• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-03 12:41
Hallo,
Afgelopen week heb ik een PC gekocht in losse onderdelen. (zie producten)
Zaterdag had ik hem in elkaar gezet en ben ik 's avonds begonnen aan het installeren.
Helaas lukt dit niet op mijn OCZ Vertex II SSD schijf van 60GB.

Bij het scherm "Installing Windows" komt het niet verder dan: Expanding Windows (0% ~ 35%)
Het percentage verschilt per keer.

Copying Windows files
Expanding Windows files (25%)...
Installing features
Installing updates
Completing installation

Ik heb eerst een originele CD-rom geprobeerd natuurlijk, maar omdat dit niet werkte het nog met gecopyeerde versies geprobeerd.
Ik heb o.a. Windows 7 Ultimate (64 bit) geprobeerd en daarnaast nog, Win 7 prof, enterprice en home editie. En ook met windows XP lukt het niet om de installatie succesvol af te ronden.

Daarna heb ik geprobeerd om Windows 7 op een HDD te installeren. Dit lukt wel.
Beide schijven worden herkent in mijn BIOS
Ik heb zelf al veel proberen te "Googleen" maar mijn engels is erg beroerd, zeker die technische taal.

Ik zou toch graag windows op mijn SSD willen installeren. Hebben jullie hulp/tips voor mij?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 20:19
Waarom komt hij niet verder? Blijft hij gewoon een lange tijd stilstaan (zo ja, hoe lang?) of krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

Je BIOS is up to date? Er zijn geen updates beschikbaar voor de SSD?

Desktop | Server | Laptop

• twan84
Omdat ik dacht dat het misschien de firmware van de SSD kon zijn ging ik die updaten met de Update tool van OCZ waarna ik deze melding kreeg:
*** STOP: 0x00000101 (0x0000000000000019, 0x0000000000000000, 0xFFFFF88002F64180, 0x0000000000000002)

• twan84
Rupie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:57:
Waarom komt hij niet verder? Blijft hij gewoon een lange tijd stilstaan (zo ja, hoe lang?) of krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

Je BIOS is up to date? Er zijn geen updates beschikbaar voor de SSD?
Ik krijg inderdaad een foutmelding. Weet even niet welke. Maar het is bij de installatie van windows geen blauw scherm maar zo'n popup fout melding.
Ik zou windows zo opnieuw moeten installeren en de foutmelding even opschrijven.
De firmware van mijn MB is up-to-date.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:07
Heb je AHCI? of IDE? in je bios?

[Voor 3% gewijzigd door Punkbuster op 04-10-2010 14:34]

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• twan84
Ik ben maar een leek.
Ik kan nergens zien of de SATA Controllers IDE of AHCI zijn, maar heb niks veranderd in de BIOS en ook geen AHCI driver geinstalleerd tijdens het installeren van Win.
De Onboard E-SATA controler en de sata 6Gb/s staan in ieder geval op IDE

Enig idee hoe ik dit in mijn BIOS kan terug vinden/aanpassen?
Het gaat dus om het MSI X58A-GD65 Moederbord

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 20:19
Staat gewoon in je manual hoor ;) pagina 3-1 en verder gaat over je BIOS

Desktop | Server | Laptop

• twan84
Het is IDE

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet dat eerst maar eens lekker op AHCI en installeer dan opnieuw.
Geen enkele reden om met een modern OS je Disk controllers in een legacy mode te zetten - al had je dat ook keurig uit een BIOS guide kunnen halen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Anoniem: 377918
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vraag aan MS om een .img voor windows 7 om windows te kunnen installeren... werkte ook bij mij :).

• twan84
In mijn BIOS stond niks over IDE of AHCI. Heb het nu wel zelf gevonden, veranderd en het werkte.
Vriendelijk bedankt allen voor tips.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee