Toon posts:

[win xp] pc in netwerk kan een (1) website niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Een kennis van me heeft een simpel netwerkje met daarin 2 pc's, beide Windows XP met laatste updates etc. Beide pc's zijn geïnstalleerd met ZoneAlarm en hangen met een draadje aan dezelfde router. Ze hebben geen wifi. Een pc kan de website http://www.bmibaby.com niet benaderen, IE geeft direct de melding 'the connection was reset'. Ditzelfde gebeurd met FF, Opera en Chrome. Ook via telnet krijg ik geen connectie op deze website. Andere websites hebben (voor zover bekend) geen problemen. Er draaien geen verdachte processen en als ik ZA afzet kan ik er nog steeds niet bij. Ook met Windows gestart in veilige modus kan deze website niet bereikt worden. Het vreemde is dat de andere (identieke) pc deze website zonder problemen toont. De router/provider is dus niet het probleem vwb dns etc. Heb de browser invoegtoepassingen ook allemaal uitgezet, helaas zonder resultaat.

Geen vreemde entries gevonden in bijv de hosts file, ZA logfile en Windows eventlogs. Alle software en drivers zijn up-to-date. Iemand nog een tip waar ik naar kan kijken?

Whoop!

• Xrider
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-10-2019
heb je een laptop gooi hem in het netwerk kijken of hij toevallig het wel ziet anders licht het aan het netwerk raar maar waar

Hunting for knowledge

• marccom
Ik heb nog geen andere pc in het netwerk er bij gezet maar omdat de andere identieke (beide merkloos/zelfbouw trouwens) pc deze website zonder problemen kan benaderen verwacht ik niet dat het op een andere pc ook niet gaat werken. Om nog een kleine aanvulling te doen, de router heeft maar 1 lan poort uit, hangt een kleine 4poort switch tussen, ook zonder de switch werkt het niet.

[Voor 4% gewijzigd door marccom op 04-10-2010 15:50]

Whoop!

• crizyz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-08 03:08

crizyz

ne.t.weaker

En wat gebeurt er als je de aansluitingen en de ip adressen omdraait? Zo kun je in ieder geval uitsluiten of het aan de pc ligt of aan de aansluiting lijkt me.

Crizyz op Steam

• marccom
De router (een wat oudere en niet heel uitgebreide Allied Data) serveert dhcp, heb de adressen in de router gereleased via de webinterface en handmatig een ip ingesteld op deze pc, aansluitingen omdraaien heeft geen zin, met direct de kabel in de router werkt het ook niet. Ik verwacht het probleem ook meer in de netwerkhoek op de pc zelf. Wil dit nog een keer proberen; How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Whoop!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee