Toon posts:

[LCD TV 32"] Voor games / films

Pagina: 1
Acties:

• Dreaver
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-02-2015
Ik ben op zoek naar een goede TV om op te gamen (Playstation en Xbox) en films in 1080p te kunnen bekijken. Nu heb ik uiteraard zelf het één en andere uitgezocht en onderzoek verricht.
Na vele bezoeken bij de Media Markt, rond zoeken op het internet en meningen van andere mensen vragen ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit. Dus ik vraag de hulp aan jullie, Tweakers!

Ik ben dus - zoals hier boven al staat - op zoek naar een TV om op te gamen en films in 1080p te bekijken. Uiteraard heb ik wel een aantal specificaties.
- LCD TV (Of het moet écht een uitzonderlijk goede/goedkope LED zijn...)
- Het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven is (ongeveer) maximaal €500,-
- Full HD (Dúhhh)
- Aangezien ik hem op mijn slaapkamer heb, en niet alle ruimte heb wil ik voor een 32" gaan (of eventueel 37", maximaal).
- Kwaliteit is belangrijk voor mij, alhoewel ik er geen 100 euro meer voor over heb voor dezelfde inch size voor een ander merk.
- Goed geluid is voor mij een plus

Nu heb ik dit uiteraard ook op Pricewatch gefilterd, hieronder waren een paar TV's die er wel boeiend uitzag.

Nu zag ik bijvoorbeeld deze twee Bravia's waar ik veel goeds over hoorde, alleen een enorm hoge prijs
Sony Bravia KDL 32ex500 voor 520 euro ~
Sony Bravia KDL 37ex402 voor 530 euro ~

Verder zag ik ook deze Philips, die ik overigens ook in de winkel heb zien staan
Philips 32pfl3605h voor 390 euro ~
Deze kwam ik ook nog tegen op Pricewatch
Philips 32pfl5405h voor 450 euro ~

Deze twee Samsungs kwamen er uit
Samsung LE32C530 voor 390 euro ~
Waarvan ik deze ook in de winkel heb gezien
Samsung le32c550 voor 420 euro ~

Verder zag ik ook nog deze 37" LG in de winkel. Wat naar mijn mening echt intens mooi uitzag voor de prijs (beeldkwaliteit was echt heel mooi). Overigens zie ik wel dat deze TV maar 50 Hertz zijn. Ik weet niet hoe belangrijk dit is?
LG 37ld450 voor 450 euro ~
Waar ook een 32" versie van is.
LG 32ld450 voor 370 euro ~

Nu weet ik dat ik een ontzettende muur van tekst neer heb gezet, maar het is een vrij grote koop waar ik graag wat hulp bij heb.

Nu denk ik dat ik zelf al bijna kan zeggen dat ik de Bravia's te duur vind. Vooral Samsung lijkt het breedste assortiment aan te bieden van 32" TV's.
Verder heb ik ook sterk het idee dat de LG TVs slechte kwaliteit zijn (omdat ze een vrij slechte naam hebben/hadden qua mobiele telefoons) Maar ik neem aan dat dit niet waar is?.

Nu zou ik graag willen weten welke TV of welk merk julie me adviseren of tips/hints hebben wat wel/niet te kopen.
Ik heb erg mijn best gedaan op deze post, maar mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag!

Alvast bedankt!

Edit:
Na nog een flink uur te Pricewatchen zijn dit toch wel 4 TV's die het meest uit het oogspringen momenteel voor mij:
Deze

[Voor 6% gewijzigd door Dreaver op 04-10-2010 18:06]

• Frenkovic
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Op het moment zijn de c530 en c550 van samsung de beste lcd tv's wat inputlag betreft. Ideaal om te gamen dus. Het verschil tussen deze twee is dat de 550 een extra hdmi aansluiting heeft en een ethernet poort heeft. Met die ethernet poort kun je je tv aan je router hangen en dmv te sharen al je media van je pc direct op je tv afspelen. Ook qua vormgeving zien beide modellen er iets anders uit.

Ik had eerst besloten om de c530 te halen maar ga toch uiteindelijk voor de c550. Die netwerk aansluiting ga ik denk ik wel zeer veel gebruiken!

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 20:33
Wow, je zit toevallig precies in hetzelfde schuitje als ik! Ik zoek ook precies zoiets, maar ik ben er redelijk over uit dat het de Sony 32KDL-EX500 gaat worden. Wellicht kun je nog even wachten, want deze TV daalt flink in prijs de laatste tijd!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
EX500 heeft erg veel inputlag. Lees het Bravia topic maar eens door. Ik gebruik zelf de 40ex402 en dat is echt een top TV!

• Dreaver
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
[b][message=34795535,noline]Blabla C530 / C550
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik zelf eerder voor de C530 zou gaan ivm ik al een PS3 als Media Center heb. Als je hem van plan bent binnen nu en een week te halen laat dan even weten hoe hij is. :)
XeNeRgY schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:04:
EX500 heeft erg veel inputlag. Lees het Bravia topic maar eens door. Ik gebruik zelf de 40ex402 en dat is echt een top TV!
Oké, mocht het erg zijn dan valt die (serie) sowieso af, ik ga het topic een beetje doorspitten!
joris1989 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:01:
Wow, je zit toevallig precies in hetzelfde schuitje als ik! Ik zoek ook precies zoiets, maar ik ben er redelijk over uit dat het de Sony 32KDL-EX500 gaat worden. Wellicht kun je nog even wachten, want deze TV daalt flink in prijs de laatste tijd!
Nja ik hou hem in de gaten (Hij valt niet onder de input lag serie I guess?) Maar ik denk dat die sowieso afvalt, laat even weten als je hem koopt!

Ik zal graag meer reacties zien alsnog. Vooral over de vier die ik linkte in een vergelijking. Toch bedankt tot nu toe!

• Eypo
XeNeRgY schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:04:
Ik heb het topic doorgelezen en de meesten geven aan dat wanneer je de gamemode aanzet je er dan geen last van hebt. Sowieso is het voor mij met name alleen voor de Wii. En tja, ik hoor dat BE3 toch wel wat beter is dan BE2.

• PDSRDM
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-04-2014
Ook ik zit in precies hetzelfde schuitje als de topic starter en neig sterk naar de samsung, met name vanwege deze uiterst positieve review

Mijn vraag is nu echter, zonder deze topic te willen kapen :), geldt deze review automatisch ook voor de 37 inch versie van dit model, of is alles dan opeens anders?

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
joris1989 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:09:
[...]

Ik heb het topic doorgelezen en de meesten geven aan dat wanneer je de gamemode aanzet je er dan geen last van hebt. Sowieso is het voor mij met name alleen voor de Wii. En tja, ik hoor dat BE3 toch wel wat beter is dan BE2.
Ook dat is weer afhankelijk van of je SD of HD materiaal kijkt en of je gebruik maakt van digitale of analoge TV. Gamemode disabled volgens mij ook weer een aantal handige instellingen maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

• Eypo
XeNeRgY schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Ook dat is weer afhankelijk van of je SD of HD materiaal kijkt en of je gebruik maakt van digitale of analoge TV. Gamemode disabled volgens mij ook weer een aantal handige instellingen maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Ah ok, bedankt. Ik zal nog eens naar ander TV's kijken, zoals de Samsungs. En wellicht wachten tot kerst :X

• Dreaver
Zouden mensen misschien kunnen zeggen welke van de 3 ze zouden kiezen die ik onderaan heb gepost?
( http://tweakers.net/price...6425;255162;237316;240693 )
En motiveer ook alsjeblieft even waarom. Ik zit erg te twijfelen tussen deze 3 :o
Edit:
Ik heb nog 2 echte vragen:
1) Sommige tv's hebben 20W als geluid ipv 10W, is dit verschil groot qua kwalteit van geluid?
2) Is voor films in 1080p 100 hertz aan te raden?

[Voor 27% gewijzigd door Dreaver op 05-10-2010 23:58]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee