, het is een oem versie van Acer. Dus heb ik Acer gebeld en na ruim 15 minuten wachten werd mij verteld dat ik contact op moet nemen met Microsoft.

Bij Microsoft krijg je alleen maar een computer en na ruim 20 minuten verschillende opties te hebben gehad, krijg ik eindelijk iemand aan de lijn en die verteld mij dat ze geen ondersteuning bieden voor oem software en dat ik contact op moet nemen met Acer!

Binnen 1 minute heb ik natuurlijk een patch gedownload en is het probleem opgelost, maar het is belachelijk dat het zo moet!! Dus doe ik het voorlopig niet.

Weet iemand wat ik moet doen? Acer zegt dat het niet hun probleem is en Microsoft zegt hetzelfde!

GoT, You have to love it!

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:10
Als je een OEM licentie hebt, zul je inderdaad bij Acer moeten zijn. Eigenlijk zelfs bij de verkopende partij.

Abort, Retry, Quake ???

• Lisadr
Dacht ik ook, maar Acer blijft volhouden dat hun daar niet over gaan. Heb meerdere mensen aan de lijn gehad en ze zeggen hetzelfde. Bel Microsoft.

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:51

loewie1984

music addict! pizza monster!!

aZuL2001 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:04:
Als je een OEM licentie hebt, zul je inderdaad bij Acer moeten zijn. Eigenlijk zelfs bij de verkopende partij.
Juist, omdat de partij (winkel) je een OEM licentie verkocht heeft, zijn zij in eerste instantie de partij waar je je op moet beroepen voor ondersteuning. Dus de winkel om de hoek, mediamarkt of waar dan ook waar je de laptop gekocht hebt.

discogs

• Lisadr
@loewie1984

Die had ik nog niet gebeld. Ga ik doen en hou jullie op de hoogte.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Dat is nu precies het hele idee van een OEM licentie. Je betaalt er minder voor, omdat je geen rechtstreekse MS support krijgt. Die moet je dus halen bij jouw leverancier, de winkel dus.

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-07 09:24
OEM is verantwoording van de fabricant, maar activatie problemen horen toch echt bij MS. Dus code van de sticker invoeren en activeren. Meestal helpt dan de telefonische activatie.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:51
Er zijn twee soorten van activatie van OEM installaties.

één die werkt net als een gewone installatie. Serienummer invoeren, daarna online activeren.

De tweede werkt met een serienummer van de OEM fabrikant wat bij iedere PC en installatie van die fabrikant hetzelfde is en waarbij de sticker aan de onderzijde slechts een certificaat van echtheid is, met een ander uniek nummer. Online activeren met dit nummer zal dan niet lukken, maar soms wel per telefoon.

Activatie gebeurt in dat geval offline, omdat bij de installatie door de fabrikant een OEM certificaat is meegeinstalleerd, die moet passen bij gegevens in de BIOS. Is dit niet passend bij elkaar dan wordt er niet geactiveerd. Dit komt bv voor als Windows opnieuw wordt geinstalleerd met een andere dan de originele CD.
Voor zover mij bekend werkt Acer volgens deze laatste methode.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb mijn Toshiba laptop een schone installatie gegeven door middel van een non-branded OEM Home Premium installatie-cd omdat ik al die crap bloatware van de restore cd niet wilde. Ik heb daarna de Toshiba OEM product key onderop de laptop gebruikt bij de installatie, en die gaf ook aan dat deze niet kon worden geactiveerd, dus ik heb gewoon de computergestuurde telefonische activatie gebruikt - werkt prima.

My shop

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee