Toon posts:

Cent OS 5.5 Gameserver

Pagina: 1
Acties:

• Nh1988
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2014
Goede dag,

Ik heb als stage opdracht een hele leuke taak gekregen, ik moet namelijk een gameserver opstellen voor het spelen van Company of heroes(en ja we hebben er 5 origineel gekocht)

alleen nu weet ik niet echt meer waar ik verder moet.

google al afgestruind naar dedicated server files enzo maar niks te vinden, ook geen tutorial ofzo, en snap zo ie zo weinig van de Commandlines waar Cent OS mee werkt.

alle hulp is van harte welkom.

alvast bedankt,

Groet

Nh1988

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59
Welkom @ GoT Nh1988,

Daar je vraag aardig naar huiswerk riekt, zal ik je toch even een zetje de goede kant op trachten te geven.
google1 al afgestruind naar dedicated server files enzo maar niks te vinden, ook geen tutorial ofzo, en snap zo ie zo weinig van de Commandlines waar Cent OS mee werkt2.
1) Google :Y)

2) www.google.com/linux OS gerelateerde google. (net als www.google.com/microsoft www.google.com/mac www.google.com/bsd etc)

3) http://www.companyofheroes.com/forums - Zag ik niet 123 in je post naar voren komen, maar ik denk dat die jongens aardig wat van het spel afweten en de mogelijkheden (zelfs hosten van dedicated servers ... als dat kan)

iig sterkte met het zoeken van de oplossing. Hoop niet dat je het via WineHQ hoeft te doen (dan is het echt nutteloos)

Zelf in mijn schooltijd een Power Mac G5 omgebouwd tot gameserver :9~

(Gentoo linux: 5 x UT2k3 dedicated servers, CS1.6 en nog iets wat me ontschoten is)
Kleine google actie van mij doet mij het ergste vrezen. Kan je wel dedicated servers hosten op windows met dit spel bv?
edit:
Spuit 11 8)7
@ Hieronder: Ha, ik had even moeten F5'en

[Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-10-2010 10:20]

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Ik kan je vast uit de droom helpen, er is geen dedicated server beschikbaar. Ik zou je graag iets anders meedelen, maar zo is het nu eenmaal.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:36

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik ga IDD met Cherandar mee, ik heb het zelf ook geprobeerd. Maar ze bestaan gewoonweg niet...

@LinuX.
Hoe groot schat je de kans dat het opzetten van een Dedicated Gameserver iets met school te maken heeft :+ .

Vind het sowieso een beetje een vreemde stage opdracht.. ik bedoel: .txt/.ini bestand invullen, dedicated-blahblah.exe opstarten en go? is 15 mins werk..

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59
D4NG3R NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:21:
Ik ga IDD met Cherandar mee, ik heb het zelf ook geprobeerd. Maar ze bestaan gewoonweg niet...

@LinuX.
Hoe groot schat je de kans dat het opzetten van een Dedicated Gameserver iets met school te maken heeft :+ .

Vind het sowieso een beetje een vreemde stage opdracht.. ik bedoel: .txt/.ini bestand invullen, dedicated-blahblah.exe opstarten en go? is 15 mins werk..
Sinds hij het zelf specificeerd :+

Jij hebt het over 15 minuten werk, ben er zelf wel een klein weekje mee stil geweest destijds :$ ... Gentoo compilen, inrichten, virtuele adapters aanmaken (vraag me niet waarom, kon makkelijk op 1 ip adress en verschillende porten hosten, maar dan konden de clients de servers nauwelijks vinden + er was een stat plugin die dat niet grappig vond), loadbalancing voor elkaar krijgen, stat websites / plugins in de lucht krijgen + de achterliggende databases, alle mods en patches installeren op de server en geloadbalanced distributen (want ja, niet iedereen heeft dezelfde versie/patches + als ze allemaal tegelijk joinde, trokken ze de machine plat)

Je kan het zo leuk en ingewikkeld maken als je zelf wil :Y)
offtopic:
Voor mij was het gewoon een uitdaging om te kijken hoe ver die Mac kon gaan tov een dual Xeon server destijds :Y)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:36

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tjah dat is dan wel weer zo.. Maar een normale Vanilla Dedi server opzetten, welke op een licht PC'tje voor mijn clan (18 man) moets draaien voor Soldat. (www.soldat.pl) Viel gigantisch mee.. koste me 30 mins werk, en dit was inclusief het schrijven van een script welke een spawnglitch fixde, en een script welke reclame weergaf om de 10 mins.

Ook voor Wolfenstein:ET koste me het niet meer als een uurtje, maar hierbij moet ik wel vermelden dat de dedi server tool mij geheel onbekend was.. (en dat ik toen 14 was :+ )

Maar het verschilt natuurlijk per spel / omgeving, ik deed het in een Win(xp) omgeving, wat waarschijnlijk een stuk sneller is als een Linux omgeving qua compatability ect.

Maar nogmaals: CoH heeft geen Dedi server(tools) voor zover ik weet.

[Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 10:31]

• Nh1988
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2014
Toch bedankt allemaal voor de snelle reacties

Het was een stage opdracht omdat ik dan wat leer over het instellen van een server(wat ik hier nu dagelijks doe)

Groet,

Nh1988

• axis
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12-10-2020
Je werk is het installen van servers, maar vervolgens zeg je dat je niets snapt van de CentOS cli? Pak er nog maar weer een boek bij zou ik zeggen.. :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

axis schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:17:
Je werk is het installen van servers, maar vervolgens zeg je dat je niets snapt van de CentOS cli? Pak er nog maar weer een boek bij zou ik zeggen.. :)
tja, stage, daar zit je om het te leren

Er zijn voldoende andere games die wel een dedicated server hebben.
Quake3 of Enemy Territory lijken me goede kandidaten. Die zijn makkelijk te krijgen, er is veel informatie beschikbaar en je kan het zo makkleijk of moeilijk maken als je zelf wil.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee