Toon posts:

Sitecom Wireless Range Extender aan netwerk toevoegen HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ben al een aantal dagen bezig om een simpele wireless Range Extender te laten werken, om ook op mijn zolder volledig internet te hebben. sitecom levert een extreem grote instalatie poster mee, waarmee het zou moeten lukken. maar nadat ik alles stap voor stap heb uitgevoerd, kan ik nog steeds niet via de range extender online. wel lokaal, maar that's it.

kan iemand mij alstjeblieft(!) STAP VOOR STAP duidelijk uitleggen wat te doen?
ik heb een Sitecom 300N router op de begane grond, en de Sitecom Range Extender staat in principe op de eerste verdieping.

Help!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Tja, het is nogal lastig om op afstand te zeggen wat er dan precies verkeerd gaat. Volgens mij is het zo dat je de range extender via een webinterface in kunt stellen of niet? Dat was in ieder geval het geval bij de range extender die ik van sitecom heb gehad. Daar heb je onder meer de optie om te zoeken naar het draadloze netwerk wat je wil extenden. Zie je daarbij de Sitecom router beneden wel staan?

Hoe zit het verder met de beveiliging van je draadloze netwerk? Heb je al geprobeerd om die tijdelijk uit te zetten om te bepalen of het probleem daar wellicht in zit? Toevallig een mac filter of iets dergelijk in je router aan staan?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!
als ik een verbinding wil maken kan ik wel kiezen tussen de router en de range extender, met de router heb ik direct verbinding en als ik de range extender selecteer dan kan er geen verbining gemakt worden. maar ik heb wel de beveiligings instellingen hezelfde staan, zoals word aangeraden op diversen forums.
ik kan ook niet in de range ectender komen met het ip adres.... dan kom ik op google uit....
en zo gaat dat dus al dagen lang...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Je kunt alleen op die range extender komen via het ipadres als je daadwerkelijk met de extender verbonden bent. Volgens mij is het de bedoeling dat je die extender de eerste keer instelt door deze via een lankabel aan te sluiten op je PC, heb je dat wel gedaan? Dat was in ieder geval bij dat sitecom geval van mij het geval. Heb er ook een tijdje mee zitten worstelen voordat het werkte hoor!

Hoe heb je de extender trouwens aangesloten op je router? Ook draadloos of via lan? En welk type hebben we het exact over?

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 05-10-2010 10:39 ]

Desktop | Server | Laptop