Toon posts:

Verwijderen dode pixel in film

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best forumcollega's,

Ik heb een probleem met mijn Canon EOS 500D.

Ik heb een (dode) rode pixel op mijn display. Op foto's is hij nauwelijks te zien, ze zijn bruikbaar, maar fijn is het allerminst. Nu heb ik ook HD videos geschoten en dan zie je deze rode pixel op de video's terug. Het ziet er erg ontsierend uit. Het probleem zit in het midden, richting de onderkant van het beeld. Uiteraard gaat de camera terug aangezien ik hem pas een maand heb en het probleem dit weekend is ontstaan.

Hebben jullie tips voor de goede beeldbewerkingsprogramma's zodat ik deze pixel kan camoufleren of zelfs dat ik het gedeelte met de pixel 'weg kan snijden'?

Ik heb Google geprobeerd, maar ik krijg ik alleen reviews van de Canon EOS 500D.

Ik vraag jullie hulp aangezien ik redelijk in tijdnood zit.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57

Polariteit

Fietsende fotografeur

Als je photoshop of lightroom gebruikt kan je die dode pixel wegklonen. dan zet hij er gewoon een pixel die in de buurt ligt ervoor terug.

Werkt prima, zo werk ik ook mijn vlekjes op foto's weg die ontstaan door stof op de sensor of lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marceltuit schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:54:
Als je photoshop of lightroom gebruikt kan je die dode pixel wegklonen. dan zet hij er gewoon een pixel die in de buurt ligt ervoor terug.

Werkt prima, zo werk ik ook mijn vlekjes op foto's weg die ontstaan door stof op de sensor of lens.
Hai, dank je wel voor je reactie.

Is die 'wegkloon' optie dus ook bruikbaar bij HD videos? Ik zag op de Adobe website dat Lightroom wordt aangeboden (trial versie), zit die optie waar je het over hebt ook in de uitprobeerversie?

Excuses voor het eventueel intrappen van open deuren, maar ik ben een beginnende amateurfotograaf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 22:49
Titelfix en move naar FV, aangezien dit over nabewerking van film gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dan aan adobe after effects moet denken, je hebt daar genoeg tools om dingen die er niet in horen weg te poetsen. Ik denk dat de makkelijkste manier is wire removal waar je heel makkelijk hele kleine dingen weg kan poetsen. Je zou ook een mask kunnen leggen om de dode pixels en met change to color ze de gewenste kleur geven. je kan overal op internet hier tutorials over vinden.