Ik heb zo nu en dan last van haperingen met m'n internetverbinding. Eerst met Alice en nu via KPN, verschillende modems en utp-kabel ook, dus ik neem aan dat het aan mijn computer ligt. Ik zit met een utp cat5 op een Sweex gigabitswitch die verbonden is aan een Thomson router. Netwerk status geeft een 1gb verbinding aan.
Speedtest ziet er prima uit:
Download 31779.2 KByte/sec
Upload 82.2 KByte/sec
Connection 1166.0 Conn/min
Geregeld gaat m'n internet haperen en laadt een pagina zo traag als stroop. Verbinding lijkt werkende, gmail-chat is bv gewoon online, maar even een nieuwssite oid openen kan rustig 1 minuut duren.
Verder draai ik Avira virusscanner, Thunderbird en Pidgin chat. Er lijkt geen piek te ontstaan in taakbeheer bij netwerk of prestaties. Het lijkt niet uit te maken of ik Firefox of Chrome gebruik, heb wel meestal een webvenster of 8 openstaan naast applicaties als Photoshop en Indesign.
Het probleem lijkt vrij willekeurig op te treden, geen directe samenhang kunnen ontdekken. Apple's die op zelfde manier zijn aangesloten hebben hier geen last van.
Iemand een idee waar deze storende hapering door zou kunnen komen?
Systeem: Quadcore Intel Q9450, 8gb ram, raid 0 SSD, Vistax64
Speedtest ziet er prima uit:
Download 31779.2 KByte/sec
Upload 82.2 KByte/sec
Connection 1166.0 Conn/min
Geregeld gaat m'n internet haperen en laadt een pagina zo traag als stroop. Verbinding lijkt werkende, gmail-chat is bv gewoon online, maar even een nieuwssite oid openen kan rustig 1 minuut duren.
Verder draai ik Avira virusscanner, Thunderbird en Pidgin chat. Er lijkt geen piek te ontstaan in taakbeheer bij netwerk of prestaties. Het lijkt niet uit te maken of ik Firefox of Chrome gebruik, heb wel meestal een webvenster of 8 openstaan naast applicaties als Photoshop en Indesign.
Het probleem lijkt vrij willekeurig op te treden, geen directe samenhang kunnen ontdekken. Apple's die op zelfde manier zijn aangesloten hebben hier geen last van.
Iemand een idee waar deze storende hapering door zou kunnen komen?
Systeem: Quadcore Intel Q9450, 8gb ram, raid 0 SSD, Vistax64