Toon posts:

Ubuntu Server Tomcat load en poort

Pagina: 1
Acties:

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-09 08:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik heb dus een VPSje, waar ik eigenlijk tomcat op wil draaien ook. Alleen, als ik dat doe gaat de memory-load van de VPS door het dak. Dat vind ik niet heel plezierig.
Verder is de standaard poort van tomcat 8080, maar die is al in gebruik, wijzigen bleek niet te helpen.

Mijn vraag is:
Hoe krijg ik tomcat draaiende zonder zo'n heftige load
Waarom kan ik de poort niet wijzigen?

Iemand enig idee?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik zou toch deze vraag eens stellen op een plek waar wat meer Unix-ers en wat minder Microsoftmensen uithangen ;)

Ik zou een TR maken met het verzoek als ik jou was :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Hoeveel RAM heeft die VPS van je dan, tomcat begint een beetje bij 128MB en wil snel meer geheugen hebben :)

En naar welke poort probeer je het te wijzigen dan?
Alles onder de 1024 is alleen voor root en tomcat draait niet als root standaard. Zou het probleem kunnen zijn.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fonsoy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:31:
Ik zou toch deze vraag eens stellen op een plek waar wat meer Unix-ers en wat minder Microsoftmensen uithangen ;)
Onzin :) Ding staat prima hier.
Kompaan schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:
Hoeveel RAM heeft die VPS van je dan, tomcat begint een beetje bij 128MB en wil snel meer geheugen hebben :)
Daarnaast, elke App die je erop wil zetten heeft z'n eigen JVM instance met eigen geheugenconsumptie waar je rekening mee moet houden.

[Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 04-10-2010 16:14]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-09 08:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:12:

Daarnaast, elke App die je erop wil zetten heeft z'n eigen JVM instance met eigen geheugenconsumptie waar je rekening mee moet houden.
Jep, daar zit het probleem, ik heb 1G aan ram, waarvan normaal ongeveer 600 al in gebruik excl. Tomcat. Ik ben bang dat ik om meer ram moet vragen toch inderdaad :(
Kompaan schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:

En naar welke poort probeer je het te wijzigen dan?
Alles onder de 1024 is alleen voor root en tomcat draait niet als root standaard. Zou het probleem kunnen zijn.
Probleem is dat Tomcat dus niet de door mij toegewezen poort pakt. Ik had'm gewijzigd van 8080 (ISPConfig) naar 8800. Zou moeten werken... dacht ik |:(
Ik zal eerst even meer RAM aanvragen, daarna weer verder zien :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee