Toon posts:

CKFinder+CKeditor

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een probleem met het combineren van dit benoemde pakket, het probleem is dat het niet werkt (ckfinder komt niet opdagen in ckeditor) en dat javascript de volgende error geeft.
code:
1
TypeError: Result of expression 'f' [undefined] is not an object.

de mappenstructuur ziet er zo uit:
index.php
cybercat_files/
-ckeditor/
--ckfinder/
func_/
-func_geteditor.php

func_geteditor.php vraagt ckeditor aan met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script type="text/javascript" src="'.$site_root.'/cybercat_files/ckeditor/ckeditor.js"></script>
<script type="text/javascript" src="'.$site_root.'/cybercat_files/ckeditor/ckfinder/ckfinder.js"></script>';
<script type='text/javascript'>
   window.onload = function()
   {
      var screener=CKEDITOR.replaceAll();
      CKFinder.setupCKEditor(screener, '/ckfinder/');
   }
   </script>

func_geteditor.php wordt aangevraagd door index.php

Wat doe ik fout? En natuurlijk kan er iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heb je verder nog voor javascripts draaien? Wat gebeurt er als je die weglaat?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet veel over in sommige gevallen wat jquery plugjes maar niet altijd en dat is ook uitgesloten onderzocht. ik kan niet zo 1234 publiekelijk een link posten omdat het een klant systeem is maar ik kan wel een vergelijkbare situatie gaan opzetten als dit makkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je het probleem ook hebt als je alleen deze twee scripts gebruikt en jQuery en alle andere meuk even weglaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:49:
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je het probleem ook hebt als je alleen deze twee scripts gebruikt en jQuery en alle andere meuk even weglaat.
ja, dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dan zal je moeten gaan debuggen, zoals we al vaker gezegd hebben. Verwacht je nu werkelijk dat we aan de hand van een behoorlijk standaard foutmelding kunnen zeggen dat je op regel 315 van $file iets moet wijzigen? Hoe moeten wij nou weten waar die fout vandaan komt? Dat is allemaal vooronderzoek wat je zelf kan doen. Er gaat niemand voor zn lol door twee kant en klare pakketten ploegen omdat jij een probleem hebt met je werk hoor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat snapik maar ik heb geen van bijde programmas ontworpen en kan dus onmogelijk gaan kijken hoe het inmekaar zit zeker als alle code inelkaar gedrukt zit.

ik heb dus simpel weg gedaan wat er in de tutorials stond om het te laten werken maar dat werkt dus niet veel meer kan ik dan niet doen en hopen dat er iemand bekend is met het probleem of zo kan zien wat ik fout doe. (pas ik iets verkeerds toe snap ik iets niet zoiets dus).

als je hier: http://www.rotaractveenendaal.nl/loginfield.php inlogt *login weg*;
moet je hier: http://www.rotaractveenendaal.nl//index.php?page=testpage kunnen bewerken.

dit moet de editor inladen maar dan houd het op dat moet duidelijker zijn dan?

[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 05-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De tutorial volgen is niet debuggen. Het probleem nog een keer uitleggen ook niet. Dat de code door een compressor is gehaald is niet zo bijster boeiend. Vaak leveren ze een uncompressed versie mee, of moet je die even apart downloaden. Je geeft ons nu enkel een link naar de pagina waar we het probleem kunnen zien, maar dat hebben we niet echt nodig. Ga debuggen. Ga in die code lopen graven. Kijk welke argumenten worden meegegeven aan die functie, waar ze vandaan komen, wat ze zouden moeten bevatten en meer van dat.

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 05-10-2010 17:17 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is gewoon akadabra voor mij hoe dat in mekaar zit, ik kan simpele script volgen maar dit is te ingewikeld, ik dacht dat got voor hulp was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:00:
dat is gewoon akadabra voor mij hoe dat in mekaar zit, ik kan simpele script volgen maar dit is te ingewikeld, ik dacht dat got voor hulp was?
Ja, maar wij zijn geen afhaalbalie voor oplossingen van al uw probleempjes. We helpen jou jezelf te helpen.
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Of op z'n jip-en-jannekes: Als we nu zeggen: "pas in foo.js op regel 317 'bar' aan naar 'foobar' en druk op opslaan" heb je werkelijk geen idee wat het probleem was en staat hier morgen weer een nieuw topic van je met een vervolgprobleempje van deze 'fix'. En dan blijven we je handje moeten vasthouden ;)

Overigens komt dit je bekend voor? :P

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 05-10-2010 18:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik zelf gepost, overgens verwacht ik niet dat jullie zeggen hoe het moet maar mij wijzen op een fout die ik zelf niet zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:57:
overgens verwacht ik niet dat jullie zeggen hoe het moet maar mij wijzen op een fout die ik zelf niet zie...
En da's nou net 't punt: We zeggen je juist hoe het moet (dus hoe je moet debuggen, hoe je naar een fout moet zoeken) en wijzen je juist niet op de fout op regel x.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe moet ik dit debuggen dan, ik weet niet hoe de interne werking is van ckeditor of ckfinder en ik kan dus ook niet zo zeggen waar de plug ligt alleen dat die getriggered moet worden door een paar regels code, maar het is te ingewikkeld voor mij om na te gaan hoe dit allemaal nagegaan wordt.

dat vind ik ook niet relevant. de fout zit em waarschijnlijk in wat ik doe, je kunt niet verwachten van iemand die de basis weet en dingen kan gebruiken de meest ingewikkelde systemen ontleed in. zoveel code heb ik niet geschreven en wat ik heb geschreven heb ik met referentie van de manual gedaan de handleiding, met die kom ik niet verder. moet ik nou gaan uitzoeken wat f is een heel pakket om er achter te komen of ik een typfout heb of niet?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

• "f" heet alleen maar "f" omdat je een compressed versie van het script hebt gedownload. Download desnoods de volledig uitgeschreven variant.
  • Om te debuggen hoef je de code echt niet zelf geschreven te hebben, da's gewoon een kwestie van foutmeldingen lezen en regelnummers opzoeken.
  • De code die je zelf geschreven hebt is blijkbaar niet van invloed want naar eigen zeggen heb je het geprobeerd zonder verder javascripts van jezelf in de code te hebben staan. Dat zal dus niet conflicteren of de oorzaak zijn.
  • Blijft over dat je het zaakje ofwel verkeerd ingesteld hebt, ofwel dat je gedownloade code niet klopt. In beide gevallen moet je met de maker ervan gaan lullen, niet met ons.
  • Je zou naar TinyMCE als alternatief kunnen kijken.
Afgezien van dat gaan we je niet meer aan het handje houden. We hebben al meermaals gezegd wat je moet doen om je probleem op te lossen, maar als je dat niet doet dan houdt het op.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.