Toon posts:

[Outlook2010] Delen HTML tekst worden automatisch verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• tweak04
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-10-2010
Ik heb een HP Probook met Windows 7 + Office 2010 Thuis/Kleinzakelijk.

Het probleem is dat wanneer ik een mail verstuur dat de ontvangende partij delen mist in de mail maar dat er soms ook html-code zichtbaar is.

De feiten:
- Als je 10x dezelfde mail verstuurd, wordt 10x op exact dezelfde plekken tekst verwijderd
- De tekst die verwijderd wordt kan ook een deel HTML zijn waardoor sommige delen test weer als HTML code in de mail komen en dus voor de eindgebruiker niet zichtbaar zijn.
- Mijn laptop heb ik opnieuw geinstalleerd met alleen Windows 7 Prof (Eng) & Office 2010 thuis/kleinzakelijk NL
- In wireshark zie je dat de mail correct verstuurd wordt, maar dat bij het binnenhalen een stukje tekst mist in de mail.
- Ik heb dit probleem gehad toen ik nog met Exchange & domein en alles verbonden was, nu met de herinstallatie (echt alleen Windows 7 & Office, geen virusscanner etc) heb ik het probleem nog steeds.
- Ik heb 5 laptops met hetzelfde probleem
- Ik heb geconnect ook via SMTP & POP en ook daar blijft het probleem bestaan.
- Via mijn thuis internet verbinding heb ik het ook geprobeerd, maar heb ik hetzelfde probleem
- Ik heb de drivers van mijn netwerkkaart geupdate maar probleem bestaat zowel via utp & wireless
- Ik heb mijn bios geupdate
- Microsoft gebeld, 1.15u aan de telefoon gehad. Conclusie: we weten het niet, probeer HP te bellen.
- Win7, was voorgeinstalleerd door HP, mijn herinstallatie was een losse Windows 7 zonder HP software dus.
- Office 2010 is webdownload (aangeschaft middels zo'n productkey welke je via internet moet activeren)
- Van Microsoft nieuwe webdownload gekregen, office 2010 verwijderd & geinstalleerd met de webdownload van MS.
- Wordversie is 14.0.4760.1000
- Collega van mij is op Exchange geconnect, Engelse Office en heeft hetzelfde probleem als bovenstaand.
- smtp is smarthost.direct-adsl.nl

Hebben jullie nog enig idee wat dit kan veroorzaken of kennen jullie dit probleem? Dank je!

• rutgerlak
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2011
Zal dan wel aan de smtp server liggen denk je niet? Overigens heeft hardware hier niks mee te maken, ofja die kans is wel heel erg klein. Kijk eens in de mailserver logs of de mbox.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-09 13:46
Als je op de webmail inlogt, of op de account zelf (waar je de mail via Outlook ophaalt), zie je dan wel de hele mail? Maw: Is het wel echt zo dat je de mail in de goede staat ontvangen hebt. Dat het goed is verzonden, prima. Maar als de server de boel niet goed weet te ontvangen, zal je ook nooit de hele mail binnen kunnen halen in Outlook. (snap je wat ik bedoel?)

Het lijkt mij in elk geval stug dat het in instellingen van je outlook ligt, want die doet volgens mij niet veel anders dan alleen maar de gegevens ophalen en weergeven die die binnen krijgt. En dat het op 5 laptops het geval is, zoals je aangeeft is ook bijzonder. Andere mail kan je wel gewoon (volledig) binnen halen? (bijv. Gmail, of van je ISP?)

[Voor 32% gewijzigd door jbdeiman op 04-10-2010 10:43]

• tweak04
Sorry.. vergeten te vermelden idd.

- smtp is smarthost.direct-adsl.nl

Het zou inderdaad wel kunnen wat je zegt maar ik twijfel wel gezien het niet echt een webhostingsbedrijf SMTP is. (niet dat dat per definitie slecht is, maar dan heb je 9 vd 10x minder klanten op je server).

Ik ga m wel ff proberen aan te passen naar een andere.

• tweak04
jbdeiman schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:42:
Als je op de webmail inlogt, of op de account zelf (waar je de mail via Outlook ophaalt), zie je dan wel de hele mail? Maw: Is het wel echt zo dat je de mail in de goede staat ontvangen hebt. Dat het goed is verzonden, prima. Maar als de server de boel niet goed weet te ontvangen, zal je ook nooit de hele mail binnen kunnen halen in Outlook. (snap je wat ik bedoel?)

Het lijkt mij in elk geval stug dat het in instellingen van je outlook ligt, want die doet volgens mij niet veel anders dan alleen maar de gegevens ophalen en weergeven die die binnen krijgt. En dat het op 5 laptops het geval is, zoals je aangeeft is ook bijzonder. Andere mail kan je wel gewoon (volledig) binnen halen? (bijv. Gmail, of van je ISP?)
Ik had het probleem met mijn zakelijke mail via Exchange. Nu heb ik mijn privemail geconnect (van Planet) maar het probleem heb ik nog. Als ik op de webmail van planet inlog dan mis ik ook al delen in de mail.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom!
Schoolvoorbeeld van een goede eerste topicstart! d:)b

Dat scannen met wireshark is vanaf een ander apparaat gegaan neem ik aan, zodat je ziet wat er 'fysiek' over de lijn is gegaan. Begrijp ik goed dat bij het versturen de mail dan volledig is, maar bij ontvangst niet - ongeacht de ontvanger? Dan zou je verwachten dat het op de server niet goed gaat.

Als je toegang hebt tot de server zou ik het eerst daar zoeken - en dan is de eerste verdachte IMHO een virusscanner of ander content-filter.

Bij platte-tekst mails gaat het wel goed? Zo niet, kijk eens wat er gebeurt als je dezelfde platte-tekst mail verstuurt via telnet: http://exchange.mvps.org/smtp_frames.htm
Als het dan ook niet goed gaat, is OL niet de boosdoener maar "iets" tussen versturende MUA en ontvangende MUA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tweak04
Kleine update: Ik heb een lokale SMTP geinstalleerd (zo'n freeware ding) en in Outlook localhost als SMTP aangehouden en nu gaat het goed... zou het dan toch die SMTP zijn die eea vernaggeld?

@F_J_K; thanks! Wireshark heb ik niet vanaf een ander apparaat gedaan omdat ik geen switch had met span-mogelijkheden of een hub. Dus heb wel lokaal gesnift. Platte tekst gaat goed & RTF ook, HTML niet.

Maar het lijkt dat ik nu een bepaalde richting op ben gestuurd... (SMTP)

... wordt vervolgd...

Update:

Ik heb nu een andere externe SMTP geprobeerd van een webhostingsbedrijf (wel authenticated; logisch) en ook nu gaat het goed. Het lijkt er dus op dat de smarthost.direct-adsl.nl icm Outlook 2010 iets aanpast.

Iemand die dit graag wil testen vanaf zijn Outlook 2010? Just to make sure....?
Enige wat je moet doen is gewoon 10 regels versturen en kijken wat er van over blijft... ik verstuur gewoon 10x dezelfde regel.

[Voor 30% gewijzigd door tweak04 op 04-10-2010 11:29]

• tweak04
Wat ook nog leuk is, is dat het via Outlook 2007 (hebben we ook nog 7 pc's mee) & via de Exchange OWA allemaal goed werkt. (sorry, had ik even moeten melden) Alleen Outlook 2010 icm die SMTP (smarthost.direct-adsl.nl) werkt niet.

Vandaar dat ik niet zo snel bij SMTP ging zoeken... maar goed, mocht iemand het willen proberen graag, dan weet ik definitief waar het probleem zit...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee