Toon posts:

Pakket vast bij DHL

Pagina: 1
Acties:

• Spesh
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Ik heb 2 weken terug een bestelling gedaan van een nieuwe SSD schrijf, deze SSD zou verstuurd worden via DHL, omdat mij niet verteld werd wanneer het pakket op de post ging was ik die dag dus ook niet thuis, maar volgende dag zou de 2e afleverpoging zijn volgens het briefje, dus ik heb de volgende dag een vrije dag genomen om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen. De hele dag heb ik niks gehoord maar toen ik naar beneden ging en in de brievenbus keek zag ik een 2e DHL briefje dat de 2e afleverpoging mislukt was, ze hebben niet eens aangebeld. 8)7

Op het briefje stond dat ik moest bellen, dus ik volgende dag bellen en daar werd me doodleuk verteld dat ik het pakketje maar in Den Haag moest ophalen wat 1,5 uur heen en 1,5 uur terug is en me 26 euro aan openbaar vervoer kost. De meneer aan de telefoon wilde het pakketje niet meer laten bezorgen en toen ik vroeg waarom het dan niet bij de buren of bij het postkantoor was gebracht was dat niet hun werkwijze werd me verteld.

Het komt er dus op neer dat ik alweer een vrije dag moet nemen om het pakketje op te halen, het kostenplaatje loopt al aardig op:
- Vrije dagen
- Openbaar vervoer
- 9,- verzendkosten die ik betaald heb.

Heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met TNT post dus ik snap niet waarom het bij DHL opeens allemaal zo moeilijk moet en ik vind het gewoon belachelijk dat ik zelf het pakketje moet gaan ophalen, zo is op laten sturen compleet zinloos want het kost alleen extra tijd en geld. Omdat ik het er niet mee eens ben en omdat het een hoop tijd en geld kost om het op te halen wil ik kijken of ik nog wat kan proberen om het toch op te laten sturen alleen welke mogelijkheden heb ik om ze zover te krijgen?

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Contact opnemen met de webshop dat er nog niet geleverd is?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Freeaqingme
  • Laatst online: 23:42
't Is de verantwoordelijkheid van de webshop dat jouw bestelling wordt bezorgd (tenzij je zelf deze vervoerder hebt aangedragen). Hen lekker dit laten uitzoeken dus ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Spesh
  • Niet online
Ja dat is het 2e probleem, ik ben zo stom geweest om niet eerst de shopreview te lezen maar die webshop is dus op geen enkele manier te bereiken, heb al meerdere keren proberen te bellen.

[Voor 30% gewijzigd door Spesh op 22-10-2010 11:40]

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Je kunt het ook niet ophalen. DHL stuurt het dan vanzelf wel een keertje retour afzender en jij zal dan uiteindelijk je geld terugkrijgen, omdat er niet is geleverd. Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk de betreffende webwinkel is met terugbetalen e.d., dat kan misschien lastig zijn...

• Dnytje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-09-2012
Spesh schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:35:
Ik heb 2 weken terug een bestelling gedaan van een nieuwe monitor, deze monitor zou verstuurd worden via DHL, omdat mij niet verteld werd wanneer het pakket op de post ging was ik die dag dus ook niet thuis, maar volgende dag zou de 2e afleverpoging zijn volgens het briefje, dus ik heb de volgende dag een vrije dag genomen om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen. De hele dag heb ik niks gehoord maar toen ik naar beneden ging en in de brievenbus keek zag ik een 2e DHL briefje dat de 2e afleverpoging mislukt was, ze hebben niet eens aangebeld. 8)7

Op het briefje stond dat ik moest bellen, dus ik volgende dag bellen en daar werd me doodleuk verteld dat ik het pakketje maar in Den Haag moest ophalen wat 1,5 uur heen en 1,5 uur terug is en me 26 euro aan openbaar vervoer kost. De meneer aan de telefoon wilde het pakketje niet meer laten bezorgen en toen ik vroeg waarom het dan niet bij de buren of bij het postkantoor was gebracht was dat niet hun werkwijze werd me verteld.

Het komt er dus op neer dat ik alweer een vrije dag moet nemen om het pakketje op te halen, het kostenplaatje loopt al aardig op:
- Vrije dagen
- Openbaar vervoer
- 9,- verzendkosten die ik betaald heb.

Heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met TNT post dus ik snap niet waarom het bij DHL opeens allemaal zo moeilijk moet en ik vind het gewoon belachelijk dat ik zelf het pakketje moet gaan ophalen, zo is op laten sturen compleet zinloos want het kost alleen extra tijd en geld. Omdat ik het er niet mee eens ben en omdat het een hoop tijd en geld kost om het op te halen wil ik kijken of ik nog wat kan proberen om het toch op te laten sturen alleen welke mogelijkheden heb ik om ze zover te krijgen?
Ik woon in Rotterdam, en werk in Amsterdam. Ik kan het wel voor je oppikken eventueel ? Stuur maar een DM anders als ik je kan helpen.

Intel Pentium 4 3.2 @ 3.6 GHz, 2048MB DDR400, XFX 7800GS Extreme, 200Gb :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Kun je niet vragen of ze het pakketje willen bezorgen bij een DHL- vestiging (of nog beter: een Servicepoint, al kan dat waarschijnlijk niet omdat dat voor DHL For You is) bij jou in de buurt?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Freeaqingme
De order ontbinden ivm wanprestatie, danwel wet verkoop op afstand, en gewoon lekker elders bestellen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-09 15:09
Freeaqingme schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 02:16:
De order ontbinden ivm wanprestatie, danwel wet verkoop op afstand, en gewoon lekker elders bestellen.
Wet 'koop op afstand' is hier nog niet van toepassing - die geldt pas nadat een artikel is geleverd.

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-08 21:46

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij DHL kan je toch via hun site, het pakketje ergens anders laten bezorgen? Bijvoorbeeld op je werk.
Zou moeten kunnen met de code op het briefje (dus niet bellen, maar gewoon code invoeren op de site en dan een ander adres opgeven).

En inderdaad: DHL bezorgt niet op het postkantoor (da's de concurrent tenslotte), en volgens mij inderdaad niet bij de buren (zowel een voordeel als een nadeel).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Freeaqingme
vanaalten schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:01:
[...]

Wet 'koop op afstand' is hier nog niet van toepassing - die geldt pas nadat een artikel is geleverd.
Klopt, maar als je alvast aangeeft dat je je daar op gaat beroepen kan 't wellicht allemaal wat sneller gaan ;)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:40

ralpje

Deugpopje

Freeaqingme schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:39:
't Is de verantwoordelijkheid van de webshop dat jouw bestelling wordt bezorgd (tenzij je zelf deze vervoerder hebt aangedragen). Hen lekker dit laten uitzoeken dus ;)
Maar de webshop zegt dan vriendelijk dat de vervoerder het pakket twee keer heeft aangeboden en er niemand thuis was. En dat je het pakket nu gewoon op kunt halen. Is helemaal niet vreemd en vrij standaard, de webshop heeft dan ook echt wel aan zijn verplichting voldaan lijkt mij. Dat jij geen zin hebt om dat ding op te halen, is hun probleem niet.

365Dude - Strava

• dropdeath
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-08 14:14
Normaal kan een webshop de opdracht geven aan dhl om hem nog een keer te laten aanbieden maar dan moet je ze inderdaad wel kunnen bereiken.

www.nolimitoss.nl

• Freeaqingme
ralpje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

Dat jij geen zin hebt om dat ding op te halen, is hun probleem niet.
Jawel. Zij hebben de verantwoordelijkheid dat je 't in je handen krijgt. Redelijkerwijs wordt je geacht daar aan mee te werken, een uur rijden hoort daar niet bij (wat als je alleen een fiets tot je beschikking hebt?).

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Bovendien was TS thuis op de dag van 2e levering, al kun je dat natuurlijk moeilijk bewijzen. Ik ben ook wel eens achter de postbode aan mogen rijden om een pakket in ontvangst te nemen wat meneer gewoon niet aangeboden had maar wel bij zich had.

• Imak
  • Laatst online: 14-04 17:46

Imak

Opt-out?

Wat wil je nou verder?

Als je geen zin hebt om het pakketje op te halen of je krijgt de webshop niet te pakken, houdt het op.

Uit jou summiere beschrijving denk ik dat je met DHL Express Day Definite te maken hebt.
Niet de ideale oplossing voor consumenten juist omdat zij zo weinig afhaalpunten hebben.
De standaard daar is dat een pakket 2 keer word aangeboden. Lukt dat niet dan blijft de zending iets van 2 weken op het depot liggen. Is de zending dan nog niet afgehaald. Dan gaat er een fax naar de verzender met een verzoek voor instructies.

Op zo een fax staan drie opties:

Opnieuw aanbieden, aanbieden op ander adres en retour.

Als ontvanger heb je geen invloed op dit traject. Er zijn namelijk kosten verbonden aan het opnieuw aanbieden van jou zending. Alleen de verzender kan hiervoor opdracht geven.

Dus we kunnen wel een heel lang topic laten lopen maar als jij je pakket wil zijn er maar 2 opties:
  1. Pakket ophalen
  2. Contact opnemen met verzender
En je woont in Amsterdam? Dan zou je het pakketje in Amsterdam kunnen afhalen.

Ik vind trouwens je topic titel een beetje vreemd. DHL kan ook zeggen: Spesh wil niet ontvangen. Ik begrijp dat deze situatie heel vervelend is. Maar DHL heeft gedaan wat het aanbiedt. Namelijk de zending twee keer aanbieden. Dan kan je een discussie beginnen of de koerier de tweede keer heeft aangebeld maar daar ga je alleen achter komen als je een camera op je deurbel hebt gericht. Dus dit is een k*tsituatie en vet balen voor jou.

Het is trouwens heel kortzichtig om te roepen: Waarom is het pakketje niet afgegeven bij de buren?
En wie draait voor de kosten op als jou buren zeggen: Ik heb niks ontvangen. Jij, DHL of de webshop?

Zie deze thread en deze

[Voor 28% gewijzigd door Imak op 05-10-2010 13:36]

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
De TS heeft wel een goed punt. Veel webshops geven niet goed aan met welke verzender ze versturen. DHL en dergelijke zijn erg onhandig voor consumenten qua afhaalpunten (vaak alleen in grote steden in slecht bereikbare industriegebieden). Het hele proces van die koeriers is gebaseerd op business to business en gaan er vanuit dat er tijdens werktijden altijd iemand aanwezig is. Dit in tegenstelling tot TNT Post die gewoon een depot vlak in de buurt hebben, bij ons de lokale sigarenboer, of bij de buren afgeven als het geen verzekerd pakket is.

Ik had hier vroeger ook wel eens problemen mee. Meestal als er niet duidelijk TNT bij staat dan laat ik het voor de zekerheid op mijn werk afleveren. Maar veel webshops geven dit totaal niet aan en dat maakt het veel lastiger. Gelukkig kan je het in de shopsurvey ook wel eens terug vinden.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb ook wel eens wat besteld wat bezorgt werd dood DHL. 3x was er niemand thuis, gek he als mensen werken of naar school gaan. Maargoed moest ik het pakketje gaan ophalen in Amersfoort. Wel opgehaald, maar dat kost je weer extra tijd en geld. Nee doe mij maar TNT, dan kan ik het op het postkantoor op de hoek ophalen.

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:53
Spesh schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:40:
Ja dat is het 2e probleem, ik ben zo stom geweest om niet eerst de shopreview te lezen maar die webshop is dus op geen enkele manier te bereiken, heb al meerdere keren proberen te bellen.

