• Legendary1985
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik heb paar dagen geleden een netwerkschijf gekocht om hier mijn school bestanden op te zetten zodat ik overal bij kan. Echter heb ik een kleine probleempje namelijk nadat ik alles heb ingesteld lukt het mij niet om via andere netwerk bij mijn bestanden te komen.

Netwerkschijf : Lacie 2big Network

Wat wel lukt:
Ik kan de schijf normaal benaderen als ik op mijn eigen netwerk zit, via me pc en verschillende laptops is het geen probleem echter moet ik dus wel gebruik maken van mijn eigen netwerk/router.

Wat niet lukt:
Als ik via mijn laptop op een andere wifi verbinding zit kan ik niet inloggen op mijn schijf.

Ip netwerkschijf: 192.168.0.102
Router: Sitecom wl-351

Ik heb port forwarding aan staan en de volgende heb ik ingesteld:

Local
192.168.0.102

type
BOTH

Port range
20-21

btw firewall staat uit.

Als ik via filezilla wil inloggen krijg ik het volgende fout:
Verbinding verloren
Kan niet verbinden met server

Omdat ik gewoon wel bij mijn schijf kan als ik via mijn eigen netwerk inlog denk ik dat ik iets verkeerd doet met mijn router instellingen.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Probeer je FTP client eens in te stellen op passief. Ik kan me zo voorstellen dat die misschien actief staat, waarbij die dus verbinding probeert te maken op andere poorten dan 20-21, voor de data doorvoer. Dat lukt niet, omdat die niet open staan.

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-09 12:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat je kan testen is je FTP-server even in de DMZ zetten en dan testen. Doet hij het dan nog niet, dan ligt het niet aan je router.

Wat ook kan is dat de poorten voor FTP dicht staan op het andere netwerk.
Voor de communicatie wordt niet alleen 20 tot en met 21 gebruikt, vaak worden door routers en servers binnen scholen en bedrijven deze poorten dicht gezet (ook wel goed ook eigelijk).

Het hoeft dus niet aan jou te liggen, maar dat kan je testen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Legendary1985
CherandarGuard schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:40:
Probeer je FTP client eens in te stellen op passief. Ik kan me zo voorstellen dat die misschien actief staat, waarbij die dus verbinding probeert te maken op andere poorten dan 20-21, voor de data doorvoer. Dat lukt niet, omdat die niet open staan.
hoe kan je het instellen op passie ben noob op dit gebied :+

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Bij passief maak je juist gebruik van andere poorten dan 21 voor de controle-connectie en 20 voor de data-connectie ;) (waarbij in 't geval van active FTP de poort-20-verbinding nog eens 'andersom' opgebouwd wordt ook (server als client, client als server))
Legendary1985 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

hoe kan je het instellen op passie ben noob op dit gebied :+
[google=passive filezilla]

We gaan niet alles voorkauwen hoor..

Ik neem trouwens aan dat je via dat andere WiFi-accesspoint niet simpelweg naar 192.168.0.102 probeert te verbinden hè?

[Voor 24% gewijzigd door Osiris op 04-10-2010 12:46]

• Legendary1985
Tukk schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:41:
Wat je kan testen is je FTP-server even in de DMZ zetten en dan testen. Doet hij het dan nog niet, dan ligt het niet aan je router.

Wat ook kan is dat de poorten voor FTP dicht staan op het andere netwerk.
Voor de communicatie wordt niet alleen 20 tot en met 21 gebruikt, vaak worden door routers en servers binnen scholen en bedrijven deze poorten dicht gezet (ook wel goed ook eigelijk).

Het hoeft dus niet aan jou te liggen, maar dat kan je testen.
ik heb het in DMZ gezet dus de ip adres van mijn schijf toch (192.168.0.102) nu kan ik er ook niet bij :(

• Legendary1985
Ik neem trouwens aan dat je via dat andere WiFi-accesspoint niet simpelweg naar 192.168.0.102 probeert te verbinden hè?
jawel 8)7 hoe moet ik het dan doen ( ben noob op dit gebied)

• Osiris
  • Niet online
Legendary1985 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:50:
[...]

ik heb het in DMZ gezet dus de ip adres van mijn schijf toch (192.168.0.102) nu kan ik er ook niet bij :(
Wat logisch is als je nog via active FTP probeert en de router waarmee je connect via de WiFi van de buren dat niet fatsoenlijk afhandelt.
Legendary1985 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Je probeert nu een brief te sturen naar alleen een kamer-nummer in een groot verzorgingstehuis zonder het adres van het verzorgingstehuis zelf op de envelop te schrijven ;)

192.168.0.0/16-IP-adressen worden op het internet niet geroute. Je moet je externe IP gebruiken.

[Voor 71% gewijzigd door Osiris op 04-10-2010 12:55]

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-09 13:53
Meestal is het andersom. Passive is juist veiliger dus wordt over het algemeen meer gebruikt, wat dus resulteerd in een extra portrange die je dient te forwarden op de firewall.

Beetje googlen op passive ftp dus :Y) (en een range definieren in de ftp server en dezelfde range forwarden op de firewall)

• Osiris
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

Meestal is het andersom. Passive is juist veiliger dus wordt over het algemeen meer gebruikt, wat dus resulteerd in een extra portrange die je dient te forwarden op de firewall.
Waarom zou actief minder veilig zijn dan passief?

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:47

Comgenie

Soms heb je dat

Legendary1985 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Vanaf je thuis netwerk naar www.whatismyip.org gaan, dat is je externe IP. De juiste poorten forwarden in de router naar de ip van de netwerkschijf. 192.168.0.102 dus. En als je op een ander netwerk zit, naar die externe IP verbinden. En dan als je geluk hebt werkt het :).

No animals were harmed in the making of this comment.

• Legendary1985
nvm

[Voor 96% gewijzigd door Legendary1985 op 04-10-2010 13:00]

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-09 07:29
Je moet wel connecten met je ftp-client naar ftp://"internet-ipadres" en niet naar ftp://192.168.0.102

Je internet-ipadres kun je ongetwijfeld ook vanaf je router vinden en/of anders je modem.

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:50

lordsnow

I know nothing

Vanaf de andere draadloze verbinding probeer je je FTP wel te benaderen via je externe Internet IP adres? Je externe Internet IP adres kan je eventueel achterhalen door thuis de pagina http://www.whatismyip.com te openen.

Als je de pagina van de Sitecom router opent (192.168.0.1, inloggen met admin/admin), daarna via Status naar Internet Status gaat: is het WAN IP hier hetzelfde als je externe Internet IP adres?

//edit: ik moet vaker F5' en.

[Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 04-10-2010 13:04]

• Legendary1985
@Comgenie
gelukt

@All
bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 22:30
Weet niet hoeveel schooldocs je hebt, maar is Dropbox dan niet handiger voor je ?

(mede omdat je blijkbaar niet zo thuis bent in port forwarden en alleen maar "ik ben noob" roept)

Edit : of je er wat meer in verdiepen ;)

[Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 04-10-2010 13:06. Reden: aanvulling]

Abort, Retry, Quake ???

• Legendary1985
best veel over de 10GB :)

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Nooit echt een fillaserver opgezet (op school voor een klein projectje)

Maar ik gebruiken toen tie tijd. BulletProof FTP.. Daar kun je Users En Groepen toevoegen, en
Je kunt instellen welke IP's je kunt pakken (zoals Home IP of Je eigen IP)

Heb altijd vanuit andere mensen op mijn eigen pc/netwerk/mappen kunnen komen...
Misschien is dit wel een leuke tijdelijke oplossing

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Osiris
  • Niet online
Soundstorm2010 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:40:
Nooit echt een fillaserver opgezet (op school voor een klein projectje)

Maar ik gebruiken toen tie tijd. BulletProof FTP.. Daar kun je Users En Groepen toevoegen, en
Je kunt instellen welke IP's je kunt pakken (zoals Home IP of Je eigen IP)

Heb altijd vanuit andere mensen op mijn eigen pc/netwerk/mappen kunnen komen...
Misschien is dit wel een leuke tijdelijke oplossing
a) Je post komt 36 minuten te laat, de topicstarter is er allang uit;
b) De TS z'n server draait op een NAS... Dus het server-element heeft ie allang;
c) Moet dat Nederlands voorstellen?

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Bedankt, maar heb dislectie... dus bedankt dat je mij ff zo lekker afkraakt (discimineerd) zonder
dat je weet wat er is..

Als je mijn hulp niet prettig vindt, dan kan je dat op een normale manier zeggen...
Vindt je echt zwaar respectloos bezig... Als je niks nuttig kan zeggen, zeg dan liever niks...

Probeer alleen wat ideeen mee op te doen, en voor een alternatief te zorgen...
Dus Osiris... doe normaal, or grow up dude !

[Voor 5% gewijzigd door Soundstorm2010 op 04-10-2010 13:55]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 22:30
offtopic:
Maak dan een topicreport aan en laat de modjes het afhandelen ipv offtopic verder te gaan.

Abort, Retry, Quake ???

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-09 13:53
Osiris schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:56:
[...]

Waarom zou actief minder veilig zijn dan passief?
In de ideale wereld, met een goed geimplementeerde server kant zou er geen verschil mogen zijn. Helaas zijn er zoveel FTP servers waarbij connection hijacking redelijk makkelijk was en waarbij passive FTP dus een "Security through obscurity" uitkomst bracht.

Tuurlijk is SFTP dan nog vele malen beter, maar ik heb het ook niet verzonnen :Y)
Passive FTP (sometimes referred to as PASV FTP because it involves the FTP PASV command) is a more secure form of data transfer in which the flow of data is set up and initiated by the File Transfer Program (FTP) client rather than by the FTP server program. Separate FTP client programs, such as WS_FTP Pro, usually allow the user to select passive FTP. Most Web browsers (which act as FTP clients) use passive FTP by default because corporations prefer it as a safety measure. As a general rule, any corporate firewall server, which exists in order to protect an internal network from the outside world, recognizes input from the outside only in response to user requests that were sent out requesting the input. The use of passive FTP ensures all data flow initiation comes from inside the network rather than from the outside
Bron: http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci512897,00.html
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee