Toon posts:

[JS] Pagina scannen & verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Highlandd
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-09 09:22
[Het is al gefixed]

Dag Got,

Ik ben een tijdje al op zoek naar het volgende (aantal dagen, misschien heb ik het antwoord over het hoofd gezien):

Ik zoek een mogelijkheid om met een javascript geactiveerd vanuit de toolbar een pagina te scannen en deze info naar mijn eigen server te sturen.
Het liefst dat dit via een ajax manier dat deze het opstuurt naar een jsp/php site (voorkeur naar jsp) zonder dat deze pagina geladen wordt op clientside scherm.
Oftewel, ik wil de pagina crawlen en de info naar mijn eigen server sturen op een streaming manier, en vanuit mijn server een korte bevestiging sturen naar mijn pagina met innerhtml. De voorkeur gaat 100% uit naar het streamen van een variable met javascript, als ik hem kan versturen dan zal het ontvangen prima kunnen.

Natuurlijk gaat het over een internetspelletje waar ik wat info makkelijk op een rijtje kan krijgen.

Maar is het mogelijk?

Oh proces zal ongeveer dit zijn:
# Klik op bookmark
# Scan pagina
# Stuur deze info naar server
# Server stuurt bevestiging van ontvangst
# Script pas een simpele regel ergens aan met een innerhtml waarin een plaatje met groen vinkje komt

[Voor 13% gewijzigd door Highlandd op 04-10-2010 01:42. Reden: proces even uittypen]

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Is vast mogelijk. Kijk b.v. eens hoe de Delicious Firefox-plugin werkt. Deze submit ook de huidige url naar een externe pagina.

Ik denk dat je dit zelf eens wat verder moet uitwerken. Waar loop je nu precies tegen aan, wat heb je geprobeerd/uitgezocht?

• Highlandd
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-09 09:22
Ik liep vooral vast op het feit dat ik graag wil voorkomen dat alle info in een link komt.

Nu heb ik bij jQuery dit gevonden:
http://api.jquery.com/jQuery.post/
Wat als het goed is een Post verstuurd met variabele erin, die ik makkelijk kan catchen in php of jsp, dat is het minste probleem, de return is er ook in verwerkt, dus ziet er super uit.

Maar dit kan dicht, tis opgelost, toch bedankt voor de moeite, raar dat op het moment dat ik het 3x over het hoofd zie, ik het leukweg 5 minuten na posten wel vind 8)7

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52
Post je oplossing anders even, dan heeft het nageslacht er ook nog wat aan...

Of was die post de oplossing? :P

(dan interpreteerde ik 'scannen' waarschijnlijk anders..)

[Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 10:15]

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Bij scannen denk ik aan een screenshot, misschien jij ook ;)

Overigens gaan topic niet "op slot" als jij je antwoord hebt hier, kon je lezen in de FAQs :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee