Toon posts:

Ubuntu Server Tomcat load en poort

Pagina: 1
Acties:

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-09 08:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik heb dus een VPSje, waar ik eigenlijk tomcat op wil draaien ook. Alleen, als ik dat doe gaat de memory-load van de VPS door het dak. Dat vind ik niet heel plezierig.
Verder is de standaard poort van tomcat 8080, maar die is al in gebruik, wijzigen bleek niet te helpen.

Mijn vraag is:
Hoe krijg ik tomcat draaiende zonder zo'n heftige load
Waarom kan ik de poort niet wijzigen?

Iemand enig idee?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik zou toch deze vraag eens stellen op een plek waar wat meer Unix-ers en wat minder Microsoftmensen uithangen ;)

Ik zou een TR maken met het verzoek als ik jou was :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Hoeveel RAM heeft die VPS van je dan, tomcat begint een beetje bij 128MB en wil snel meer geheugen hebben :)

En naar welke poort probeer je het te wijzigen dan?
Alles onder de 1024 is alleen voor root en tomcat draait niet als root standaard. Zou het probleem kunnen zijn.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fonsoy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:31:
Ik zou toch deze vraag eens stellen op een plek waar wat meer Unix-ers en wat minder Microsoftmensen uithangen ;)
Onzin :) Ding staat prima hier.
Kompaan schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:
Hoeveel RAM heeft die VPS van je dan, tomcat begint een beetje bij 128MB en wil snel meer geheugen hebben :)
Daarnaast, elke App die je erop wil zetten heeft z'n eigen JVM instance met eigen geheugenconsumptie waar je rekening mee moet houden.