• Wortie
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-08 10:59
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met mijn 2e harde schijf. Ik heb een paar dagen geleden windows xp maar weer eens op mijn computer gegooid (voor de spellen.) Maar nu kan ik mijn 2e harde schijf niet zien in het menu "deze Computer".

De harde schijf is verder wel zichtbaar in de BIOS en ook als ik met een live-cd van Ubuntu opstart kan ik hem gewoon zien. Het is zelfs zo dat ik de Harde schijf gewoon zie als schijfstation in apparaatbeheer in xp! Ik heb al geprobeerd de HDD te formateren naar FAT, maar dat blijkt dus niet veel te helpen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Wortie

• zwittrooper
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-09 22:21
Kijk eens bij opslagbeheer of schijfbeheer in Windows. Zie je de schijf daar staan? Misschien heeft de HDD gewoon geen schijfletter gekregen etc.

• pauldegroot
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hoe zijn de schijven aangesloten? Beide sata/ide of een mix van beide?

• Wortie
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-08 10:59
Met de manier van zwittrooper is het gelukt. Ik wist niet eens dat er schijfbeheer inzat. :P Daarom ook nog nooit nodig gehad. Maar de schijf/partitie is nu zichtbaar. Hij is nu nog bezig met formatteren, maar ik denk dat dat wel goed komt.

De schijven zijn trouwens allebei IDE. De 2e schijf zit op dezelfde channel als mijn DVD speler.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee