Oldtimer zakelijk gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60511

Topicstarter
Voor de zaak wil ik eigenlijk een aprte auto kopen om langs wat klanten te rijden. Ik zal er zo'n 10.000km max mee rijden per jaar en vind een nieuwe auto suf en aangezien de auto meer stilstaat dan rijdt zonde om er 40k voor te betalen.

Dus ik zat te denken om met een budget van onder de 10k een oude auto / oldtimer te kopen. Dan rij je gewoon wat anders dan de mondeo, passat of avensis. Vind ik dan ook wel weer leuk :). Luxe is niet echt belangrijk. Ritjes zijn niet verder dan een uur. En het is niet voor dagelijks gebruik.

Alleen is de vraag: is dat in de winter ook leuk? Qua starten en rijzekerheid? Of is dat sterk af te raden? Zijn er dan nog merken/modellen die de voorkeur verdienen? Moet je zelf handig zijn als je aan een oude auto begint? Of kan de garage ook prima helpen? Heb totaal geen verstand van auto's dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Tja, belastingtechnisch zijn oldtimers een behoorlijk ruim begrip natuurlijk, maar als je het over een écht oude auto hebt, zul je daar inderdaad ook wel een flinke bak onderhoud bij krijgen, plus inderdaad kuren.
Dat hoort er nou eenmaal bij.

Je kan natuurlijk wel een minder oude 'oldtimer' kopen, maar ook daarbij zullen de problemen bestaan in meer of mindere mate.

Als je betrouwbaarheid zoekt, zou ik geen al te oude auto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 16:18

JaltaH

meh

Het voordeel van een tenminste 15 jaar oude auto zakelijk rijden, is dat je geen 25% van de nieuwwaarde bij je inkomen hoeft op te tellen voor de belastingdienst, maar 25% van de dagwaarde. Kan dus erg voordelig zijn, tenzij je een of andere zeldzame ferrari gaat rijden.

Maar je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde oldtimer toch wel wat meer onderhoud nodig heeft dan een moderne auto. En als je een garage in de buurt kunt vinden waar ze iets kunnen doen met oldtimers zal het niet zo goedkoop zijn, zelf handig zijn met auto's is zeker aan te raden, maar dat ligt natuurlijk ook aan het merk/type. Zo zal het voor een oude Mercedes W124 of Golf I/II redelijk gemakkelijk zijn om aan onderdelen te komen.

Het leuke van een hele oude auto is dat je, met de haynes manual in de hand, toch een heel eind kunt komen als amateursleutelaar.

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Een (Zweedse) Volvo uit '85/'86 (200 of 700 serie)? Roesten niet, hebben uiteraard electronische ontsteking en het 2.3 benzine blok gaat vrijwel onbeperkt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even ter info: het gaat mij niet om het ontlopen van wegenbelasting. Daarnaast ben ik redelijk handig: kan dus zelf ook wel het e.e.a. rommelen. Belangrijkste is wat grizzlybeer noemt: auto's die niet roesten en degelijke motorblokken.

Alleen ben ik wel opzoek naar een auto met een iets oudere/apartere look dan de volvo 700 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18
Hoeveel ruimte heb je nodig? Anders kan je ook een Aygo aanschaffen, ook zeer weinig kosten en geen gezeik met onderhoud e.d.
Als je enigzins ruimte nodig hebt zou ik ook voor een oude Volvo gaan.
Je kunt echter ook die 15 jaar als grens aanhouden en voor een Corolla-tje gaan ofzo. Je kunt echt nog wel een nette Toyota stationwagen scoren met een niet al te hoge kilometerstand (kleiner dan 2 ton), met jou kilometrage blijft dat eeuwig rijden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 16:57

B-lennium

Volvo 164 1975!

Volvo's roesten MINDER als andere oldtimers :)

een 240 heeft zeker zo zijn bekende roest plekjes hoor. als de look van een 740 te hoekig is dan is een 240 dat ook.

misschien een 164? maar om die nou zakenlijk te rijden, alles kan natuurlijk, prive rijd ik bijna 15.000km per jaar met een 164.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We hebben 6 Aygo's op de zaak. Vind ik niks qua uitstraling. Een Volvo 164 heeft karakter! Een hele oude porsch ook. Had ik ook al naar gekeken. Auto komt gewoon op naam van de zaak, dus privé wordtie niet gebruikt. Moet altijd buiten kunnen staan en na 7 dagen vorst/regen wel soepel kunnen starten. Het gaat mij meer om de fun factor en uitstraling, niet om financiële redenen. Ik snap dat je voor dit budget ook een prima auto van 4 jaar oud kan kopen. Maar dat is gewoon te standaard... en daar hou ik niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja dan zou ik gewoon een oude Volvo kopen. De rest roest gewoon te hard weg. Je zou ook een oude Mercedes kunnen kopen maar die roesten ook harder dan Volvo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bedenk wel dat het zuipt. Een zakenrelatie van mij heeft ook een hele tijd een oldtimer gereden en op een gegeven moment ging het hem toch opbreken. Sowieso de kant op uitval en ook de financiële rekensom zullen je uiteindelijk concluderen dat het geen gunstige oplossing is. Bovendien kan je toch ook een speciaal model auto pakken? Hoeft niet allemaal in VW.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:42

houthakker

Poehé

model '86-er (vanaf half '85) Audi 100 of 200, deze zijn volledig verzinkt;
http://link.marktplaats.nl/382054187

of een porsche 924/944/968/928 etc, allemaal vanaf 1981 volledig verzinkt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33

Tjark

DON'T PANIC

Zoek een Citroen DS. Nog nooit iemand horen zeggen dat ze 't geen leuke auto vinden. Een klassieker met goede uitstraling. Koop je er 1 die goed onderhouden is, dan ben je aardig wat kwijt, dus 't is misschien even schipperen met de dagwaarde (DS cabrio in goede staat is >50K euro)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor 5-6k kun je makkelijk een goed gerestaureerde kever vinden, dwz body-off, bodem behandeld etc, dan gaan ze zo nog 20 jaar mee voordat ze weer gaan roesten ;) Bij voorkeur een redelijk origineel exemplaar, niet overal verlaagd, geen uitgeboorde motor etc. Een 1300 kan redelijk mee in het verkeer en doet ongeveer 1:12, en ze starten altijd!

[ Voor 3% gewijzigd door wagenveld op 04-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 60511 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:26:

Moet je zelf handig zijn als je aan een oude auto begint? Of kan de garage ook prima helpen? Heb totaal geen verstand van auto's dus alle tips zijn welkom!
Ja, je zal af en toe ergens tegenaan lopen; denk hierbij aan elektrische storingen, vacuumproblemen en roest.
Als je ook voor kleine dingetjes naar de dealer moet (die ondertussen geen verstand meer heeft van oude modellen) dan zal je auto daar vaak staan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 11:13

Player1S

Probably out in the dark

Let wel op dat die oldtimer er wel gewoon strak uitziet en dat je klanten ook iets hebben van "zow, mooie wagen zeg".

Je hebt namelijk oldtimers en oude auto's. Als een zakenrelatie jou in een oude auto ziet aankomen kan dat toch een negatief beeld opleveren wat met een suffe nieuwe auto niet zou gebeuren. (nadruk op "kan")

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een VW Kever kan idd ook stijlvol zijn. Moet inderdaad wel een strakke auto zijn. Het is niet dat ik in een rammelende roestbak wil rondrijden. Een goed gerestaureerd exemplaar gaat het dus worden. Daarnaast lijkt het mij leuk om er wat aan te rommelen. Maat van me is automonteur, dus die kan ik ook eens af en toe inschakelen...

Daarnaast denk ik dat ik cabrio eis ga toevoegen. Wat rondkijken op autotrack.nl levert wel gave exemplaren op! Paar linkjes ter inspiratie. Puur om model en sfeer. Voor mij slecht te beoordelen wat wel en wat niet te doen...

klik 1
klik 2
klik 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zeggeh, als jij 1 van deze 3 auto's de hele winter buiten laat staan....

Bovendien is het handig als je een soort budget van aanschafwaarde en onderhoud opgaf.
Verder is het onzinnig om een stokoude cabrio te gaan rijden, ook in de winter, en dan weinig gezeik verwachten.

[ Voor 64% gewijzigd door !null op 04-10-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat bedoel ik... :) ik heb geen idee wat voor soort/merk/model auto 'winterhard' is. Budget is zo'n 10k. Onderhoud moet niet te gek zijn. Weet niet wat normaal is? Moet je denken aan 1k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Van de drie bovengenoemde auto's is het ronduit abnormaal om zoiets in de winter buiten te laten staan, of mee te rijden in de winter. Neemt niet weg dat het wel gewoon kan. Alleen dan heb je dus een auto uit de jaren 60 die gewoon keihard achteruit gaat terwijl men 40 jaar lang z'n best heeft gedaan om de auto in goede staat te houden. De drie voorbeeld auto's zullen bij de 2e winter al flink gaan roesten.

Een oude cabrio met een spannend uiterlijk kan misschien voor 10K (weet ik niet), maar je hebt gewoon snel problemen met die oude meuk. Dat het toch niet helemaal waterdicht is. Of een klere herrie als je boven de 100 probeert te rijden.
Zulke problemen heb je al een aardige kans op als je een begin jaren 90 cabrio koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 16:25
JaltaH schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:53:
Het voordeel van een tenminste 15 jaar oude auto zakelijk rijden, is dat je geen 25% van de nieuwwaarde bij je inkomen hoeft op te tellen voor de belastingdienst, maar 25% van de dagwaarde. Kan dus erg voordelig zijn, tenzij je een of andere zeldzame ferrari gaat rijden.
Helaas is dit al 35% van de dagwaarde geworden :P je moet er dus voor zorgen dat je een oude auto rijdt, maar geen klassieker. Want een klassieker is vaak nog best wel wat waard (dagwaarde = taxatiewaarde).

In de meeste gevallen zal het ook niet echt in je voordeel werken, nieuwe auto's zijn op zoveel punten beter. De enige auto's waarbij het misschien nog het proberen waard is zijn denk ik de oude dikke auto's. Dus zoek een oude 7-serie, of S-klasse :P van alle luxe voorzien en meestal is de dagwaarde van die auto's maar een fractie van wat ze toen kostten.

Afbeeldingslocatie: http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C12/52/66/C12526665_1.jpg

edit: oh wacht, je wilt geen luxe en je rijdt maar 10.000 per jaar :P tja, in dat geval is dit misschien wat overdreven :P

[ Voor 48% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 14:41 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

SeatRider

Hips don't lie

Saab 900 (oude model) als cabrio is heel stijlvol, vind ik!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Dan zou zoiets toch ook op je shortlist horen ;)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/5/85/+FuFkohL15ojEVaOCghKpg.jpg

En dat vond SeatRider dus ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 04-10-2010 14:46 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:32
iig iets wat altijd start in de winter :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

aZuL2001 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:45:
Dan zou zoiets toch ook op je shortlist horen ;)

[afbeelding]

En dat vond SeatRider dus ook ;)
Ik wil niet gelijk alle Saab rijders tegen het zere been schoppen maar als ik een zakenrelatie in zoiets aan zie komen heb ik iets van "Goh, hebben ze geen kleine auto op de zaak waarmee hij langs de klanten kan? Nu moet hij in z'n eigen auto naar klanten".

Bij oldtimers denk ik, persoonlijk, meer aan foto 1 en foto 3 die de TS iets terug heeft geplaatst.

Overigens is het misschien ook handig als TS aangeeft in welke branche hij zit. Helpt misschien ook in de beoordeling wat zijn klanten van hem zullen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 22:06
L1nt schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Ik wil niet gelijk alle Saab rijders tegen het zere been schoppen maar als ik een zakenrelatie in zoiets aan zie komen heb ik iets van "Goh, hebben ze geen kleine auto op de zaak waarmee hij langs de klanten kan? Nu moet hij in z'n eigen auto naar klanten".
Wat maakt het uit dat jij zoiets denk? Is het kwalijk dat ze geen kleine auto op de zaak hebben waarmee werknemers langs klanten kunnen? Zo ja, waarom?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
YoshiBignose schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:35:
Helaas is dit al 35% van de dagwaarde geworden :P je moet er dus voor zorgen dat je een oude auto rijdt, maar geen klassieker. Want een klassieker is vaak nog best wel wat waard (dagwaarde = taxatiewaarde).
Maar als de auto ouder is dan 15 jaar hoef je dat dus niet bovenop je inkomen te tellen. Dus maakt de dagwaarde niet uit.
L1nt schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Bij oldtimers denk ik, persoonlijk, meer aan foto 1 en foto 3 die de TS iets terug heeft geplaatst.
Bij een echte oldtimer denk je niet dat hij in z'n eigen auto op komt dagen?
Overigens, de andere klant denkt weer, mooi dat hij in z'n eigen auto komt, dat hij niet indirect die onzinnige kosten betaalt voor die paar ritjes per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kijk ook even bij Oldtimer Dealers met Pechservice. In Groningen heb je 1 die dit doet voor Citroentjes (http://www.garage-timmer.nl/).

Trouwens is het ook niet wat waard om te kijken of het mogelijk is om een garagebox erbij te huren? Ik noem maar iets :)

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 04-10-2010 16:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
!null schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:15:
[...]

Maar als de auto ouder is dan 15 jaar hoef je dat dus niet bovenop je inkomen te tellen. Dus maakt de dagwaarde niet uit.
Hoezo niet? 8)7 Dat is toch het hele principe van "bijtelling" :')

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 60511 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:08:

Daarnaast denk ik dat ik cabrio eis ga toevoegen. Wat rondkijken op autotrack.nl levert wel gave exemplaren op! Paar linkjes ter inspiratie. Puur om model en sfeer. Voor mij slecht te beoordelen wat wel en wat niet te doen...

klik 1
klik 2
klik 3
Die eerste is echt een ontzettende pimp bak; dat zou ik niet doen als ik naar klanten zou gaan. De Citroen heeft op de foto weinig uitstraling. De Benz daarentegen is echt geweldig! Daar zou ik zeker eens naar gaan kijken als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 60511 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:08:
Een VW Kever kan idd ook stijlvol zijn. Moet inderdaad wel een strakke auto zijn. Het is niet dat ik in een rammelende roestbak wil rondrijden. Een goed gerestaureerd exemplaar gaat het dus worden. Daarnaast lijkt het mij leuk om er wat aan te rommelen. Maat van me is automonteur, dus die kan ik ook eens af en toe inschakelen...
Ik ben toch bang dat je gek gaat worden van de onbetrouwbaarheid van zo'n oud barrel. Het is niet zo erg als een toerritje op zondag een keer niet kan doorgaan maar bij je klanten komt je liever wel aan. Ook zal zo'n auto bij veelvuldig gebruik onder slechte weersomstandigheden snel aftakelen waardoor je duizenden euro's kwijt bent aan terugkerende restauratiekosten.

Voor 10K zijn er mijn inziens ook niet veel goed gerestaureerde klassiekers te krijgen. 10K is niet veel om uit te geven aan een auto als er veel arbeid gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
YoshiBignose schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Hoezo niet? 8)7 Dat is toch het hele principe van "bijtelling" :')
Ik dacht dat er in z'n geheel geen bijtelling meer werd geheven voor oudjes. Maar het gaat dus alleen om het verschil tussen dagwaarde en cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Je kunt ook een replica nemen!
RD Classics in Emmerich (nee ik werk er niet), heeft een replicata Clenet staan met een ford cobra motor erin.

Afbeeldingslocatie: http://rdclassics.nl/foto/1979%20Clenet%20Series%20One%20-%20Replika.jpg?foto=/classic_cars/1979%20Clenet/.slide_001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rdclassics.nl/classic_cars/1979%20Clenet/.slide_054.JPG
Misschien te classic? :)

Ze hebben ook nog bulten met andere classics (maar wel veel americanen: nono als je niet teveel onderhoud wilt). Waarschuwing: WEB1.0 website :P http://rdclassics.nl/

bv een goede 6 serie uit 1985

Afbeeldingslocatie: http://rdclassics.nl/foto/1985%20BMW%20628%20Csi%20.jpg?foto=/classic_cars/1985%20BMW%20628%20CSI%20Wit/.slide_0008DSCF4588.jpg

-Edit: wel veel boven budget, sorry :>

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 83 op 04-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik gebruik een oldtimer zakelijk. Wel heeft de oldtimer een injectiemotor, wat je ook merkt in het brandstofverbruik. Het beestje rijdt ergens tussen 1:14 en 1:23. Het onderhoud kost me niet zo veel. Per jaar ben ik een paar honderd euro kwijt aan onderhoud. Jaarlijks rijd ik er zo'n 20.000 km mee.

Hij heeft een keer "pech" gehad. Toen bleek het contactslot niet goed meer te zijn en wilde hij niet starten. Ik heb het beestje toen enkele weken lang elke avond op een bruggetje geparkeerd zodat ik hem 's ochtends rollend de helling af kon starten. Uiteindelijk bij de garage laten repareren. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten in de zin dat hij niet wilde rijden. Ook 's winters start hij gewoon probleemloos.

Roest heeft hij nog niet. Olie moet elke maand een beetje worden bijgevuld. Wat de ouderdom wel heeft gebracht is dat hij de eerste paar honderd meter weleens een beetje wil inhouden. Maar dat krijg je met een oude en "versleten" auto.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat een oldtimer niet perse betekent dat de onderhoudskosten ineens omhoog schieten. Als de auto fatsoenlijk is bereden dan scheelt dat erg veel in het onderhoud.

Zoek een auto die een injectiemotor heeft, die bij voorkeur veel in een garage heeft gestaan, waarvan de onderhoudshistorie bekend is en waarvan het onderhoudsbedrijf een beetje een goede reputatie heeft. Veel kilometers en leeftijd hoeft helemaal niet een minpunt te zijn.

Voor m'n gevoel hebben oudere auto's zelfs een groot voordeel boven nieuwere auto's: Het koppel op lage toerentallen is veel hoger en dus kun je gewoon schakellui rijden. Met een oudere auto kun je doorgaans probleemloos en vlot van 40 naar 120 km/h accelereren in de 5e versnelling. Dat lukt met een nieuwere auto doorgaans niet. Daar ligt het maximum koppel vaak op een veel hoger toerental.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 04-10-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heeft dat ding een 5e versnelling dan? Wat voor auto praten we over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53

4x2

lộn xộn quá

Een passat van '90 ofzo, dus dat valt nog niet misschien onder de oldtimers.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Een Mercedes ( W124 ) 250D of 300D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

4x2 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:38:
Dat valt eerder onder de noemer oude barrels zonder uitstraling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zelf lijkt iets als dit me gewoon geweldig:

Afbeeldingslocatie: http://webzoom.freewebs.com/britbox/BCD%202005%20Again/tr250bcd2MED.jpg

Maar:
1) Wisselstukken zijn moeilijk te vinden.
2) In België kan een oldtimer, mits als dusdanig ingeschreven (mindere belasting), niet professioneel gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SeatRider schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:37:
Saab 900 (oude model) als cabrio is heel stijlvol, vind ik!
Grappig daar zit ik ook een beetje naar te kijken.. zijn mooie wagens vind ik.
De 9-3 cabrio is ook mooi, maar een classic 900 is mooier (maar wel ouder en rijd minder)...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

argro schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:47:
[...]
Wat maakt het uit dat jij zoiets denk? Is het kwalijk dat ze geen kleine auto op de zaak hebben waarmee werknemers langs klanten kunnen? Zo ja, waarom?
ik moet zaken met hem doen (bij wijze van spreken).
Zo'n Saab zou bij mij in de categorie "oude auto" vallen. Ik zou me wel afvragen waarom hij, even bot gezegd, in zo'n oud brik rijdt? Kan die toko geen fatsoenlijke auto betalen voor hem?

Zoals ik al zei, hangt het natuurlijk ook af van het bedrijf. Welke bedragen zijn er bij zijn service gemoeid? Welke dienst levert hij?
Als een verkoper van een IT bedrijf langskomt om te praten over vervanging van je gehele serverpark vind ik het persoonlijk toch een beetje afschrikken als hij in een oude auto komt. Eerste indruk is helaas nog steeds erg belangrijk. En ja, ook ik maak me er aan schuldig hoor.
!null schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:15:

Bij een echte oldtimer denk je niet dat hij in z'n eigen auto op komt dagen?
Overigens, de andere klant denkt weer, mooi dat hij in z'n eigen auto komt, dat hij niet indirect die onzinnige kosten betaalt voor die paar ritjes per jaar.
Een echte oldtimer kost ook een aardige smak geld. Dus je kijkt er al gelijk anders tegen aan dan wanneer het gewoon een oude auto is.
Daarnaast opent hij er bij mij dan gelijk wat deuren mee want ik wil natuurlijk elk hoekje van die oldtimer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
4x2 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:38:
Nou ja, de oldtimer voor wegenbelasting is 1986 en ouder. Oldtimer voor bijtelling op dagwaarde (youngtimer) is 15 jaar en ouder. Een oldtimer kan nog best een oud barrel zijn, maar een echte klassieker is wat anders :P daarin rijd je meestal ook niet mee naar de klant.

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Femme schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:25:
[...]

Ik ben toch bang dat je gek gaat worden van de onbetrouwbaarheid van zo'n oud barrel. Het is niet zo erg als een toerritje op zondag een keer niet kan doorgaan maar bij je klanten komt je liever wel aan. Ook zal zo'n auto bij veelvuldig gebruik onder slechte weersomstandigheden snel aftakelen waardoor je duizenden euro's kwijt bent aan terugkerende restauratiekosten.

Voor 10K zijn er mijn inziens ook niet veel goed gerestaureerde klassiekers te krijgen. 10K is niet veel om uit te geven aan een auto als er veel arbeid gedaan moet worden.
Betrouwbaarheid is echt geen issue bij een Kever hoor, iedereen die enige ervaring met zo'n auto heeft, kan dat onderstrepen. Ja, natuurlijk zitten er een hoop verzaagde en verprutste exemplaren bij, maar daar prik je zo doorheen als je je er een klein beetje in verdiept hebt.

Als je iets zakelijks wilt rijden, is een Mercedes W126 wel cool.

Afbeeldingslocatie: http://www.wensink.nl/upload/xinha/Nieuws/Mercedes_Benz/Mercedes_Benz_S_Klasse_W126_SEL.jpg

Als je je klanten dan op een happy meal wilt trakteren, passen ze in elk geval fatsoenlijk achterin:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/8/8f/20090619024144!Mercedes_W126_500SEL_fond_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Of, als er meerdere klanten meerijden:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Mercedes-Benz_W126_Sechst%C3%BCrer_vr.jpg

:')

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Of, als één van je klanten bescherming nodig heeft:

Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/05/m/000/a8/93/8b5d_19.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/04/m/000/a8/93/8ba9_19.JPG

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Als nieuw en over een paar maanden motorrijtuigenbelastingVRIJ en straks rekeningrijdenVRIJ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Elke auto is voorlopig 'rekeningrijdenvrij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

L1nt schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:00:
[...]

ik moet zaken met hem doen (bij wijze van spreken).
Zo'n Saab zou bij mij in de categorie "oude auto" vallen. Ik zou me wel afvragen waarom hij, even bot gezegd, in zo'n oud brik rijdt? Kan die toko geen fatsoenlijke auto betalen voor hem?

Zoals ik al zei, hangt het natuurlijk ook af van het bedrijf. Welke bedragen zijn er bij zijn service gemoeid? Welke dienst levert hij?
Als een verkoper van een IT bedrijf langskomt om te praten over vervanging van je gehele serverpark vind ik het persoonlijk toch een beetje afschrikken als hij in een oude auto komt. Eerste indruk is helaas nog steeds erg belangrijk. En ja, ook ik maak me er aan schuldig hoor.
Volgens mij hebben de meeste mensen die zich iig een tikkie interesseren voor techniek en auto's wel even een andere feeling met een classic Saab 900 (cabrio), en de "klanten" in nederland zeiken toch wel ergens over. Classic Saab = oude bak (jij dan iig), klein autootje = och wat politiek correct, grote BMW = "die betaal ik zeker" het enige wat je misschien nog mag rijden is een Skoda Octavia al krijg je dan ws: "wat een saaie lul"

En ik zou dan toch echt wel kiezen voor een classic Saab, die anderhalve zemelaar die dat ziet als "een ouwe bak" daar doe je het toch nooit goed bij, wat je ook rijdt.

Ter illustratie

http://link.marktplaats.nl/373462410

ps iets voor de ts misschien? willekeurige MP advertentie, weet niet of het wat is.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 04-10-2010 20:03 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aan de ene kant, als of je business doet aan de hand van wat voor auto je hebt. Die persoon moet ik echt nog een keer mee maken.

* Falcon is blijkbaar een saaie lul.. rijdt namelijk een Octavia :(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Anoniem: 83 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:35:
bv een goede 6 serie uit 1985

[afbeelding]

-Edit: wel veel boven budget, sorry :>
Kijk eens in Duitsland, daar kost een oude 6 serie 5000 euro ofzo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 07:37
Groot lomp Volkswagen LT 28 busje? Voor weinig eentje scoren en dan beetje opknappen. Kan je er leuk reclame op de zijkant bij knallen enzo. Ideetje maar hè, je zei dat je niet zo om comfort gaf :+.

Afbeeldingslocatie: http://forum.bauforum24.biz/forum/uploads/post-6667-1191444869.jpg

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Die cadillac _/-\o_ die bulletproof merc _/-\o_ dat busje _/-\o_ komen hier wel geniale auto's langs 8)

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Falcon schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:35:
Aan de ene kant, als of je business doet aan de hand van wat voor auto je hebt. Die persoon moet ik echt nog een keer mee maken.

* Falcon is blijkbaar een saaie lul.. rijdt namelijk een Octavia :(
hehehe oeps sorrie dat bedoelde ik niet.. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

En deze dan?

Double six

alleen de prijs is iets mee.. €4.000 lijkt me wat weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334041

Ik zie een aantal mensen praten over de 'status' van een auto, maar hoe vaak ziet de klant je aankomen?
In mijn 4 jaar als buitendienst monteur heb ik over de 100 verschillende klanten bezocht en bij het gros zien ze niet eens aankomen en meld je je bij de receptie.

Daarnaast vind in Nederlanders zo lekker bekrompen met auto's.
Stel je komt als manager in een Ferrari aan, dan is het direct "wij betalen zijn auto"
Als je kijkt naar landen meer zuidelijk (Spanje, Italië) , dan heeft de Ferrari eigenaar een streepje voor.
Hij rijdt in een Ferrari, dus hij is succesvol, dus hij is goed in zijn vak.

Ik heb zelf een jaar klanten bezocht in een 15 jaar oude Dodge Ramvan, de enkele klant die hem heeft gezien had er geen problemen mee. Ze huren je auto niet in maar jou persoontje.

Ontopic:
Er zijn genoeg betrouwbare oldtimers en youngtimers te vinden die prima betrouwbaar zijn in te zetten.
Wat wel heel belangrijk is, is wanneer je een mooi roestvrij exemplaar vind, je hem meteen professioneel tegen roest laat behandelen. Een vriend van mij gebruikt zijn kever nu al een jaar of 8 als daily, door pekel en alles heen zonder problemen. (OK achterwiel aandrijving kan wat tricky zijn met ijzel :+) en laat hem iedere 3 jaar ofzo helemaal behandelen. Ook belangrijk is de onderhouds interval, een kevertje bv moet om de 5000 km een beurt hebben, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Mijn keuze zou trouwens de replicata Clenet staan met een ford cobra motor zijn :P.

Edit:
Na ff op de site te hebben rondgekeken, ga ik toch voor deze. Wedden dat je klanten onder de indruk zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://rdclassics.nl/foto/1971%20American%20La%20France%20Firetruck.jpg?foto=/classic_cars/1971%20American%20LaFrance%20Fire%20Truck%20Fire%20Engine/.slide_1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 334041 op 08-10-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:10

sebasd

loopt op espresso

B-lennium schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:07:
En deze dan?

Double six

alleen de prijs is iets mee.. €4.000 lijkt me wat weinig.
Zal ook vast wel te maken hebben met het feit dat rechtsgestuurd wat minder makkelijk verkoopt. Wat een gave bak verder trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Femme schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:25:
Hier heeft Femme wel gelijk in...
Wij hebben een classic MINI, deze wordt dagelijks gebruikt door mijn vriendin om van huis naar werk te rijden. Het is dat het autootje thuis en op haar werk in de garage staan, anders hadden we 'm nooit gekocht als dagelijkse auto. Met mooi weer in schone staat plak ik er een magneetsticker op met mijn bedrijfslogo.
Anoniem: 334041 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:17:
Daarnaast vind in Nederlanders zo lekker bekrompen met auto's.
Stel je komt als manager in een Ferrari aan, dan is het direct "wij betalen zijn auto"
Als je kijkt naar landen meer zuidelijk (Spanje, Italië) , dan heeft de Ferrari eigenaar een streepje voor.
Hij rijdt in een Ferrari, dus hij is succesvol, dus hij is goed in zijn vak.
Dit is helemaal waar. Nederlanders kunnen de zon in andermans water niet zien stralen; ze gunnen het een ander niet! Als in Dld een duurdere auto voor de zaak staat, komt dat juist over dat de persoon er hard voor werkt en dus ook voor de klant en/of goede producten/diensten levert.

Ik heb een tijdje een BMW gereden, door de opmerkingen die ik kreeg ben ik snel weer in een New MINI gestapt. Men ziet alleen niet dat de catalogusprijs boven de prijs stijgt van een gemiddelde 3-serie leaseslet!
Ook zelfstandig, ik rij de auto privé, zakelijke ritten schrijf ik op. Misschien voor jou ook nog een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mini Poeper schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

Hier heeft Femme wel gelijk in...
Wij hebben een classic MINI, deze wordt dagelijks gebruikt door mijn vriendin om van huis naar werk te rijden. Het is dat het autootje thuis en op haar werk in de garage staan, anders hadden we 'm nooit gekocht als dagelijkse auto. Met mooi weer in schone staat plak ik er een magneetsticker op met mijn bedrijfslogo.

[...]

Dit is helemaal waar. Nederlanders kunnen de zon in andermans water niet zien stralen; ze gunnen het een ander niet! Als in Dld een duurdere auto voor de zaak staat, komt dat juist over dat de persoon er hard voor werkt en dus ook voor de klant en/of goede producten/diensten levert.

Ik heb een tijdje een BMW gereden, door de opmerkingen die ik kreeg ben ik snel weer in een MINI gestapt. Men ziet alleen niet dat de catalogusprijs boven de prijs stijgt van een gemiddelde 3-serie leaseslet!
Ook zelfstandig, ik rij de auto privé, zakelijke ritten schrijf ik op. Misschien voor jou ook nog een overweging.
toon volledige bericht
Even de Mini nerd uithangen ;) :
Van jou verwacht ik wel dat je classic Mini wel goed spelt ;)
classic: Mini
BMW mini(aka Bini): MINI

Mini roest idd onder je kont vandaan, maar zijn wel alle onderdelen voor te krijgen.. dus als je handig genoeg bent en tijd en ruimte bent kan je ze goed houden.
Maar voor zakelijk lijken ze me niet geschikt.. lange afstanden zijn er niet ideaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

sebasd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Zal ook vast wel te maken hebben met het feit dat rechtsgestuurd wat minder makkelijk verkoopt. Wat een gave bak verder trouwens.
In de UK zijn die wagens heel goedkoop op de kop te tikken:
http://www.autotrader.co....ius/1500/quicksearch/true
Vandaar die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mercedes W108:
Afbeeldingslocatie: http://mercedesaklass.ru/wp-content/uploads/2009/10/mercedes-300sel-w108.jpg
Uitstraling :Y
Maar, oude s klasse is vragen op specialistisch onderhoud.

Of een W114/115
Afbeeldingslocatie: http://mercedesaklass.ru/wp-content/uploads/2009/10/mercedes-200e-w115.jpg
240 diesel en je bent het heertje.

Of een W123
Afbeeldingslocatie: http://mercedes-klassiekers.nl/images/w123jpg.jpg
Wederom, 240 diesel, en je bent het heertje...
calculeer laswerk in, werk aan het onderstel. Motortje is bijzonder betrouwbaar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ToolkiT schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Even de Mini nerd uithangen ;) :
Van jou verwacht ik wel dat je classic Mini wel goed spelt ;)
classic: Mini
BMW mini(aka Bini): MINI

Mini roest idd onder je kont vandaan, maar zijn wel alle onderdelen voor te krijgen.. dus als je handig genoeg bent en tijd en ruimte bent kan je ze goed houden.
Maar voor zakelijk lijken ze me niet geschikt.. lange afstanden zijn er niet ideaal in.
Hoe hard kunnen die oude mini's eigenlijk? Ik werd vandaag ingehaald door eentje die scheurde gewoon 150 / 160 constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

teacher schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:47:
Mercedes W108:
[afbeelding]
Uitstraling :Y
Maar, oude s klasse is vragen op specialistisch onderhoud.

Of een W114/115
[afbeelding]
240 diesel en je bent het heertje.

Of een W123
[afbeelding]
Wederom, 240 diesel, en je bent het heertje...
calculeer laswerk in, werk aan het onderstel. Motortje is bijzonder betrouwbaar.
Hebben wel uitstraling maar ik vraag me af of tie op die specifieke uitstraling zit te wachten. ;)

Die W108 is overigens wel ontzettend mooi, vind ik 1 van de laatste echt supersjieke Mercedessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

YoshiBignose schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 02:01:
[...]

Hoe hard kunnen die oude mini's eigenlijk? Ik werd vandaag ingehaald door eentje die scheurde gewoon 150 / 160 constant.
hoe hard zou jij er mee durven :) mijn zwager heeft een 1.3 cooper gehad, die liep best wel snel maar had wel 4 versnellingen (hoge toeren) veel sneller als 150 hebben we die niet gehad (eng zat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
@ TS DIT is wel een nette BMW 735i om mee te verschijnen ;)

( En NEE ik heb er geen binding mee ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 16:03
XJS Convertible niks? Een nette heb je wel voor ~15-20k. In 4liter 6cylinder uitvoering wel redelijk motorisch betrouwbaar volgens mij. Geen idee of deze modellen voor de Ford overname geplaagd worden door de beruchte "Lucas bedrading" :P

Afbeeldingslocatie: http://www.forsalebyslim.com/images/1015-1991JaguarXJSConvertible/101_0339.jpg

Edit: oh poep, boven budget zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowman op 15-10-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375037

Ik heb samen met mijn vriend van de week een nieuwe jaguar gekocht maar ik wil ook graag een oldtimer voor mijzelf. Vind deze hierboven wel heel mooi. Mijn idee van een oldtimer is eerlijk gezegd dat je er niet zo ver mee rijdt enz... geen idee of dit terecht is? Maar ik wil die auto gewoon om een beetje in de buurt te touren en voor de fun op een mooie zondag. Deze geschikt hiervoor?

@snowman wat zijn de kosten ervan dan? Ik kan het niet zien.

Sorry als ik in iemand anders z'n topic breek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 16:03
Welke kosten? Aanschaf of onderhoud? Het enige wat ik weet is dat de 6 cylinder duurder in aanschaf is maar goedkoper in onderhoud. Ook een stukje betrouwbaarder volgens mij. Bij de 12 cylinder uitvoeringen ligt het onderhoud een stuk hoger. Komt ook een paar honderd kilo aan extra gewicht bij. Nadelig als het net geen oldtimer is. Als ik ooit het geld heb zou ik echt wel een XJS coupé overwegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

YoshiBignose schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 02:01:
[...]

Hangt er vanaf welk model en hoeveel de motor gekieteld is.. als hij constant 150+ reed was het niet de standaard 1.0 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375037

@ snowman: De kosten van aanschaf. Onderhoud komt wel goed:P
Pagina: 1