Toen ik de shopreviews las snapte ik meteen waarom:
http://tweakers.net/shopreview/7403/max-ict.html
offtopic:
Bedenk me opeens dat ik een RMA bij hun heb lopen. ff door mijn mail zoeken en ja hoor. 12 februari aangemaakt en bevestigd. Ik ga maar eens even een status update vragen... :P

404 error.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

GekkePrutser schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:33:
De TS heeft wel een goed punt. Veel webshops geven niet goed aan met welke verzender ze versturen. DHL en dergelijke zijn erg onhandig voor consumenten qua afhaalpunten (vaak alleen in grote steden in slecht bereikbare industriegebieden). Het hele proces van die koeriers is gebaseerd op business to business en gaan er vanuit dat er tijdens werktijden altijd iemand aanwezig is. Dit in tegenstelling tot TNT Post die gewoon een depot vlak in de buurt hebben, bij ons de lokale sigarenboer, of bij de buren afgeven als het geen verzekerd pakket is.

Ik had hier vroeger ook wel eens problemen mee. Meestal als er niet duidelijk TNT bij staat dan laat ik het voor de zekerheid op mijn werk afleveren. Maar veel webshops geven dit totaal niet aan en dat maakt het veel lastiger. Gelukkig kan je het in de shopsurvey ook wel eens terug vinden.
Ik snap niet dat het voor de betreffende winkel niet duurder is om in dit soort gevallen voor een andere vervoerder te kiezen. Continu geeikel als mensen de producten niet aannemen kost heel erg veel tijd. Je zou verwachten dat de verkoper eieren voor zijn geld kiest en over stapt naar een courantere ( :P ) vervoerder en dat bij voldoende afmeldingen DHL een B2C in het leven zou roepen.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Imak
  • Laatst online: 14-04 17:46

Imak

Opt-out?

mig29 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Ik snap niet dat het voor de betreffende winkel niet duurder is om in dit soort gevallen voor een andere vervoerder te kiezen. Continu geeikel als mensen de producten niet aannemen kost heel erg veel tijd. Je zou verwachten dat de verkoper eieren voor zijn geld kiest en over stapt naar een courantere ( :P ) vervoerder en dat bij voldoende afmeldingen DHL een B2C in het leven zou roepen.
Doe mij maar TNT altijd een postkantoor in de buurt. Maar DHL for you(kiala ook) werkt ook wel prettig. Dan kies je bij jou in de buurt een winkel uit waar je de zending kan afhalen. Ben ik trouwens alleen tegengekomen bij de wehkamp.

• dropdeath
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-08 14:14
mig29 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Aangezien ik ergens gezien heb gaat het om max ict en deze verstuurd zelf niet maar laat het zijn leveranciers doen en die sturen bijna allemaal met dhl omdat het:

A. Goedkoper is dan tnt
B. Een veel betere klantenservice heeft dan tnt.

www.nolimitoss.nl

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:30
Ik snap eigenlijk niet goed waarom de postbode _bewust_ niet zou aanbellen - hij wint er toch niets mee als hij weer terug moet met het pakket?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Spesh
  • Niet online
HellPunk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:54:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom de postbode _bewust_ niet zou aanbellen - hij wint er toch niets mee als hij weer terug moet met het pakket?
Geen idee, misschien niet goed op het knopje gedrukt? Lijkt me sterk maar ik kan niks beters verzinnen. Maar ik ga hem maar ophalen, balen maar er zit weinig anders op denk ik. :(

@Dnytje: Bedankt voor het aanbod maar ik ben tegenwoordig nog maar weinig in Amsterdam, ik woon het grootste deel van de tijd bij me vriendin buiten de randstad omdat het daar gewoon een stuk prettiger woont buiten de drukte.

[Voor 20% gewijzigd door Spesh op 05-10-2010 21:37]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee