• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-09 00:09
Heb een systeem geinstalleerd met 2 Identieke HDD's erin, op de ene is nog niets geinstalleerd, op de andere win7. Probeer nu een raid setup van deze 2 drives te maken, alle documentatie doorgelezen, en daarin staat dat ik in de bios de drivers op raid moet zetten en dan in windows het prog intel matrix storage manager moet opstarten en dat van hieruit alles te regelen valt. Ik kon dit programma op geen van de cd's bij het mobo vinden dus maar gedownload maar zowel dit bestand als deze geven de melding: your system does not meet the minimum requirements needed for installation. Wat deze requirements zijn wordt verder niet weergegeven.

Weet iemand wat ik fout doe en wat ik anders moet doen om raid werkend te krijgen? Verdere specs zijn:

I7 950
6GB DDr3
asrock x58 extreme 3
2x spinpoint F3 1TB aangesloten op de Sata3 aansluitingen op het mobo

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft geen losse driver te downloaden hoor, gewoon lekker vanuit de bios doen.

1. stel RAID in in de bios (kan zijn dat deze nog op AHCI staat bijv).
2. dmv CTRL + i naar de RAIDbios
3. array aanmaken
4. OS installeren en klaar.

Let wel dat de data van de drives wordt afgehaald.

Verder, als je die 2 Spinpoints in RAID wil zetten zul je ze niet op je SATA 6Gbps controller moeten prikken, maar op de ICH. Anders kan de Intel RAID er natuurlijk niet zo veel mee.

30" monitor te koop

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik gok dat je ook de raid bios in moet stellen.

spuit 11 ....

[Voor 29% gewijzigd door redfoxert op 04-10-2010 20:43]

• Snuurtje
ow, vreemd in het boekje stond zoiets van dat je raid ook achteraf kon maken nadat je je os geinstalleerd had dus, en dat ie daarna ging stripen of de data overkopieren naar de 2e drive als je raid1 neemt.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij RAID1 zou het moeten kunnen. Bij RAID0 niet.
Maar sowieso zou ik gewoon installeren op de RAIDarray ipv later een array aanmaken. Dan weet je zeker dat het werkt, en je nietper ongeluk data kwijtraakt.

30" monitor te koop

• Nism0
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-09 13:39
2x f3 spinpoints met raid 0 is veel leuker dan raid 1 ;)

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:39
Nism0 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:01:
2x f3 spinpoints met raid 0 is veel leuker dan raid 1 ;)
Uhh ja en als er dus dan 1 dood gaat dan ben je al je data kwijt :P. Je neemt RAID1 ook voor de mirror.

Nothing to see here!

• Snuurtje
oke ben er nu aan toe gekomen om het te gaan fixen, heb de schijven op de SATA II aansluiting aangesloten en nu installeerd dat intel raid manager programma wel. En dat werkt gelukkig zoals het boekje zei! Alle data kan behouden blijven zowel bij het maken van een raid0 als raid1 volume. Je kan zelfs op twee schijven en een raid0 en een raid1 volume maken. Ik ga dus raid0 voor windows en programma's maken (geen onoverkomelijke ramp als dat kwijtraakt) en een raid1 volume voor mn documenten. Hier 3 screenshots van het programma.

http://i51.tinypic.com/2h6u5o8.png

http://i52.tinypic.com/dls2oi.png

Aan het migreren:

http://i51.tinypic.com/906e74.png

Ben alleen wel benieuwd wat er straks gaat gebeuren heb de slider bij het aanmaken van raid0 teruggeschoven van 100% (TGB) naar 50%(1TB) en maak er dan hierna nog een raid1 van 50% bij (500GB) Maar ik heb atm wel 3 partities van ~300gb elk, ben benieuwd wat daarmee gebeurd en welk deel dan raid1 en welk deel raid0 wordt, want dat kon ik niet kiezen. Ik laat het wel weten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee