• TerrorForceNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:03
Goeden nacht allen!

Huidige setup: Best OK PC Anno 2004 alweer, Monitoren: Samsung 226BW & T240HD (tevens TV).

Ik heb nu een nieuwe PC in bestelling staan, alleen nog niet besloten welke videokaart ik moet hebben. Ik zit te azen op 1 (of evt 2) CLUB 3D NVIDIA GTX460 (1024MB) OC, deze heeft 2x DVI & 1x HDMI. Kan er in ieder geval 1 van een kameraad goedkoop (125euri's) kopen die 'm 2 weken in gebruik heeft gehad, toen een HD5950 heeft gekocht (als ik 't goed heb...).

2 monitoren werk ik nu al 2 jaar mee, mijn collega doet het met 3... de verleiding is groot! Ik wil ze graag op dezelfde resolutie hebben in combo met mijn T240HD (die ik als "main scherm" zal gebruiken, 1900/1200). Nou komt de vraag: Is het mogelijk om 2x de Samsung LCD 2443BW in combo met de T240 op ÉÉN! videokaart aan te sluiten?

DUS... 1x GTX460, 3 monitoren (2x 2443BW, 1x T24)?

Relevante specs van de monitoren:
Alle 3, 1900/1200 resolutie
T240HD met HDMI aansluiting, DVI & VGA
2443BW met VGA & DVI

Relevante specs van de videokaart(en):
max resolutie 2500/1600
2x DVI, 1x HDMI

Relevante overige specs van PC in bestelling:
MB: Asus P6T Deluxe (SLI support, x58, pci-e)
CPU: Intel Core I7 950 3.06 Ghz
RAM: Kingston HyperX 1600Mhz 3x 2GB (wanneer nodig nog eens 3x 2GB)

Gebruik: Matig gamen (uurtje of 6-10 in de week; MW2, SC2, Dinopark Tycoon!, Far Cry, Mass Effect (1&2) atm, HawX), werk (administratie bij verschillende bedrijven), socializen tijdens gamen/werk/huiswerk, één scherm is in principe voor msn/outlook/voicecom & het in de gaten houden van mijn servers.

Repeat question: Kan dit & is het aan te raden: 1x GTX460, 3 monitoren (2x 2443BW, 1x T24)?

Zo ja, trekt het systeem dat wel? Is het eventueel mogelijk &/of verstandig om 2 videokaarten te gebruiken (ik zou ze dan 't liefst ook in SLI zetten, maar waarschijnlijk voorkomt dat dat je aansluitingen van beide kaarten kan benutten)? OF is het gewoon af te raden / niet mogelijk?

Bij de MediaMarkt keek een of andere kwijlende mafkees me aan en zei; dat zou goed kunnen meneer. Had ook niet meer mogen verwachten bedacht ik mij achteraf :p Dus ik dacht, laat ik het eens voorleggen aan mensen die er verstand van hebben! Hoop dat de situatie duidelijk is.

MVG,
- JW

PS: De producten in kwestie zijn gekoppeld, clicky daar.

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
De drie aansluitingen op de GTX460 kunnen niet allen tegelijk gebruikt worden. Om een lang, ingewikkeld verhaal kort te maken, je zal een videokaart moeten gebruiken met een displayport aansluiting, naast de DVI/VGA en HDMI. Om 'makkelijk' 3 schermen aan te sluiten en ze als 1 desktop te gebruiken kan je 'simpel' gebruik maken van EyeFinity, wat mogelijk is met de ATi 5000 series videokaarten. Koop een leuke HD5870 zou ik zeggen.

Het is natuurlijk ook mogelijk om 2 videokaarten te gebruiken. Hierover is veel info te vinden op google ^^

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Performance maakt niet direct uit aangezien twee schermen die niks doen amper GPU kracht kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:40
Wat hier boven wordt gezegt, een GTX460 kan maar 2 beeldschermen aansturen. Echter, Zotac heeft wel een aparte versie. Met deze zou dit wel kunnen ;)

nieuws: Zotac introduceert GTX 460 die vier schermen van beeld kan voorzien

Anders moet je kijken naar een 2de videokaart, of een ATI met Eyefinity ;)

LETOP!!! Dit soort kaarten hebben echter wel een "beperking", ze zijn uit gerust met Displaylink aansluitingen, niet met DVI, HDMI of VGA, de beelschermen die jij op t oog hebt hebben dit niet volgens mij (niet gecheckt)

[Voor 20% gewijzigd door GoldenBatt op 04-10-2010 07:58]

Specs!

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
GoldenBatt schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:48:
Wat hier boven wordt gezegt, een GTX460 kan maar 2 beeldschermen aansturen. Echter, Zotac heeft wel een aparte versie. Met deze zou dit wel kunnen ;)

nieuws: Zotac introduceert GTX 460 die vier schermen van beeld kan voorzien

Anders moet je kijken naar een 2de videokaart, of een ATI met Eyefinity ;)

LETOP!!! Dit soort kaarten hebben echter wel een "beperking", ze zijn uit gerust met Displaylink aansluitingen, niet met DVI, HDMI of VGA, de beelschermen die jij op t oog hebt hebben dit niet volgens mij (niet gecheckt)
Deze 'beperking' is te overkomen met een adapter. Ik hoor echter tegenwoordig zoveel tegenstrijdigheid of het al dan niet een actieve of passieve converter moet zijn. Als je het met een actieve moet doen, kan je rekenen op een legere portomonnee.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• TerrorForceNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:03
Hey, bedankt tot zover jongens.

Ik lees net even wat meer over displayports, active/passive adapters & eyefinity... als ik het goed begrijp:

#Multi-monitor setups hebben een videokaart nodig die specifiek meerdere monitoren aan kan, veelal met (mini)-DP's.
#Monitoren met een DP aansluiting zijn relatief niet goedkoop
#Monitoren die geen DP aansluiting hebben kunnen alsnog worden aangesloten mbv een adapter, passief voor je 2e monitor (kaarten kunnen slechts 2 monitoren converten, meer monitoren moeten met een adapter(/converter) worden gedaan), actieve adapters voor de "meer dan 2" monitoren.

Dus...
Ik moet een ATI Eyefinity kaart hebben of de voorheen genoemde Zotac GTX460 multiscreen, in geval van één DVI/HDMI aansluiting en de rest DP:
- daarbij 2 monitoren a 200 euro + 1 passive a 20euro + 1 active a 100 euro converter
- of 2 monitoren met DP aansluiting a 300 euro

Tot zover bedankt, nu is het even wikken en wegen aangezien het kosten plaatje bijna 200euri's hoger uitvalt (bij de goedkoopste setup) dan mijn budget rijkt.

[Voor 5% gewijzigd door TerrorForceNL op 04-10-2010 15:01]

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:37
Eyefinity 6 is niet nodig, ATi kaarten in de 57xx, 58xx en de 5970 kunnen standaard 3 schermen aansturen (in ieder geval 1x Displayport nodig). Eyefinity 6 heb je nodig als je (de naam zegt het al) 6 schermen aan wilt sluiten op een en dezelfde kaart.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee