Toon posts:

Time to upgrade!

Pagina: 1
Acties:

• scorchnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-09 08:07
Hallo medeTweakers,

Ik ga binnenkort mijn systeem eens een update geven. Hierbij hoort natuurlijk ook audio!
Ik gebruik momenteel een Sennheiser PC 161 headset. Deze heeft mij de afgelopen 3 jaar goed voorzien van geluid, maar begint zo langzaam aan toch af te takelen (volumewiel werkt niet naar behoren, microfoon maakt soms rare geluiden bij het aanzetten enz.). Ik wil hierna ook een headset hebben maar weet niet echt wat ik moet hebben.
Is alleen een hoofdtelefoon genoeg of is een geluidskaart ook aan te raden? En welke headset (en geluidskaart) raden jullie aan?
De headset moet:
- goed geluid geven uiteraard :-)
- wellicht 5.1 of 7.1 dolby headset hebben
- een prijs van +/- 150 euro max.
- goed op mijn hoofd zitten (heb een redelijk groot hoofd en tevens grote oren)
- Stevig zijn
- Het liefst een Sennheiser of ander goed merk.
- NIET zorgen dat ik mensen naast mij niet meer kan verstaan (een beetje is niet erg, maar het moet niet zijn dat ik elke keer mijn headset af moet doen wanneer iemand iets tegen mij zegt.)
- Een goede microfoon hebben.

Hetgene wat ik gevonden heb zijn de Sennheiser PC 333D, PC 163D en de PC 360. Ik ben niet heel bekend met geluidsapparatuur en weet dus niet of deze goed zijn of niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Grtz ScorchNL

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17-09 16:32
heb je al op google gezocht naar bijvoorbeeld: Sennheiser PC 333D review? lijkt me sterk dat die koptelefoons nooit ergens zijn getest.

• scorchnl
TMon schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:18:
heb je al op google gezocht naar bijvoorbeeld: Sennheiser PC 333D review? lijkt me sterk dat die koptelefoons nooit ergens zijn getest.
Ja dit heb ik gedaan, maar ik ben niet zo van de audioapparatuur dus weet nog steeds niet of deze goed zijn. tevens staat er nooit iets vermeld over de pasmaat wat voor mij toch wel erg belangrijk is

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06-2017

BlackFlower

Slaapgebrek

Geluid is zoals zo vaak gezegd, heel persoonlijk. Kijk of je bij de mediamarkt mag proberen..

Groetjes!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik zou met een budget van 150 euro voor 140 euro een goede stereo koptelefoon kopen en voor dat andere tientje een losse microfoon. Voor dat geld heb je namelijk een Sennheiser HD555 of als je een beetje zoekt ook een HD595. Die presteren toch een stuk beter dan de PC-modellen. "Nadeel" is wel dat deze koptelefoons dus 2.0 zijn en niet 5.1 of 7.1 zoals jij wilt, maar ik heb persoonlijk liever een goede 2.0 headset dan een slechte 5.1 of 7.1. Microfoon heb je van Zalman best wel leuke, die je gewoon ergens op je bureau zet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• scorchnl
FeaR1986 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:05:
Ik zou met een budget van 150 euro voor 140 euro een goede stereo koptelefoon kopen en voor dat andere tientje een losse microfoon. Voor dat geld heb je namelijk een Sennheiser HD555 of als je een beetje zoekt ook een HD595. Die presteren toch een stuk beter dan de PC-modellen. "Nadeel" is wel dat deze koptelefoons dus 2.0 zijn en niet 5.1 of 7.1 zoals jij wilt, maar ik heb persoonlijk liever een goede 2.0 headset dan een slechte 5.1 of 7.1. Microfoon heb je van Zalman best wel leuke, die je gewoon ergens op je bureau zet.
Sorry, maar ik wil er toch echt 1 met microfoon, dat vindt ik namelijk veel fijner :) maar toch bedankt voor het advies!

ik hoef ook niet perse een Sennheiser. Het enige is dat ik de PC 161 al 3 jaar heb gehad en ik dus het merk vertouw ;)

• scorchnl
BlackFlower schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:02:
Geluid is zoals zo vaak gezegd, heel persoonlijk. Kijk of je bij de mediamarkt mag proberen..
Ik ben vandaag bij de mediamarkt geweest. Zij hadden niet heel veel liggen. 1 goede sennheiser koptelefoon maar voor de rest ook niets. Qua headsets hadden ze alleen die standaard Logitech en Trust dingen, geen sennheiser of iets anders.

Weet iemand ook een winkel (regio eindhoven of den bosch) waar je koptelefoons of headsets kan vinden? de its, bbc, enz hebben in ieder geval niets.

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-09 16:57
Ook ik zou stemmen voor een koptelefoon als een Audio Technica AD700 of een Sennheiser HD555/595, met dan een Zalman Clip-on-mic erbij. Het is minder handig, maar die twee koptelefoons staan bekend om goed te zijn voor games. Ze zijn ook beiden groot, met de 555/595 net iets groter dan de Audio Technica.

Persoonlijk heb ik veel leiver een desktop mic. Ze zijn veel gevoeliger en geven beter geluid (zelfs de goedkope Logitech USB mic die ik heb), plus je zit niet ermee te klooien om ze goed voor/naast je mond te krijgen. Plus, je kan goede koptelefoons nemen in plaats van headset-meuk. Je budget laat toe om een goede koptelefoon te nemen, dus zou je dat naar mijn mening moeten doen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• scorchnl
ExNomenDei schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:15:
Ook ik zou stemmen voor een koptelefoon als een Audio Technica AD700 of een Sennheiser HD555/595, met dan een Zalman Clip-on-mic erbij. Het is minder handig, maar die twee koptelefoons staan bekend om goed te zijn voor games. Ze zijn ook beiden groot, met de 555/595 net iets groter dan de Audio Technica.

Persoonlijk heb ik veel leiver een desktop mic. Ze zijn veel gevoeliger en geven beter geluid (zelfs de goedkope Logitech USB mic die ik heb), plus je zit niet ermee te klooien om ze goed voor/naast je mond te krijgen. Plus, je kan goede koptelefoons nemen in plaats van headset-meuk. Je budget laat toe om een goede koptelefoon te nemen, dus zou je dat naar mijn mening moeten doen.
Oow, ik wis niet dat dat soort clip-on dingen bestonden :P ik dacht jullie bedoelen een bureaumicrofoon, want dat vind ik helemaal niets
Ik denk dat ik dan voor een HD 595 ga, Bedankt voor de info iedereen en succes met je verdere leven :D

Grtz ScorchNL
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee