Toon posts:

Teveel netwerken in de buurt?

Pagina: 1
Acties:

• Plevuus2
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 16:35
Hallo,

Ik heb al geruime tijd van last van een instabiel draadloos netwerk. Ik heb al verschillende routers en verschillende laptops geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Mijn verbinding gaat regelmatig verloren en opnieuw contact maken gaat vaak moeizaam. Soms is het enkele uren stabiel, maar soms is het echt rampzalig.

Zou het kunnen komen doordat er ontzettend veel wifi netwerken zijn hier in de buurt?

Ik woon hartje centrum en er zijn veel winkels, horeca gelegenheden en bovenwoningen met wifi netwerken. Ik heb met Insidder hier in huis ruim 60 netwerken gevonden.

Groetjes!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel met elkaar te maken hebben, ja. As je laptop het ondersteunt, ga over opde 5GHz band. Die wordt minder gebruikt en heeft minder bereik (vanwege de hogere frequentie) en is daardoor minder problematisch.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• denwilly
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10-09 10:32
Als het mogelijk is even kabeltje leggen, anders zou ik inderdaad controleren of je computer/router 5Ghz ondersteund.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

als je laptop geen 5ghz ondersteund, dan zou je ook eens in het lijstje van insidder kunnen kijken of een bepaald kanaal minder gebruikt wordt. Dan zou je je router daarop kunnen instellen, misschien dat dan de verbinding beter is.

Bij voorkeur de 1, 6 of 11 gebruiken, die hebben het minste overlap.

[Voor 4% gewijzigd door Magic op 04-10-2010 22:10]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Magic schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:10:
Bij voorkeur de 1, 6 of 11 gebruiken, die hebben het minste overlap.
Met elkaar, ja. Maar als je buren op 2, 7 en 12 zitten maakt dat geen donder uit hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Dat is waar, maar de meeste routers gaan standaard al daarop zitten, dus als de meeste routers op 1 en 6 zitten, dan heb je op 11 de minste overlap.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee