Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Ik heb zo nu en dan last van haperingen met m'n internetverbinding. Eerst met Alice en nu via KPN, verschillende modems en utp-kabel ook, dus ik neem aan dat het aan mijn computer ligt. Ik zit met een utp cat5 op een Sweex gigabitswitch die verbonden is aan een Thomson router. Netwerk status geeft een 1gb verbinding aan.

Speedtest ziet er prima uit:
Download 31779.2 KByte/sec
Upload 82.2 KByte/sec
Connection 1166.0 Conn/min

Geregeld gaat m'n internet haperen en laadt een pagina zo traag als stroop. Verbinding lijkt werkende, gmail-chat is bv gewoon online, maar even een nieuwssite oid openen kan rustig 1 minuut duren.

Verder draai ik Avira virusscanner, Thunderbird en Pidgin chat. Er lijkt geen piek te ontstaan in taakbeheer bij netwerk of prestaties. Het lijkt niet uit te maken of ik Firefox of Chrome gebruik, heb wel meestal een webvenster of 8 openstaan naast applicaties als Photoshop en Indesign.

Het probleem lijkt vrij willekeurig op te treden, geen directe samenhang kunnen ontdekken. Apple's die op zelfde manier zijn aangesloten hebben hier geen last van.

Iemand een idee waar deze storende hapering door zou kunnen komen?

Systeem: Quadcore Intel Q9450, 8gb ram, raid 0 SSD, Vistax64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Jojakim schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:19:
[...] Ik zit met een utp cat5 op een Sweex gigabitswitch die verbonden is aan een Thomson router. Netwerk status geeft een 1gb verbinding aan.

Upload 82.2 KByte/sec
Zomaar een wilde gok: is je Cat5-kabel wel geschikt voor Gigabit ethernet?
Wikepedia zegt:
Cat 5: [...] was frequently used on 100 Mbit/s Ethernet networks. May be unsuitable for 1000BASE-T gigabit ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Om goed gebruik te maken van gigabit heb je toch minstens cat5e nodig, beter is natuurlijk cat6.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Bovenstaande maakt weinig uit voor stabiliteit. Het zegt enkel dat de doorvoersnelheid max 100Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08

D4NG3R

kiwi

:)

Lumics schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:36:
Bovenstaande maakt weinig uit voor stabiliteit. Het zegt enkel dat de doorvoersnelheid max 100Mbit is.
Fout. CAT5 ondersteunt 1Gb/s tot enige mate, maar dit KAN onstabiel zijn..

Dus IDD, hoe gaat het met CAT5e of CAT6?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Al geprobeerd om 1 van die routers/switches er uit te halen en daar je pc op aan te sluiten ??

Kabel nagekeken ?
Router instellingen nagekeken voor eventuele conflicten ?
Tijdelijke Internet bestanden tegroot waardoor er teveel moet worden geladen
Verder rest kan ik niks bedenken

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Ik heb de computer direct aan de router gezet, wel met de cat5-kabel dus 100Mbps, maar daar is de kabel dus zeker voor gemaakt. In ieder geval geen ander resultaat, nog steeds schijnbaar random momenten dat internet niet vooruit te branden is bij het laden van normale sites (zoals deze topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Upload 82.2 KByte/sec
Met alle respect, je upload is nogal bedroevend (en heb je natuurlijk wel nodig om requests te kunnen doen).
Misschien kan je o.a. eens je Signaal/Ruis verhoudingen (kan je terug vinden in je modem) posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Probeer eens nieuwe of juist oudere drivers voor je netwerkkaart.Of anders een andere netwerkkaart in een pci slot.

[ Voor 27% gewijzigd door Strikie op 06-10-2010 15:37 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan verschillende dingen doen om te kijken of er ergens vertraging oploopt in je netwerk?

- Kijk in je modem of er ergens FEC / CRC errors op treden (waarschijnlijk onder DSL statistics o.i.d)
- Laat via DOS een ping lopen naar je gateway
- Laat via DOS een ping lopen naar de KPN Router (eerste hop naar je gateway)
- Laat via DOS een ping lopen naar een website waar je vaak problemen hebt
- Laat via DOS een ping lopen naar je DNS server
- Ping via DOS een website die je nog nooit eerder hebt bezocht en tel hoelang het duurt voordat DOS begint met het replyen (zolang duurt het voordat hij een naam resolved)
- Op het moment dat jij die vertraging voelt optreden, download een bestand (via FTP programma)
- Op het moment dat jij die vertraging voelt optreden, upload een bestand (via FTP programma)
Pagina: 1