Ik heb paar dagen geleden een netwerkschijf gekocht om hier mijn school bestanden op te zetten zodat ik overal bij kan. Echter heb ik een kleine probleempje namelijk nadat ik alles heb ingesteld lukt het mij niet om via andere netwerk bij mijn bestanden te komen.
Netwerkschijf : Lacie 2big Network
Wat wel lukt:
Ik kan de schijf normaal benaderen als ik op mijn eigen netwerk zit, via me pc en verschillende laptops is het geen probleem echter moet ik dus wel gebruik maken van mijn eigen netwerk/router.
Wat niet lukt:
Als ik via mijn laptop op een andere wifi verbinding zit kan ik niet inloggen op mijn schijf.
Ip netwerkschijf: 192.168.0.102
Router: Sitecom wl-351
Ik heb port forwarding aan staan en de volgende heb ik ingesteld:
Local
192.168.0.102
type
BOTH
Port range
20-21
btw firewall staat uit.
Als ik via filezilla wil inloggen krijg ik het volgende fout:
Verbinding verloren
Kan niet verbinden met server
Omdat ik gewoon wel bij mijn schijf kan als ik via mijn eigen netwerk inlog denk ik dat ik iets verkeerd doet met mijn router instellingen.
Netwerkschijf : Lacie 2big Network
Wat wel lukt:
Ik kan de schijf normaal benaderen als ik op mijn eigen netwerk zit, via me pc en verschillende laptops is het geen probleem echter moet ik dus wel gebruik maken van mijn eigen netwerk/router.
Wat niet lukt:
Als ik via mijn laptop op een andere wifi verbinding zit kan ik niet inloggen op mijn schijf.
Ip netwerkschijf: 192.168.0.102
Router: Sitecom wl-351
Ik heb port forwarding aan staan en de volgende heb ik ingesteld:
Local
192.168.0.102
type
BOTH
Port range
20-21
btw firewall staat uit.
Als ik via filezilla wil inloggen krijg ik het volgende fout:
Verbinding verloren
Kan niet verbinden met server
Omdat ik gewoon wel bij mijn schijf kan als ik via mijn eigen netwerk inlog denk ik dat ik iets verkeerd doet met mijn router instellingen.