Toon posts:

Rook spuwende draak

Pagina: 1
Acties:

• Tinolution
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-12-2017
Al een tijd wil ik een projectje starten ; ik wil graag een standbeeldje van een draak een wolkje rook laten blazen op het moment dat er bijvoorbeeld een bericht is binnengekomen op mijn privé forum.

Op FOK heb ik het al gevraagd maar zonder resultaat. Zie daarvoor hier

De problemen zijn : te lange opstart tijd, te veel rook, te weinig rook etc.

Wat niet gaat werken : Modeltrein mechanisme , vernevelaar, normaal smokmachine ( discotheek ding ), electrische sigaret.

Mijn vraag is dus : "hoe kan ik mijn idee verwezelijken" ?

Ik zelf ben niet technisch dus ik weet ook niet of ik het juist kan uitleggen , ook gooi ik de verschillende mogelijkheden door elkaar. however, wat ik er van heb begrepen is dit :

Rookmachines hebben op warmte tijd nodig , ik weet niet hoelang dit mini of maximaal is, verder zijn er naar mijn weten geen rookmachines die de juiste hoeveelheid rook blazen ; het moet een ongeveer een trekje aan een pijp zijn en niet de hele kamer vol met rook.

Het project loop al een tijdje zonder resultaat , maar het is uitgevoerd, ik wil dus niet een bestaand project herstarten of verbeteren maar begin van het begin.

De leiding die door de draak loopt is ongeveer 3mm en met de buitekant erbij ongeveer iets kleiner dan een sigaretten filter . Hier kan volgens mij zeker wel rook doorheen lopen.

De draak is géén meter hoog ! Dat zou wel fantastisch zijn maar is niet zo ; de draak is ongeveer 37Cm van voet tot het hoogste deel recht omhoog gemeten.

De USB aansturing lijkt me niet meteen het belangrijkste omdat ik denk dat dat wel goed zit. Er zijn genoeg USB gadgets die ik hiervoor kan gebruiken en die kosten tegenwoordig ook al niet meer zoveel.

Hoeveel het mag gaan kosten ? ik denk dat het met 50€ wel opgelost moet kunnen worden het maximale bedrag is omme nabij de 250€ en eventueel meer als het echt niet anders kan.

wat is een "Lucasarts " :$

Over mijn skillz : ik kan mijn monitor niet op mijn Tv aansluiten , heb ooit een dimmer aangesloten en ooit wel eens gesoldeerd, kan geen computer systeem kast uit elkaar halen en met auto's scooters kan ik al helemaal niets! heb ooit wel eens een band geplakt samen met mijn pa en de front van mijn stereo er af gehaald, zilver gespoten en terug erop gezet , alles schots en scheef en cassette dek deed het niet meer.

iemand nog vragen ? :o

[Voor 78% gewijzigd door Tinolution op 04-10-2010 19:05. Reden: meer info over wat al voorgesteld is]

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 13:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Misschien kan je iets met een ultrasoon vernevelaar proberen? Kost niet duur (financieel gezien) en je hebt geen problemen met warmte e.d.

Edit: Fok-thread even doorgespit: ik dacht dat je een klein draakje voor op je buro ofzo bedoelde, maar dit komt in de buurt van een life-size knuffeldraak :X Dan gaat en vernevelaar ws niet genoeg power hebben.

Dat soort info mag je trouwens ook wel in je topicstart zetten: er is in het Fok-topic al een heleboel info naar boven gekomen maar imo mag je niet verwachten dat we allemaal dat topic maar door gaan spitten. Edit je topicstart dus even en zet dat soort info erbij: soort draak, welke opties je zelf al uitgeprobeerd heb, wat je technische kennis is etc. Zonder dat gaan we waarschijnlijk vooral dingen aandragen die in het Fok-topic ook al naar boven gekomen zijn.

[Voor 82% gewijzigd door Sprite_tm op 04-10-2010 13:52]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Tinolution
Heb het topic veranderd, hoop dat het nu goed is !

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik vind 'm nog steeds niet echt geweldig. Je geeft wel aan welke ideeen je allemaal afgestreept hebt (en streept daarmee een complete range aan oplossingen weg) maar ik wil eigenlijk liever gewoon weten wat het probleem is en waarom die oplossingen niet gaan werken. Schets dus gewoon even snel de situatie: je hebt een beeld van een draak van een meter groot (toch? hoe groot is 'ie eigenlijk?), waar al een pijp doorheenloopt (naar een holte in de draak? Zoja, hoe groot? Is die pijp dik genoeg om rook doorheen te laten gaan?). Je wilt dat er bij een e-mail rook uit de bek komt. (Hoe veel of weinig? Pufje of moet de kamer onderstaan? Heb je de aansluiting op je PC al doordacht?) Dat deed 'ie vroeger ook al. (Waarom nu niet meer? Wat is er daar nog van over, is dat niet te recyclen?) Je hebt verder al een aantal oplossingen de revue laten passeren, maar die lijken niet ideaal. (waarom niet? Is er misschien niet een variant te vinden die wel voldoet?) Je hebt verder een x euro over voor het geheel (hoeveel? Kan je bijvoorbeeld Lucasarts inhuren en een custom ding laten maken of mag het niet meer dan 2 biertjes kosten?) Verder heb je ook twee handen die het een en ander kunnen bouwen. (Tot welke hoogte, dwz waar ben je goed in? Kan je zelf een verwarmingselement / usb-interface bakken of moet dat ingekocht worden?)

Als je de situatie zo neerzet kunnen we veel meer oplossingen aandragen dan alleen 'ik zoek x, maar u, v en w voldoen niet'.

Jep, dat betekent een redelijk uitgebreide topicstart bouwen, maar als je je probleem niet goed en duidelijk omschrijft kunnen we je ook geen goede en duidelijke oplossingen geven. Garbage in, garbage out zeg maar :) (Bovendien staat dit ook in de policy trouwens; feitelijk had ik je topic ook meteen op slot kunnen doen, maar ik heb vertrouwen in je kunnen om het recht te brijen :) )

• AtomicShockwave
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Als je een vloeistof wil laten roken zul je toch in een kleine tijd best wat hitte moeten maken. Je zult dus toch wel wat vermogen nodig hebben gok ik zo.

Als je bijvoorbeeld een modelbouw gloeiplug neemt waar je met een zelfgemaakt doseersysteem een beetje "discorook spul" overheen nevelt. is dat wat?

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat lijkt er meer op, nu kunnen we wat :) Wil je de rook hebben echt binnen de seconde dat iemand post op je prive-forum? Anders zou je namelijk kunnen denken aan een systeem wat zodra de post op je forum gemaakt is, de hele zooi voorverwarmt en een minuutje later een pufje uitstoot. Is niet real-life maar kan wel :) Misschien dat je het op diezelfde manier wel met een kleinere rookgenerator (zo'n modelbouw-ding bijvoorbeeld) kan doen: neem een gesloten ruimte (doosje of bakje ofzo) die dmv een fan verbonden is met de buis. Stop daar die rookgenerator in. Zodra een forumpost gemaakt word laat je de gesloten ruimte vol met rook lopen door de rookgenerator even (=20 sec ofzo?) aan te zetten. Daarna zet je de fan aan et voila, alle rook word opgezogen en komt als een net pufje uit de bek van de draak.

Ow, met Lucasarts bedoelde ik eigenlijk ILM (Industrial Light and Magic), een bedrijf wat film-attributen maakt. Zijn waarschijnlijk een beetje heel prijzig om in te huren tho' :)

[Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 04-10-2010 20:03]

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:16

SA007

Moderator Tweaking
Je heb iig in de discotechniek zat rookmachines die op commando een pufje rook kunnen spugen, maar die verbruiken wel veel stroom om continue warm te blijven.

Ik denk zelf dat je het beste voor een gloeiplug of spiraal kan gaan, die hebben een vrij flinke voeding nodig maar zijn heel erg snel warm. Daarna met een klein pompje een druppel ofzo van dezelfde vloeistof als voor rookmachines erop gooien.

Klok is stuk :(

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:58

sjaool

Every life should have 9 cats

Je zoekt dus zoiets als dit. ;)

Of zoiets als deze, die maakt iets minder lawaai.

Uitleg hier.

[Voor 53% gewijzigd door sjaool op 04-10-2010 20:57]

"When you grow up your heart dies"

• Tinolution
Mooi !

Nu nog iemand vinden die dit voor mij kan doen, iemand een advies waar ik die kan vinden ?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee