Toon posts:

Kleurenschema wordt gewijzigd naar Windows 7 Basic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Newjacker
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2012
Hallo allemaal,

Als ik een film via mijn tv wil afspelen (HDMI) dan wordt het kleurenschema gewijzigd in Windows 7 basic. Hoe kan ik dit veranderen? Ik heb een ATI READEON 4650 kaart. Verder heb ik een monitor via VGA aangesloten op de ATI kaart. En nog een monitor via VGA onboard.

• luckyjan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49
Volgens mij heb ik hier in het verleden ook last van gehad maar was het opgelost na de installatie van de shark codecs. http://shark007.net/win7codecs.html

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Als jij via HDMI materiaal gaat afspelen op je externe TV, haald Windows de grafische instellingen naar het minimum. Zodat er meer GPU kracht is voor het beeldmateriaal :) .

Als jij meerdere monitoren aan hebt staan, trekt dit veel meer van je videogeheugen (Veel hogere resolutie) en dit geeft Windows dus ook netjes aan (Geheugen overschreden).

Ehm.. mag ik vragen hoe jij in godsnaam zowel je onboard als dedicated videochip gebruikt? Want dit is niet mogenlijk :X...

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2010 16:15]

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-09 17:59
D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:11:
Ehm.. mag ik vragen hoe jij in godsnaam zowel je onboard als dedicated videochip gebruikt? Want dit is niet mogenlijk :X...
En waarom kan dat niet? Hier werkt het prima hoor ;) Wat natuurlijk niet gaat is onboard en dedicated tegelijk voor één scherm gebruiken. (Los van dat scherm van Lenovo waar je twee inputs op hetzelfde scherm kunt krijgen, naast elkaar, tegelijkertijd.)

Addicted to silent computing

• Newjacker
Als jij via HDMI materiaal gaat afspelen op je externe TV, haald Windows de grafische instellingen naar het minimum. Zodat er meer GPU kracht is voor het beeldmateriaal :) .

Als jij meerdere monitoren aan hebt staan, trekt dit veel meer van je videogeheugen (Veel hogere resolutie) en dit geeft Windows dus ook netjes aan (Geheugen overschreden).

Ja, dat kan idd gewoon. Waarom zou het niet kunnen?

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Hoe moet je dat nu weer doen, een onboard en een graka tezamen gebruiken?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Sinds wanneer dan?
Idd want een extra scherm vraagt nog geen eens 4MB en dat heeft zo'n kaart natuurlijk niet beschikbaar.
Sinds wanneer dat?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Doet Win7 ook bij mij als ik VLC opstart (HD5770). Dit is een instelling binnen Win7? (Dont ask, ik weet zo niet waar deze staat)
[...]
Idd want een extra scherm vraagt nog geen eens 4MB en dat heeft zo'n kaart natuurlijk niet beschikbaar.
Zie hierboven.
[...]

Sinds wanneer dat?
Sinds altijd? Voor zover ik weet kan je nooit je Dedicated Videokaart terzamen met de IGP gebruiken? Behalve bij de HD42xx en HD43xx kaarten, die kan je hybrid crossfireX laten doen.

[Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2010 20:15]

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-03 12:22
Met welk progje speel je je film af? probeer eens Media player classic Hc
Je kan ook bij eigenschappen van het des betreffende progje gaan naar compatabiliteit en dan
een van de vinkjes weghalen/bijzetten die gaan over aero aan of uitzetten

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Komt doordat codecs dan niet via direct3d of directx output genereren maar bijv. gdi of raw. Je moet zorgen dat je codecs goed staan ingesteld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Newjacker
ionicdog schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:09:
Met welk progje speel je je film af? probeer eens Media player classic Hc
Je kan ook bij eigenschappen van het des betreffende progje gaan naar compatabiliteit en dan
een van de vinkjes weghalen/bijzetten die gaan over aero aan of uitzetten
Met VLC..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee