Misschien een triviale vraag, maar vanuit het oogpunt van ZF standards toch interessant/belangrijk.
Ik heb een pagina met een login button. Bij aanklikken verschijnt een form (jquery, laat form in predefined DIV segment zien). Een ingelogde gebruiker krijgt juist een logout button. Deze buttons zijn dus altijd aanwezig op de pagina en worden dus gerenderd in de layout.
Nu zie ik eigenlijk 2 manieren om dit te implementeren.
A. Een custom view helper die controleert of Zend_Auth::hasIdentity() resulteert in true en gebaseerd daarop enkele regels xhtml teruggeeft (respectievelijk voor inlog of uitlog).
Layout.phtml ziet er dan zo uit.
B. door gebruik te maken van een placeholder.
Welke te kiezen?
Ik heb een pagina met een login button. Bij aanklikken verschijnt een form (jquery, laat form in predefined DIV segment zien). Een ingelogde gebruiker krijgt juist een logout button. Deze buttons zijn dus altijd aanwezig op de pagina en worden dus gerenderd in de layout.
Nu zie ik eigenlijk 2 manieren om dit te implementeren.
A. Een custom view helper die controleert of Zend_Auth::hasIdentity() resulteert in true en gebaseerd daarop enkele regels xhtml teruggeeft (respectievelijk voor inlog of uitlog).
Layout.phtml ziet er dan zo uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <html> <body> <div> <?php echo $this->authentication(); ?> <!-- roept Nika_View_Helper_Authentication aan --> </div> </body> </html> |
B. door gebruik te maken van een placeholder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <html> <body> <div> <?php echo $this->placeholder('authentication'); ?> </div> </body> </html> |
Welke te kiezen?