Toon posts:

Subwoofer op receiver probleem.

Pagina: 1
Acties:

• blokzeil1
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:57
Hallo medetweakers :P

Na 2 weken met me audio lopen te vechten te vervangen stuit ik nu op mijn laatste probleem...
Ik heb dus zondag een reciever gekocht (Sony STR-DE475) een oud dingetje maar je moet toch wat als student :p. Ik heb een 5.1 boxen setje van me vriend kunnen over nemen, maar nu heb ik dus mijn probleem hier.

Mijn receiver heeft dus een appart tulpingang voor mijn subwoofer, geen probleem stekkertje afgeknipt van een verlengkabel waarop 2 tulp zaten, Subwoofer met een + en - draad aangesloten tulp in mijn receiver. Maar dit werkt dus niet. Test toon gedaan en inderdaad zend mijn receiver niks uit naar me subwoofer.

Wat is hier het probleem?
Alles zit aangesloten zoals het word van pc naar receiver zit goed met een optical kabel.
Alleen van receiver naar subwoofer gaat het dus niet.

Dus wie kan mij helpen?? O-)

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die subwoofer UITgang op je reciever is voor actieve/versterkte subwoofers. Zoals je het beschrijft lijkt het alsof je een passieve subwoofer hebt en dat gaat dus niet werken, maar zonder type of foto's kunnen we alleen maar raden.

Ook kan het zijn dat je je receiver moet vertellen dat je een sub aangesloten hebt.

Wise enough to play the fool

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je moet ook een uitgang pakken eh, geen ingang

Iperf

• blokzeil1
Het is inderdaad een passiefe subwoofer, en het is een uitgang op de receiver dus ik moet met andere worden een actiefe subwoofer hebben?? en wat moet ik me daar bij voorstellen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet niet perse, een pasieve kun je normaliter doorlussen .. specs ? of foto's aansluitingen

[Voor 15% gewijzigd door Fish op 04-10-2010 20:25]

Iperf

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-09 13:12

The Inquisitor

Greetings weaklings

blokzeil1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:24:
Het is inderdaad een passiefe subwoofer, en het is een uitgang op de receiver dus ik moet met andere worden een actiefe subwoofer hebben?? en wat moet ik me daar bij voorstellen?
een subwoofer met ingebouwde versterker

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

blokzeil1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:24:
Je moet idd een actieve sub hebben, die hebben hun eigen ingebouwde versterker (daar gaat dus zon tulpkabel in en je moet hem aansluiten op een stopcontact), of je sluit je subwoofer aan op een speaker uitgang van je versterker.

Wise enough to play the fool

• blokzeil1
Ik ben weer wat wijzer geworden, Ik ga dan maar is op marktplaats zoeken naar zo een subwoofer voor weinig :P

iedegeval bedankt!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je geen oude versterker nog staan die dienst zou kunnen doen ?

Iperf

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee