Toon posts:

TB'tje dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een TB 1.2 doodfikken in 25 seconden?

Een vriend van me heeft een asus (kt7133?)mobo, een 1.2 dondervogel en een superorb

Hij heeft de orb zonder koelpasta op de dondervogel geplaatst omdat het zakje waar de koelpasta in zat open was gegaan tijdens shipment (is diot heeeeel dom) :(

Hij starte een keer op...liep na 25 seconde vast in de bios.. en starte vervolgens nooit meer op.

Zelfs geen piepjes meer als ie geen geheugen op het bord zet... dat is dus hoogstwaarschijnlijk de TB :r

Verwijderd

De AsusA7V133 is erg gevoelig voor statische lading ... zeker in de winter als de lucht wat droger is !! ... Ik werk bij een pcboer en ik heb dit probleem vaker gezien ... ik denk dat de mobo het begeven heeft doordat je hem aangeraakt hebt toen je wat statisch geladen was ... Wat je kunt proberen is de pc te starten als er geen piepjes en geen beeld komt en de videokaart is gewoon goed dan is het waarschijnlijk de mobo ...

Verwijderd

Je proc brand echt niet door na 25 seconden.
Waarschijnlijk heb je of kortsluiting gemaakt en/of je mobo is kapot.

Check ff of je cooler goed bevestigd is (incl. stekkertje op juiste connector). Dit geldt ook voor alle andere kabels (voedingskabel etc.) in je systeem.
Reset ook nog ff je CMOS met een jumper. Als je mobo dan nog steeds niet wil posten is ie echt verrot!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb em even gebeld... badankt alvast

Hij legde even nog wat meer uit...

Het ledje OP het mobo brand wel gewoon als ie stroom heeft.

En heeft dit mobo een jumpertje om de bios te resetten en zoja hoe moet dat?

Aangezien ik zelf ongeveer dezelfde config heb aangeschaft wil ik dit wel graag weten!!

Thnx in advance :)

Verwijderd

Check even je handleiding!
Als je die niet meer hebt kun je twee dingen doen.
1. Je batterij even uit je mobo halen en dan weer terugstoppen.
2. Bij je batterijtje zit (hopelijk) een jumper waarmee je je CMOS kunt resetten.
Zelf heb ik geen Asus dus ik kan helaas niet specifieker zijn. Wellicht dat andere tweakdudes met een Asus het exact weten. Maar de batterij eruit helpt zowieso.

(misschien kun je op de Asus site de manual downloaden)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Bij het batterijtje zitten 2 puntjes die je met een schroevendraaier oid moet kortsluiten om het bios te resetten.

Verwijderd

het tbtje is doorgebrand, weet ik zeker.
hij kan het ook ruiken en zien als goed is.
ik heb precies hetzelfde meegemaakt. bios loopt vast.. reageert zelfs niet ctrl+alt+delete.. stekker eruit getrokken toen het begon te stikken. daarna snel naar de proc gekeken.. geen echt schade. opnieuw alles schoongemaakt en in elkaar gezet. heeft nooit meer nog iets gedaan. :'(
ik denk dat het bij jouw vriend hetzelfde geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. rot voor em... en voor mij want mijn config zal vandaag of morgen gebracht worden... *slik* ... I'm gonna be verrrrry carefull

He bedankt allemaal :)
Pagina: 1