Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hallo

m'n pa heeft vorige week woensdag een Galaxy 5 gekocht voor net iets meer dan 157 euro. nu was hij verbonden met het netwerk bij ons in de zaak (SSID "Taverne De Kroon"), en vandaag wou hij thuis verbinden (SSID:"bramnet") maar wanneer ik naar Wifi-instellingen ging deed hij heel even "scannen" en voor de rest niets. Er zijn een 5-tal Wifi netwerken beschikbaar op de iPhone in dezelfde ruimte.

Handmatig instellingen opgeven resulteerde in "netwerk buiten bereik"

het gaat dus over een Galaxy 5 (Europe, I5500) met Android 2.1-update1

Ik heb alvast gezocht op Google, er waren nog Wifi problemen maar die waren router-gerelateerd (op Google dus), maar aangezien ik op het wifi netwerk zit om op tweakers dit bericht te plaatsen ben ik zeker dat het werkt.

Iemand enig idee wat er mis is / hoe op te lossen?

Alvast bedankt
Bram

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 08:31
b12e schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:15:
Hallo

m'n pa heeft vorige week woensdag een Galaxy 5 gekocht voor net iets meer dan 157 euro. nu was hij verbonden met het netwerk bij ons in de zaak (SSID "Taverne De Kroon"), en vandaag wou hij thuis verbinden (SSID:"bramnet") maar wanneer ik naar Wifi-instellingen ging deed hij heel even "scannen" en voor de rest niets. Er zijn een 5-tal Wifi netwerken beschikbaar op de iPhone in dezelfde ruimte.

Handmatig instellingen opgeven resulteerde in "netwerk buiten bereik"

het gaat dus over een Galaxy 5 (Europe, I5500) met Android 2.1-update1

Ik heb alvast gezocht op Google, er waren nog Wifi problemen maar die waren router-gerelateerd (op Google dus), maar aangezien ik op het wifi netwerk zit om op tweakers dit bericht te plaatsen ben ik zeker dat het werkt.

Iemand enig idee wat er mis is / hoe op te lossen?

Alvast bedankt
Bram
Ik heb hier ook een Galaxy 5 en ook dit Wifi probleem.
Als de telefoon verbonden is met Wifi en dan op standby gaat dan vind hij geen netwerken meer.

Als je de telefoon heel dicht bij de router houd zal je zien dat hij een zwak signaal vind.
De enigste oplossing die ik kon vinden was de telefoon rebooten.

Ik heb op forums gelezen dat er nieuwe firmwares zijn die het probleem verhelpen maar via Samsung Kies vind hij geen updates.

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
paulb_nl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:33:
[...]

Ik heb hier ook een Galaxy 5 en ook dit Wifi probleem.
Als de telefoon verbonden is met Wifi en dan op standby gaat dan vind hij geen netwerken meer.

Als je de telefoon heel dicht bij de router houd zal je zien dat hij een zwak signaal vind.
De enigste oplossing die ik kon vinden was de telefoon rebooten.

Ik heb op forums gelezen dat er nieuwe firmwares zijn die het probleem verhelpen maar via Samsung Kies vind hij geen updates.
Nuja zelfs rebooten helpt niet echt. Zelfs de batterij er x minuten uithalen heeft geen effect. En inderdaad, Samsung Kies vindt geen updates. #help ;)

Heel raar, want in het begin deed hij het wel normaal. Morgen terug naar het verkooppunt, even gaan klagen en hopen op een ander toestel.

Edit: het is dus een probleem dat blijkbaar vaker voorkomt, maar aangezien we bij the Phone House geen verzekering hebben afgesloten moeten we dan 3 weken wachten. Hebben 'm dan maar terug meegenomen en gehouden zoals het was: héél dicht bij de router is er wel verbinding. Het toestel kostte toch maar 130 euro dus zo'n ramp is het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door b12e op 07-10-2010 08:38 ]

• BrotherGecko
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10 12:48
Hier hetzelfde probleem, na het verbreken van de verbinding krijg ik geen verbinding meer. Alleen de batterij eruit halen werk. Heel soms is rebooten voldoende.

Hoop dat er snel een update voor komt en dat het een software probleem is.

Iemand al een oplossing?

Misschien dat de app "wifipowerSaving off" werkt maar daar heb je root toegang voor nodig. Andere apps hebben tot nu toe geen succes gehad "wifi buddy" "wifi fix".