Toon posts:

Install 32 bit drivers op 2008 R2

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Beste,

Sinds we hier 2008 R2 64 gebruiken is het omslachtig om hierop 32 bit printerdrivers te installeren. We doen dit via een 32 bit client en updaten dan de driver op de server. Dit is ook de enigste manier die ik vind op google. Zijn er mensen die een manier hebben om dit "simpeler" op te lossen ?

Groeten

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-09 15:22

FireDrunk

BBG'er
Dat ligt aan de driver, maar als het 'universele' drivers zijn zijn er toch gewoon packages te vinden die zowel 32 als 64bit installeren? Canon, Epson, HP, Dell, en Ricoh hebben naar mijn weten allemaal universele drivers...

Even niets...

• Yarisken
  • Nu online
Het probleem is dat je op een 64 bit systeem geen 32 bit drivers kan installeren voor printers. Het is geen probleem van de drivers maar een probleem om 32 bit drivers te installeren op een 64 bit systeem voor printers. Nu installeren we de driver van 64 bit op de 64 bit printserver. Dan met een 32 bit client connecteren we naar de printer op de server. Deze vraagt nu naar de 32 bit drivers die niet op de server staan. We voegen deze drivers toe en de printer is dan geinstalleerd op het workstation. Om de 32 bit drivers te installeren op de 64 bit server kunnen we bij "printer properties" vn de printer op het workstation de 32 bit drivers toevoegen en dan worden deze geupload naar het 64 bit systeem. Zo komen de 32 bit drivers wel op een 64 bit systeem te staan. Mijn vraag was of iemand een andere, minder omslachtige manier weet.

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:52

SandStar

DPC-Crew

Zandster

op je server voeg je de drivers gewoon toe bij de eigenschappen van die printer. (kopje Sharing -> additional drivers)
Je moet inderdaad niet de 32bit drivers willen installeren.

[Voor 11% gewijzigd door SandStar op 04-10-2010 17:20]

Oma is online! | Dag oma :'(

• Yarisken
  • Nu online
SandStar schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:18:
op je server voeg je de drivers gewoon toe bij de eigenschappen van die printer. (kopje Sharing -> additional drivers)
Je moet inderdaad niet de 32bit drivers willen installeren.
Op een 64 bit systeem kan je geen 32 bit drivers toevoegen op deze manier. Dat is net het probleem :-).
Blijkbaar bestaat er geen andere oplossing dan de huidige workaround. Bedankt voor de reacties.

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-08 22:10
Als ik mij niet vergis kan je dit met de printer migration wizard. Maar dan moeten ze eerst op een andere 32bit server geinstalleerd staan.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• SandStar
  • Laatst online: 12:52

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Yarisken schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:29:
[...]

Op een 64 bit systeem kan je geen 32 bit drivers toevoegen op deze manier. Dat is net het probleem :-).
Blijkbaar bestaat er geen andere oplossing dan de huidige workaround. Bedankt voor de reacties.
Ik kan het compleet missen maar ik dacht het toch op deze manier zelf gedaan te hebben.

Zou volgens http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732946.aspx ook gewoon kunnen toch?
Je klikt x86 en windows vraagt waar de driver files staan. vervolgens er naar wijzen en klaar.

Oma is online! | Dag oma :'(

• tc982
SandStar schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Ik kan het compleet missen maar ik dacht het toch op deze manier zelf gedaan te hebben.
[afbeelding]

Zou volgens http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732946.aspx ook gewoon kunnen toch?
Je klikt x86 en windows vraagt waar de driver files staan. vervolgens er naar wijzen en klaar.
Het probleem hier is dat verschillende drivers daar op crashen en foutmeldingen geven bij het kopieren. Je kan inderdaad het beste deze installeren via een andere machine ( Windows 2003 R2, Windows 7/Vista/XP 32Bit)

• josvane
  • Laatst online: 15-09 11:00
Het is inderdaad een omslachtig verhaal, hiervoor heb ik eerder eens een topic geopend omdat het installeren wel ging mij, alleen specifieke printersettings zoals papierdikte en lade gaan verloren.

Ik benieuwd of dit ook bij jullie van toepassing is?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Je kan heel eenvoudig de driver toevoegen op de server zelf, de printserver zorgt dan zelf wel welke driver er op het werkstation nodig is.

Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Misery and hate will kill us all.

• tc982
Gero71 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:25:
Je kan heel eenvoudig de driver toevoegen op de server zelf, de printserver zorgt dan zelf wel welke driver er op het werkstation nodig is.

[afbeelding]

Of begrijp ik de vraag verkeerd?
Vaak zijn er printerdrivers die niet zo willen installeren...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee