Toon posts:

Weer erg negatief geschreven...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows Live 2011 artikel:
nieuws: Microsoft brengt Windows Live Essentials 2011 uit
Er is ook de nodige kritiek op Windows Live Essentials 2011. [...] Verder geeft Live Mesh niet toegang tot de volledige 25GB opslagruimte die SkyDrive biedt; de gebruiker krijgt via de sync-tool slechts 5GB aan opslagruimte toegewezen.
Waarom dit als kritiek en negatief punt uitleggen? Lijkt me volkomen duidelijk dat dit bewust gedaan wordt, om te voorkomen dat mensen maar in het wilde weg gaan syncen... Dat vergt immers nogal wat bandbreedte... En hoewel opslagruimte goedkoop is, is bandbreedte dat niet! Logisch dat ze dat dus enigzins binnen de perken willen houden.

De oplossing die ze hebben gekozen vindt ik heel netjes. Je kunt nog steeds 25GB gebruiken, maar die resterende 20GB moet je 'handmatig' vullen, en niet via een sync. Prima, want dat zullen mensen ietsje beter nadenken over wat ze daar in willen hebben.

Sowieso is 5GB een stuk meer dan de 2GB die in de Beta zat. 5GB automatisch sync ruimte is behoorlijk veel! Vooral aangezien het een gratis dienst betreft.

Dit is een beetje klagen, om het klagen...

Beetje raar trouwens om over Live Mesh te spreken. Dat was de voorganger van Live Sync, en die twee zijn niet aan elkaar gelijk. Live Sync is een stuk geavanceerder dan Live Mesh. (En ook stukken gebruiksvriendelijker!)
edit: Interessant... In de beta die ik vorige week nog geinstalleerd had, heette het nog Live Sync, en moest je Live Mesh vooraf deinstalleren. Nu heeft MS plotseling weer de naam gewijzigt. Raar... Vooral omdat Sync een duidelijker naam is dan Mesh.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 11:37 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:22:
Windows Live 2011 artikel:
nieuws: Microsoft brengt Windows Live Essentials 2011 uit

[...]

Waarom dit als kritiek en negatief punt uitleggen? Lijkt me volkomen duidelijk dat dit bewust gedaan wordt, om te voorkomen dat mensen maar in het wilde weg gaan syncen... Dat vergt immers nogal wat bandbreedte... En hoewel opslagruimte goedkoop is, is bandbreedte dat niet! Logisch dat ze dat dus enigzins binnen de perken willen houden.

De oplossing die ze hebben gekozen vindt ik heel netjes. Je kunt nog steeds 25GB gebruiken, maar die resterende 20GB moet je 'handmatig' vullen, en niet via een sync. Prima, want dat zullen mensen ietsje beter nadenken over wat ze daar in willen hebben.

Sowieso is 5GB een stuk meer dan de 2GB die in de Beta zat. 5GB automatisch sync ruimte is behoorlijk veel! Vooral aangezien het een gratis dienst betreft.

Dit is een beetje klagen, om het klagen...

Beetje raar trouwens om over Live Mesh te spreken. Dat was de voorganger van Live Sync, en die twee zijn niet aan elkaar gelijk. Live Sync is een stuk geavanceerder dan Live Mesh. (En ook stukken gebruiksvriendelijker!)
Je krijgt opslag maar de bruikbaarheid wordt beperkt... Lijkt mij toch echt een puntje dat aangestipt mag worden. En hoezo 'weer' in je titel?

Verwijderd

Topicstarter
Prima dat je het aanstipt, maar waarom moet dat in een negatieve toon? Je kunt het ook gewoon neutraal opschrijven.

En de 'weer' is omdat dit bij MS releases nogal vaak gebeurt. De Office Web Apps review had bijvoorbeeld ook zo'n negatieve ondertoon.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Dit is ook altijd het commentaar bij Apple topics en andere fabrikanten, ik denk dat het wel meevalt. Wellicht zou het beter zijn als de redactie minder gevoel in de zinnen zou leggen, maar goed dan wordt het wat saai om te lezen denk ik. Het punt hierboven is valide en niet bepaald positief, dus waarom zou je dat niet met een negatieve toon mogen vermelden?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er in vredesnaam negatief aan? Waarom zou een sync optie perse je complete opslagruimte moeten kunnen benutten? Waarom is het zo erg dat daar een limiet in zit?

Ik zou eerder zeggen dat 5GB een verschrikkelijk grote hoeveelheid is voor een auto-synchronisatie optie, en dat je daar dus juist om moet juichen! Ken je andere gratis services die dit aanbieden?

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Het gaat erom dat dit eerst anders was en nu qua bruikbaarheid wordt beperkt. Ik zeg alleen maar dat ik mij kan voorstellen dat dat negatief wordt gevonden, dat is verder persoonlijk denk ik en hence ook het probleem van emoties door laten schemeren van de schrijver, maar goed that's how it is.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst was er niets, en nu is er wel wat.... In welke zin wordt de bruikbaarheid dan beperkt? Live Sync is een nieuwe functionaliteit!

Enne... de beschikbare grootte is juist meer dan verdubbeld t.o.v. de beta versie.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:00:
Wat is er in vredesnaam negatief aan? Waarom zou een sync optie perse je complete opslagruimte moeten kunnen benutten? Waarom is het zo erg dat daar een limiet in zit?

Ik zou eerder zeggen dat 5GB een verschrikkelijk grote hoeveelheid is voor een auto-synchronisatie optie, en dat je daar dus juist om moet juichen! Ken je andere gratis services die dit aanbieden?
Misschien dat ik een wat vertekend wereldbeeld heb en gewoon verwend ben :) Ik gebruik een synctool van mijn isp met letterlijk unlimited storage voor 5 euro per maand. Ik zal zorgen dat ik iig iets minder makkelijk in die comfort zone verval en zal de auteur wijzen op de mogelijke valkuil bij dergelijke berichten.

Net eens even gekeken: ik vul 58,6GB met 23.533 bestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilbert de Vries op 06-10-2010 20:01 ]

Pagina: 1