Toon posts:

Popup vanuit andere site naar eigen site

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-08 14:16
Een klant van mij heeft een website waar bedrijven een bedrijfspagina kunnen onderhouden.

Hij wil graag dat zijn klanten een link kunnen plaatsen op hun eigen site naar hun eigen bedrijfspagina.

Echter dit moet een link zijn zonder adresbalk/ werkbalken etc.

Dit kan tegenwoordig niet meer zonder dat de locatie van de pagina erop staat. Dus had ik bedacht om een stukje code aan te bieden die een Highslide (lijkt op Lightbox script) venster opent met daarin de bedrijfspagina.

De Javascript en css die men invoegt hiervoor linken naar de website van mijn klant.

Dit werkt prima, totdat men dit stukje code invoegt via een CMS. De meeste CMS'en laten dit niet toe vanwege de Javascript regels. Dat wordt er gewoon uitgefilterd.

De vraag is of er alternatieven zijn om te bereiken wat ik wil. Ik had al gedacht om een normale link aan te bieden naar een pagina die vervolgens de Highslide aanroept en het vorige venster meteen sluit. Maar dat gaat ook niet omdat dan wordt gevraagd of je het huidige venster wil sluiten.

Iemand een suggestie ?

Pay peanuts get monkeys !

• Marientjuh
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

Marientjuh

Fullstack developer

Waarom zou je een nieuw venster openen en de vorige sluiten als je ook gewoon door kan verwijzen?

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Trouwfotograaf: duefotografi.nl

• Dutch_guy
Omdat ik van die adresbalk en overige werkbalken af moet zien te komen.

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

Bosmonster

*zucht*

Dat moet je helemaal niet willen, aangezien dat in de categorie "gebruikertje pesten" valt. Die behoudt namelijk graag zijn of haar controls om een browser aan te sturen ;)

En aangezien het dus in die categorie valt hebben browser-makers besloten gebruikers te beschermen tegen ontwikkelaars die dit toch graag willen.

Derhalve zou ik eens kijken of je de bron van het probleem op kan lossen ipv de symptomen. Namelijk waarom wil je perse die website openen zonder controls?

[Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 13:44]

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Moet je niet willen inderdaad, het is gedrag uit 1997. Wat is uberhaupt er op tegen dat mensen die werkbalken en adresbalk te zien krijgen?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Overigens kun je het met de lightbox eenvoudig oplossen. Als jij zorgt voor een script dat mensen linken vanaf extern (dus gewoon in de head). Dan hoeven ze alleen een class te hangen aan een link bijvoorbeeld om dat vervolgens ondocumentready in een lightbox te openen. Ze hoeven dan geen script in hun editors te plakken.

Probleem is met de oplossing dat de gebruikers niet zien dat de pagina van extern komt, terwijl je dat in dit geval, lijkt me, juist wel wilt.

[Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 13:56]

• Dutch_guy
Ik ken de redenen waarom het niet kan.

Het gaat erom dat men niet meteen eenvoudig ziet waarheen gelinkt wordt.

Natuurlijk kan men dat altijd in de bron zien, in de statusbalk etc.

Reden is dat op die website ook weer concurrenten staan van diegen die linkt naar de site. En ja de klant wil het graag zo.

De gemiddelde gebruiker zal als hij een CMS gebruikt niets in de head kunnen/ willen plaatsen.

[Voor 18% gewijzigd door Dutch_guy op 04-10-2010 14:05]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee, dat zullen ze dan even aan de webbouwer moeten vragen. Dat is redelijk gebruikelijk (ook als ze analytics toe willen voegen ofzo).

Ik snap verder nog steeds niet waarom gebruikers niet mogen zien waar ze naar toe linken. Is het geen trots om op die site te staan? Waarom is het een probleem als ze bij concurrenten uitkomen? Wat is het nut van de bedrijven om te linken naar die site als je er verder niks mee kan?

[Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 14:09]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee