Toon posts:

laptop zonder cdrom en linux er op ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen een laptop p 120 zonder cd rom en wel een netwerk kaart nu wil ik via het netwerk slackware installeren gewoon bood disk er in dan install en als scour van netwerk kiezen alleen hoe zit het met mijn gewoone pc moet deze in linux zijn of in windows moet ik iets delen of hoe werkt dat??

EN weet iemand hoeveel X minimaal nodig heeft???

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

je kan FTP install doen, dan moet je wel even goed uitzoeken waar je je slackware cdrom op de bak waar je dan die ftp draait mount, want hij zoekt denk ik naar een bepaalde directory (is met FreeBSD iig zo)
en X... kweenie hoegroot dat precies is...

\o/

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Draai op je eigen bak een ftp server of nfs met de installatie cd van Linux. Boot dan met een floppy je laptop. Daarna kan je linux intalleren vanaf het netwerk van je nfs of ftp server.

Suc6

Verwijderd

Ik heb zelf ook een laptopje, een P133 met 48 MB geheugen. Ik heb onlangs Dragonlinux geinstalleerd. Deze distro is gebaseerd op Slackware, maar wordt in een enkel .img bestand gezet op de c: schijf ipv op een aparte partitie.
Je kan gewoon een hoop .tgz pakketjes downloaden, en dan kiezen wat je precies wel en niet geinstalleerd wilt hebben. Via loadlin boot je eenmaal in setup mode, en dan wordt alles geinstalleerd.
Het neemt maar een paar honderd MB in voor een zeer compleet systeem. Ook PCMCIA werkt meteen prima (bij mij tenminste). Het is miscchien net iets langzamer dan normaal omdat je niet vanaf een ext2 partitie werkt, maar dat maakt op een dergelijke laptop toch weinig uit.
Ik weet niet waar je je laptop voor wilt gebruiken. Ik gebruik hem nu vooral om op te programmeren. Ik heb oa Perl, Python en GCC, en verder veel networking zooi, Apache met PHP, en hoop sources en documentatie. Een zeer fijn systeem, met eigenlijk als enige nadeel dat APM nog niet in de kernel zit, maar dat kan je er zelf in zetten (is wel handig voor laptops).