Toon posts:

Verwijderen dode pixel in film

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Linkshalf
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-05-2011
Best forumcollega's,

Ik heb een probleem met mijn Canon EOS 500D.

Ik heb een (dode) rode pixel op mijn display. Op foto's is hij nauwelijks te zien, ze zijn bruikbaar, maar fijn is het allerminst. Nu heb ik ook HD videos geschoten en dan zie je deze rode pixel op de video's terug. Het ziet er erg ontsierend uit. Het probleem zit in het midden, richting de onderkant van het beeld. Uiteraard gaat de camera terug aangezien ik hem pas een maand heb en het probleem dit weekend is ontstaan.

Hebben jullie tips voor de goede beeldbewerkingsprogramma's zodat ik deze pixel kan camoufleren of zelfs dat ik het gedeelte met de pixel 'weg kan snijden'?

Ik heb Google geprobeerd, maar ik krijg ik alleen reviews van de Canon EOS 500D.

Ik vraag jullie hulp aangezien ik redelijk in tijdnood zit.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:49

Polariteit

Testende fotografeur

Als je photoshop of lightroom gebruikt kan je die dode pixel wegklonen. dan zet hij er gewoon een pixel die in de buurt ligt ervoor terug.

Werkt prima, zo werk ik ook mijn vlekjes op foto's weg die ontstaan door stof op de sensor of lens.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Linkshalf
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-05-2011
marceltuit schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:54:
Als je photoshop of lightroom gebruikt kan je die dode pixel wegklonen. dan zet hij er gewoon een pixel die in de buurt ligt ervoor terug.

Werkt prima, zo werk ik ook mijn vlekjes op foto's weg die ontstaan door stof op de sensor of lens.
Hai, dank je wel voor je reactie.

Is die 'wegkloon' optie dus ook bruikbaar bij HD videos? Ik zag op de Adobe website dat Lightroom wordt aangeboden (trial versie), zit die optie waar je het over hebt ook in de uitprobeerversie?

Excuses voor het eventueel intrappen van open deuren, maar ik ben een beginnende amateurfotograaf. ;)

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-09 22:21
Titelfix en move naar FV, aangezien dit over nabewerking van film gaat :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• HAHAproductions
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-05-2012
Ik denk dat je dan aan adobe after effects moet denken, je hebt daar genoeg tools om dingen die er niet in horen weg te poetsen. Ik denk dat de makkelijkste manier is wire removal waar je heel makkelijk hele kleine dingen weg kan poetsen. Je zou ook een mask kunnen leggen om de dode pixels en met change to color ze de gewenste kleur geven. je kan overal op internet hier tutorials over vinden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee