Toon posts:

RAID 0 en 1 op 4 HDD?

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasH
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-07 13:28
Tweakers,

Ik zou een systeem moeten bouwen, en ik vraag me af of het gaat om 4 HDD's in RAID 0 én 1 te zetten?

Ik zou die Raid 0 gebruiken op 2 hdd's (snelheid) en dan raid 1 gebruiken op de andere 2 mirroring van die andere 2 schijven (back up).

nu is mijn vraag, gaat dit?

Matthias

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-09 00:50
Ligt natuurlijk een beetje aan je RAID controller, maar ipc moet het kunnen

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat indien je raidcontroller dat ondersteund. Let er wel op dat mirroring geen backup is, een bestand kwijt is alsnog een bestand kwijt en indien beide schijven stuk gaan ben je alsnog alles kwijt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MatthiasH
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-07 13:28
dus als de 2 schijven in raid 0 staan, waar 1 van stuk gaat, heb ik het nietmeer staan op de schijven van raid 1?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wel natuurlijk, je bent enkel alle data kwijt op beide raid0 schijven. Maar gaan beide schijven die in raid1 staan stuk (voltage problemen bijvoorbeeld) ben je al je data kwijt. En wordt een bestand of de gehele inhoud van de schijf verwijderd ben je het ook kwijt. En daarom zou ik het absoluut geen backup noemen, eerder een maatregel om minder last te hebben van een defecte schijf waardoor je door kan werken. Backup gaat altijd extern, buiten je pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:46
Zoiets heet gewoon raid10 ;)
Als je dit dus wilt dan heb je een controller nodig die dit ondersteunt :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee