Kleinste formfactor met 3 NICs & 2 GB geheugen ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik ben op zoek naar de kleinst mogelijke formfactor (pc) die op dit moment als compleet systeem, danwel als losse onderdelen bij 1 leverancier te verkrijgen is.

De eisen zijn alsvolgt:
1) Zo klein mogelijke behuizing
2) minimaal 3 NICs
3) minimaal 2 GB geheugen (DDR2 of DDR3)
4) minimaal 1GB disk (mag ook geheugenkaart slot gebaseerd zijn)
5) CPU minstens single core 1 GHz, maar meer mag ook :)

Met fan, of fanless, maakt niet zoveel uit.

Ik wil hier OpenBSD op draaien, waarbij de unit als een miniserver draait. Daarom wordt 1 NIC voor intern, 1 NIC voor extern, en 1 NIC voor management gebruikt.

Ik kom al snel uit op http://www.mini-itx.com/, maar kom hier uiteindelijk niet veel verder.

Alle ideeen/verwijzingen zijn welkom, enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32

M2M

medicijnman

je bent eigenlijk op zoek naar pico ITX of nano ITX spul. Lastig te krijgen, en als je het al kan vinden is het zeer duur (300 dollar+). Ebay heeft wel een redelijk aanbod.

Als microITX ook mag, zijn er genoeg mogelijkheden, door gebruik te maken van de PCI / PCI-E interface die meestal standaard op het bord aanwezig is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
mini-ITX wordt dat dan.

Elk willekeurig Jetway bordje met een AD slot kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32

M2M

medicijnman

ik zou die dure dingen laten voor wat ze zijn. En als TS het management poortje ook skippen. Twee degelijke gigabit nics zijn voldoende. Voor je interne netwerk zou ik een intel chip nemen, voor de externe maakt het niet zoveel uit. De kans dat je thuis een gigabit internet verbinding hebt liggen is nihil, en de meeste nic chipsets halen 50 MB/s wel. Ruim voldoende dus.

En vervolgens er een NAS van maken, waar een degelijke intel gigabit nic wel tot zijn recht komt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 18:38

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

M2M schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:15:

Elk willekeurig Jetway bordje met een AD slot kan dat.
Kun je vinden welke chipset die gebruikt en/of die openbsd draait? Ik vind niks.

Maar voor je management poortje kun je uiteraard een USB based ethernet zoeken. neem aaan dat management sneleheid niet zo relevant is. Voor een thuisoplossing kun je beter de management poort helemaal laten zitten. :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
leuk_he schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Kun je vinden welke chipset die gebruikt en/of die openbsd draait? Ik vind niks.

Maar voor je management poortje kun je uiteraard een USB based ethernet zoeken. neem aaan dat management sneleheid niet zo relevant is. Voor een thuisoplossing kun je beter de management poort helemaal laten zitten. :?
Staat er gewoon bij. IIg de 2e link:
Intel chip 82541PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
Onwijs bedankt voor de zeer bruikbare tips!!
Pagina: 1