Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 19:50
Momenteel ben ik op zoek naar een leuke beamer om films te kijken en af en toe gamen. Na wat zoek werk op Tweakers en diverse andere fora's ben ik bij de volgende twee uit gekomen.

1. Optoma HD200X
Contrastverhouding (statisch) 4.000:1
Beeldhelderheid 1.500

2. Epson EH-TW2900

Contrastverhouding (statisch) 18.000:1
Beeldhelderheid 1.600

Tussen deze twee beamers zit 200 euro verschil. Is de Epson beamer die 200 euro extra waard? Kan het namelijk niet vinden via Google. Over de Epson EH-TW2900 is veel minder te vinden omdat het een nieuwe model is dan de HD200X.

Iemand die mij hierover advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foefelken
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2022
Da Vince,

Ik ben zelf in het bezit van een Epson EH-TW2900 en moet zeggen dat die zeker de moeite is, zeker als je rekening houdt met de prijs. Ik ben van Schepdaal, België. Indien je eens de Epson in "actie wil zien mag je best eens langskomen.

PS : in de Makro's in Belgie zijn ze momenteel in aanbieding : 999€
http://www.makro.be/Content/promoties/folders/1/index.jsp
Folder zal pas morgen of overmorgen online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
foefelken,

Bedankt voor het aanbod maar dat is helaas te ver weg. in de Pricewatch staat de Epson EH-TW2900 voor rond de 930 euro.

Hopelijk zijn er meer Tweakers die een van deze beamers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foefelken
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2022
Een goed referentie voor revieuws is :
http://www.projectorcentral.com/

Ik merk op dat de Optoma een DLP is. Heb persoonlijk enkele DLP's gezien en was er niet over te spreken. Had na een tijdje last van de ogen. Bij sommige zelfs het regenboogeffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 16:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Da_Vince,

Je zult enkele extra criteria moeten geven om daar een bruikbaar antwoord op te krijgen.
Wat is belangrijk voor je en in welke situatie ga je de beamer gebruiken (ivm zwartwaarden, lichtopbrengst, etc).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
Graag wil ik het verschil weten van het beeldkwaliteit, Het gaat vooral om de contrastverhouding en beeldhelderheid. De Epson heeft een vele male hogere contrastverhouding dan de Optoma.

De beamer komt op mijn kamer te hangen, de ruimte is makkelijk te verduisteren tot bijna donker overdag.
Pagina: 1