Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25844

Topicstarter
Heeft iemand een goede tip voor een inbouw multimedia/nav (2 DIN) voor in de auto?

Ik zoek één met een ingebouwde DVB-T tuner. Vervolgens wil ik hier twee schermen op aansluiten welke zich onder de zonnekleppen zullen bevinden.

Het systeem zou navigatie los moeten kunnen aansturen naast dvb-t televisie. Dus als ik zelf rijd wil ik de navigatie op het primaire scherm kunnen zien, terwijl mijn vriendin bijv. boer zoekt vrouw kan kijken terwijl ik aan het rijden ben :)

Als je bij de mcdonald staat geparkeerd en aan het eten bent eventjes nieuws kijken etc.

Systeem zou later ook aangesloten moeten kunnen worden op een extra externe tuner (bijv. Hirschmann) om zo ook digitenne te kunnen installeren voor overige netten, of voor andere smartcards als je op vakantie gaat naar het buitenland.

iemand enig idee welk multimedia systeem voor in de auto hier uitermate geschikt voor is? Het enige wat ik tot nu toe zelf kan vinden zijn van chinese makelij en hier in NL niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een aantal zaken die ik hier mis:

- Wat is je budget?
- Welke systemen had je zelf al gevonden?
- In welke auto gaat dit allemaal plaats vinden?

Graag iets meer eigen onderzoek en antwoord op de bovenstaande vragen. Zo heeft het topic minder "u vraagt, wij draaien" gehalte. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
budget is maximaal 2500 euro

heb wel een aantal losse dvb-t tunersystemen gevonden, maar geen navigatie met ingebouwde DVB-T (alleen op chinese websites van zeer onbekende merken)

Dus tot nu toe geen inbouw navigatie/multimedia kunnen vinden met ingebouwde dvb-t ontvanger.

De auto betreft een seat ibiza station (ST), ruimte betreft 2 DIN.

Iemand een goede suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25844 op 05-10-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nog wel wat systemen gevonden op chinavision.com, maar geen gevestigde merken die mijn dealer kan bestellen en inbouwen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Goed mijn voorstel zou zijn het volgende.

1. Koop de ZENEC 2010 - rond de 800 euro incl. montage - http://www.zenec.com/de/p...olkswagen-seat/ze-nc2010/

Waarom?

Het systeem kan de koppeling maken met het zogenoemde can-bus systeem in je auto (als dit het nieuwe model betreft?). Dit zorgt ervoor dat het navigatie wordt weergegeven op het scherm tussen de 2 tellers. Dit zorgt ervoor dat je partner op het groote scherm DVD of TV kan kijken. En ze kan eventueel ook de radio bedienen etcetra.

Dit zorgt er dus voor dat je geen andere schermen nodig hebt en dat geld misschien aan een geluidsinstallatie of carpc kunt uitgeven.

2. DVB-T tuner

Het belangrijkste voor de DVB-T tuner is niet de tuner zelf, maar het belangrijker om een goeie buitenantenne te hebben.

Zenec bied trouwens ook dit aan, voor niet al te gekke prijzen.

Deze optie geeft je denk ik de mogelijkheid om een groot gedeelte van je geld ergens anders voor uit te geven.

Veel plezier met uitzoeken!

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 06-10-2010 13:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"