DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299232

Topicstarter
Ik heb een vrij raar probleem.

Ik zit gewoon bekabeld op de router aangesloten, die op zijn beurt natuurlijk weer verbonden is met het modem.
Na heel lang werk hebben zowel ik als mijn huisgenoot eindelijk internet..

Alleen nu zit ik hiermee:

Ik kan niet op msn (dns foutmelding), ik kan niet op google (wel via ip-adres van google), ik kan niet op hotmail, ik kan niet op yahoo etc.

Maar ik kan wel op bv. tweakers (zoals je ziet) en de site van mijn universiteit bijvoorbeeld.

Ik heb al geprobeerd ipconfig/dnsflush en ipconfig/release + renew etc, maar dat werkt allemaal niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
1. Welke modem hebt je gebruikt ?
2. Welke kabels heb je gebruikt ?
3. Toevallig conflicten met zelfde IP/Mac adressen
4. DNS op auto staan ??

Graag wat meer info wat je allemaal hebt, en wat je gebruikt hebt, en wat je gedaan hebt om eindelijk internet te krijgen * graag stuk voor stuk*

Zokunnen we je beter te hulp schieten O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Soundstorm2010 op 04-10-2010 14:39 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. motorola sbv5121e
2. welke kabels? bij de computerzaak verstevigde internetkabels gehaald en die gebruikt.
3. ip-adressen zijn allemaal ververst etc. dus ik zou niet weten hoe ze kunnen conflicteren.
4. Hoe doe ik dat? *blush*

Nou over de procedure die we gevolgd hebben om internet te krijgen kan ik je niet wijzer maken. Dat heeft de vader van mijn huisgenote gedaan, die is er ongeveer 7 uur in totaal mee bezig geweest.

Eerst kreeg alleen ik internet, toen alleen zij, toen werkte helemaal niks..

Uiteindelijk heeft hij een nieuwe router geïnstalleerd, allemaal instellingen verandert (waar ik niks van weet)
en nu werkt dus 80% van het internet, alleen de voor mij belangrijke sites zoals hotmail werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 16:35

JW1

Kan je wel je DNS-server pingen, probeer eens andere DNS-adressen als test. Google's Public DNS: 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
lol... als iemand er in heeft gezeten, en er 7uur aan heeft gewerkt om je internet te laten werken..

Zou ik eens in je vrienden kringen, of misschien iemand van tweakers die bij jou in de buurt woont, een keer langs laten komen... Want wij kunnen dus niet zien wat die vader heeft gedaan, en welke instellingen hij heeft veranderd... en zover ik kan zien, heb jij er ook niet erg veel verstand van :$

Want 7 uur doen om internet te krijgen vindt ik wel erg lang... dan had ik al 10 flims binnen kunnen hebben ( BIJ wijze van spreken // Uitdrukking 8)7

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Gooi eens de vaste DNS-adressen van je ISP in je router. Als je niet weet hoe dit moet, zie handleiding van je router, servicepagina's van je ISP en uiteraard Google.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7 uur was verspreid over 3 dagen.

Google's Public DNS kan ik wel pingen ja.

En nee, inderdaad heb ik van netwerken niet erg veel verstand (lees eigenlijk verwaarloosbaar). :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 14:10
Heb je de UTP vanuit het modem in de WAN-poort van je router geprikt of in 1 van de LAN-poorten?

Is dit het geval: dna heb je kans dat er 2 (!) DNS-servers actief zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UTP zit in WAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 13:29

lier

MikroTik nerd

Het zou wel helpen als je ons een beetje mee helpt (bijvoorbeeld pro-actief informatie geeft).

Bijvoorbeeld:

Welke Internet Provider heb je?
Welke router gebruik je?
Post eens een ipconfig /all

@7 uur: het heeft mij een keer heel veel tijd gekost om uit te vinden dat de IP ranges aan de WAN en LAN kant gelijk waren (was trouwens een Netgear)...duurde overigens een uurtje.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
PhatFish schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:54:
Gooi eens de vaste DNS-adressen van je ISP in je router. Als je niet weet hoe dit moet, zie handleiding van je router, servicepagina's van je ISP en uiteraard Google.
^ en anders lokaal een vast adres instellen.

Google voor een how to.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 14:41

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

even korte tip :

zet je motorola uit, prik 1 pc er rechtstreeks in d.w.z. 1 0p 1 met een kabel.

Zet je motorola aan, wacht tot ie door gestart is.
N.B. Zorg dat je machine ingesteld staat op DHCP client (automatisch alles laten toewijzen)
Als het goed is moet je nu een wan (internet ip krijgen) en zou je moeten kunnen internetten.

Kan dit niet! dan klopt er iets niet met je motorola...

Vanuit hier kun je weer verder werken.. om vast te stellen of je routert het wel goed doet.
let wel op! alles wat je achter je motorola stopt, eerst de kabel eruit, moto uit, doorlaten starten, nieuw apparaat aansluiten.

suc-6

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
battler schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:38:
[...]

^ en anders lokaal een vast adres instellen.

Google voor een how to.
Dit zou ik nog even niet doen als je er geen verstand van hebt.
Hier posten en afwachten wat de reacties zijn.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
raymondw schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Dit zou ik nog even niet doen als je er geen verstand van hebt.
Hier posten en afwachten wat de reacties zijn.
ik snap eigenlijk niet waarom niet.

oke als je niet netjes alles terug zet wat je veranderd hebt kan het vervelend zijn voor een deskundige die je hebt ingeschakeld.

maar goed als iemand met een beetje verstand langs komt zou die zoiets zo moeten zien.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Sorry voor elke "deskundige" is dit 10 sec. 2 keer klikken en opgelost. Dat er een vast DNS adres ingesteld staat zou echt totaal niets moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik zat op mijn werk vandaar dat ik niet kon reageren.

Mijn provider is Ziggo. Ik vind het vrij raar dat internet wel gewoon werkt, maar dat echt alleen sites zoals hotmail en google niet direct werken. Als ik de direct ip van google intyp werkt het wel.

Internet explorer en MSN geven ook aan dat er een DNS-probleem is.

Het probleem met ons internet was dat als een van ons twee aansloot op het modem of de router, de instellingen van die pc werden gebruik en daaromentwege de andere pc niet van internet gebruik kon maken.

Dus direct op het modem aansluiten werkt wel, maar als ik daarna de router er weer tussenstop werkt alleen mijn internet en dat van haar niet. Daar heeft haar vader dus naar gekeken en het werkt nu voor ons allebei,

alleen msn en hotmail etc. blijven dus DNS-foutmeldingen geven.

De router is een oude Vigor 2200E. Het ding ziet er uit als een veldtelefoon uit WOII, maar die hangt er nu tussen omdat de vorige router helemaal niks doorgaf. Zou gauw die er tussen kwam hadden we allebei geen internet meer. Deze "nieuwe" werkt dus wel, maar toch heb ik dat DNS probleem.

Volgens mij ligt het ook gewoon aan mijn pc, want als ik het goed heb kan mijn huisgenote wel op msn (maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ze is er momenteel niet)

Als uitkomst van ipconfig/all krijg ik :

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1286217298.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Om 100% zeker te zijn dan het een DNS probleem is zul je toch een statische DNS-server moeten configureren. Misschien is er wel een firewall o.i.d ingesteld met een verkeerde prefix of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

In windows configuratiescherm: netwerkverbindingen, rechtermuisknop op je LAN verbinding, eigenschappen. In het venster wat je krijgt zie je een lijstje waarin 'tcp/ip configuratie' staat, selecteer dit, kies dan 'Eigenschappen'. Daar zie je, als het goed is, staan dat je computer automatisch IP en DNS gegevens ontvangt van de router (DHCP). Kies ervoor om handmatig een DNS server in te voeren en geef daar de DNS van Google op (8.8.8.8). Toepassen, en kijken of het nu wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 04-10-2010 20:46 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dat TCP/IP 4 of TCP/IP 6? :$

EDIT: het was TCP/IP 4 en het werkt nu!

Helemaal top! Ik moest inderdaad de 8.8.8.8 invoeren als DNS server.

Thanks allemaal :$

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 299232 op 04-10-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:37

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat je kan doen is je router nu helemaal nalopen (niks aanpassen voor je weet wat het probleem is) zodat je de DNS van je provider kan gebruiken, dat zou natuurlijk wel gewoon moeten werken.

Als je er geen (of weinig) verstand van hebt en geen tijd/zin om je erin te verdiepen is dit een prima oplossing, dus het hoeft niet natuurlijk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zolang dit werkt hou ik het zo, ben allang blij dat ik voor mijn werk weer kan e-mailen etc. =)

Thanks voor je oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Een andere computer gaat ditzelfde probleem ondervinden, evenals jij wanneer je een herinstallatie hebt gedaan. Neem het advies van Pixeltje aan en loop de router even na. Laat ons even weten wat er nu als DNS server ingesteld staat op de router. Dan kan je dat aanpassen naar een DNS-server van je ISP en gelijk een secundaire DNS-server invullen.

Pagina: 1