• Online-Gamer
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 31-05 15:05
Gegroet,

Ik heb een Experia Box als router voor KPN Glasvezel, nu probeerde ik het draadloos op m'n laptop in te stellen, maar dat leverde problemen op. Dus ik dacht, ik gooi de installatie-cd erin.

Wanneer ik dan een paar stappen in het installatie-proces verder ben en hij gaat kijken of de systeemeisen voldoen, krijg ik de melding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund word. Hij zegt dat ik Windows NT 6.0 draai terwijl ik toch echt Windows Vista Home Basic (32 bits) draai.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!

Riny

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:53

Gé Brander

MS SQL Server

Dat is de interne benaming van Windows Vista. Windows 7 heeft als naam Windows NT 6.1.

Windows NT4 raad zichzelf wel raden, en Windows 2000 had NT 5.0.

Start maar eens een Command box op (cmd.exe) en type daar SET in en doe een ENTER.

code:
1
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]

[Voor 59% gewijzigd door Gé Brander op 04-10-2010 19:12]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 18:07
in wezen IS vista, NT 6.0. Dus niks om je druk over te maken. Een doorontwikkeling van de voorgaande windows NT versie.

Ahh aangezien de installer zegt dat je windows versie niet klopt is het wel iets om je druk over te maken. Welke Installer geeft dit aan: die van de windows cd of van de kpn cd? Dat is me niet helemaal duidelijk.

[Voor 45% gewijzigd door TMon op 04-10-2010 19:13]

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:53

Gé Brander

MS SQL Server

TMon schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:10:
Ahh aangezien de installer zegt dat je windows versie niet klopt is het wel iets om je druk over te maken. Welke Installer geeft dit aan: die van de windows cd of van de kpn cd? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Dan ondersteund de CD dus Windows Vista niet...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 18:07
c70070540 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Dan ondersteund de CD dus Windows Vista niet...
welke cd? Ik neem even aan de windows cd die de TS gebruikt om de interne software van windows te repareren. Als de windows cd zegt dat de versie niet klopt, dan heb je niet de cd die bij jou pc hoort.

en een router kun je beter nooit draadloos instellen.

[Voor 7% gewijzigd door TMon op 04-10-2010 19:16]

• Online-Gamer
De installatie-cd van de Experia Box geeft dit aan..
TMon schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:15:
[...]
en een router kun je beter nooit draadloos instellen.
Maar de Experia Box heeft standaard een draadloze optie, weet niet of Experia Box dan een router is? (heb er niet zo heel veel verstand van hehe..)

Alvast bedankt!

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:01
Het makkelijkst is drivers dan handmatig installeren (dat lukt vaak wel).

Wil je de router instellen of wil je een draadloos netwerk opzetten? In dat laatste geval, heeft je laptop een interne draadloze kaart of gebruik je een stick van KPN?

• Jiffy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:51

Jiffy

God, you're ugly!

Online-Gamer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:27:
(heb er niet zo heel veel verstand van hehe..)
Ehm... Nofi, maarre, ondertitel: Programmeur, beroep: Webmaster... Dat is neem ik aan dus een grapje? Kom op, enige kennis op dit gebied mag je wel hebben.

Dat NT 6.0 gelijk is aan Vista is toch wel redelijk common knowledge voor de enigszins ingewijden op computergebied. En met minimaal Goo(ch)(g)elen was je daar ook wel achter gekomen. Ook op Wikipedia staat eea keurig vermeld.

Afgezien daarvan lijkt het me helemaal niet verstandig om de drivers van die cd te willen gebruiken. Je wilt vanaf je Vista-laptop draadloos kunnen verbinden met die Experiabox. Daarvoor moet je twee dingen doen:
1- log in op die Experiabox (makkelijkste is wsl via de interne webfrontend van dat ding) en stel eea in (wachtwoord, kanaal, beveiligingstype);
2- pas de instellingen van de draadloze verbinding op je laptop zodanig aan dat wachtwoord, kanaal en beveiligingstype overeenstemmen met die Experiabox.

Als het goed is zijn de benodigde drivers allemaal al geïnstalleerd op je laptop. Zo bijzonder lijkt het me eerlijk gezegd allemaal niet...
Online-Gamer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Ik ben al 8 jaar PHP-programmeur (developer, webmaster, iedereen noemt het anders) maar moet dat betekenen dat ik veel van netwerken / computers af moet weten? ;)
Niet veel, nee. Dat weet ik nml ook niet. Maar het instellen van een draadloos netwerkje voor thuisgebruik hoort imo toch wel bij de basiskennis van een beetje nerd. En ja, als je programmeur bent, ben je per definitie een nerd. ;)

Ongeveer hetzelfde als zeggen dat je wiskundeleraar bent, maar de tafel van 1 niet uit je hoofd kennen... :)
Online-Gamer schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:31:
Maar meestal heeft een nerd zelf ook een computer, en ik heb zelf niet eens een computer :p Zit alleen op m'n werk achter m'n computer, in m'n vrije tijd nooit.
:D 8)7
* Jiffy is uitgeluld... ;)
Een programmeur zónder eigen computer. Ik dacht dat ik alles al eens had meegemaakt.

[Voor 57% gewijzigd door Jiffy op 05-10-2010 16:47]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order... Dikke Bertha

• Online-Gamer
Jiffy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

Ehm... Nofi, maarre, ondertitel: Programmeur, beroep: Webmaster... Dat is neem ik aan dus een grapje? Kom op, enige kennis op dit gebied mag je wel hebben.
Ik ben al 8 jaar PHP-programmeur (developer, webmaster, iedereen noemt het anders) maar moet dat betekenen dat ik veel van netwerken / computers af moet weten? ;)

Wat je zei over dat het op Wikipedia/Google zo te vinden was, heb je inderdaad wel gelijk in, mijn fout.

Bedankt voor de ideeën in ieder geval, wanneer ik weer bij mijn ouders ben (daar is de laptop van namelijk) zal ik het eens even uitproberen!
Jiffy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

Niet veel, nee. Dat weet ik nml ook niet. Maar het instellen van een draadloos netwerkje voor thuisgebruik hoort imo toch wel bij de basiskennis van een beetje nerd. En ja, als je programmeur bent, ben je per definitie een nerd. ;)

Ongeveer hetzelfde als zeggen dat je wiskundeleraar bent, maar de tafel van 1 niet uit je hoofd kennen... :)
Ja dat is waar, basiskennis is meestal wel normaal bij een nerd.. Maar meestal heeft een nerd zelf ook een computer, en ik heb zelf niet eens een computer :p Zit alleen op m'n werk achter m'n computer, in m'n vrije tijd nooit.

[Voor 33% gewijzigd door Online-Gamer op 05-10-2010 15:06]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee