Toon posts:

Account met Administratorrechten mist rechten

Pagina: 1
Acties:

• SteGe
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 13:39
Op mijn thuisserver met Windows 2008 R2 Server heb ik waarschijnlijk onlangs een virus gehad. Malware Bytes, McAfee en Spybot een aantal keren laten draaien en er is nu niets meer te vinden. Alleen nu is het met alles zo dat op mijn eigen account de administrator rechten weg zijn. Administrator is zelf altijd uitgeschakeld maar als ik nu daarmee inlog kan ik wel alles (bepaalde shares staan op Administrators group ingesteld) en ook bijv. group policies werken niet meer.

Heeft een van jullie hier ervaring mee en wat kan ik der aan doen? Ik heb al een nieuw account aangemaakt voor mijzelf met Administrator rechten maar weer hetzelfde verhaal. Aangezien der eigenlijk een hele kluit aan services op draaien heb ik niet zo veel behoefte om hem opnieuw te installeren. Ik heb wel voldoende backups maar geen image.

Over dat image-en. Welke tool is daar het handigst voor?

Hoor graag ideeën en tips over wat ik nog zou kunnen proberen.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:16

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon opnieuw installeren, kennelijk is er toch eea beschadigt aan je inrichting. Herinstallatie is dan sneller dan alle issue's troubleshooten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pcsi
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-10-2011
Je zou kunnen proberen om op te starten met een live boot cd en dan een admin account aanmaken en controleren of het probleem zich nog voordoet. Maar de problemen die jij omschrijf geven mij het idee dat de virus gedeeltelijk verwijderd is of zodanig Windows aangetast heeft dat opnieuw installeren de enige optie is. Het is goed mogelijk dat tijdens het verwijderen van de virus(sen) benodigde bestanden zijn verwijderd/aangetast waardoor je systeem beschadigd is. Je kan het beste voor de zekerheid in veilige modus opnieuw scannen voor virussen/spyware

Een image maken kan met bijvoorbeeld Ghost of Acronis, genoeg opties in ieder geval ( google )

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee