Toon posts:

Kan in een map niets bewerken of iets in uitvoeren.

Pagina: 1
Acties:

• Samert
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-10-2010
Hallo,

Ik heb een map op de server (mac os) staan. Maar in die map kan ik niets aanmaken. Hiermee bedoel bijvoorbeeld een kladblokje aanmaken. Of een nieuwe map. Ik krijg steeds de melding dat ik de rechten daarvoor niet heb. Terwijl ik als administrator ben ingelogd. Iemand enig idee.

MVG Samert

• Willem-Jan1991
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:09
is de map niet alleen lezen?
En heb je de schrijfrechten. Kijk even in het infovenster onder Delen en Bevoegdheden.

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Kijken naar de bevoegdheden van die map en die naar wens aanpassen
Administrator is niet het hoogste niveau van Mac dat is Root/System. Alleen dan zul je nooit lastig gevallen worden met bevoegdheden.

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-09 21:51
Hij probeert vast vanaf windows in te loggen.

• Samert
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-10-2010
Bij bevoegdheden staat Lezen en Schrijven. En als ik inlog als root, dan krijg hetzelfde verhaal als bij administrator. Dat ik niet voldoende bevoegdheden heb. Terwijl ik inlog als root/administrator. Daarnaast heb ik ook een aantal windows machines die draaien op de mac-server. Maar ook met de windows clients kan ik niets beginnen in die map. Het is zelfs zo; met windows-machines kom ik de map niet in. Maar met de mac-clients wel. Als ik er dan eenmaal binnen ben, kan ik helemaal niets doen.

MVG Samert

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:36

franssie

Save the albatross

Misschien helpt dit http://kb.iu.edu/data/aoxn.html ?

En wat is het pad naar/van de map?

[Voor 26% gewijzigd door franssie op 04-10-2010 15:57]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee