Deziweb of Versio of wellicht iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 21:27
Ik kom er eigenlijk maar niet uit. Heb op ispgids.com (of nl) al wat vergelijkingen gedaan.
Ik heb sinds enkele maanden een forum op de software van vbulletin.
En me hoster was One.com

Deze hoster is me des tijds aangeraden viavia door iemand op het hwi forum. Het zag er allemaal wel goed uit

3000mb opslag, onbeperkte data verkeer en een prijs van 1.25 euro per maand en een domein van 5 euro per jaar. Voor een beginner zeker niet verkeerd.

Sinds ik in het begin was aangemeld was het best wel lof over deze host. En ik had echt nog maar een begin start gemaakt. Naar enkele maanden begon of leek dat alles steeds trager werd. Ik kon er opzicht nog wel mee leven. Maar toen er eenmaal een fout in me forum was geslopen wilde ik eigenlijk ernaast nog een forum maken voor in een test omgeving. En toen zag ik pas dat ik niet meer dan 1 database kon maken / gebruiken.
Even weer wat rond gezocht op het internet en nagevraagd bij hun support kon ik dus via een _Prefix alsnog een 2de database maken. Dus dat maar toen geprobeerd. Toen zakte mij de moet al helemaal in de schoenen. De snelheid van de Phpmyadmin zakte echt met stront in elkaar. Dat was voor mij echt de druppel om maar te stoppen, want op deze manier ging het toch niet echt lukken. Ik heb toen ook de _prefix database maar weer eraf gegooid en toen werd het weer sneller. Dus er klopt dan toch niet iets met hun servers. Ik heb dit ook aangeven in de live chat. Maar hun ontkennen dus alles. Ookal ben ik misschien een beetje een leek op dit gebied, ik ben echt niet dom om dat te begrijpen dat het snelheids probleem toch echt bij hun licht.

Ik heb toen maar wat wezen neuzen op ispgids.com en toen kwam deziweb en versio duidelijk naar voren.

Ik weet niet hoeveel een vbulletin forum aan data genereerd, maar ik wil zeker niet tegen het maximale gaan zitten. En daarnaast wil ik ook nog wat extra ruimte hebben om eventueel data of foto materiaal zelf te kunnen hosten om de kwaliteit en bereikbaarheid goed te houden. Want ik heb geen zin om steeds van host naar host te moeten gaan springen. Wat ik wil gaan hosten is een vbulletin forum (eventueel met een testforum erbij) En daarnaast wil ik in de toekomst ook mogelijkheid hebben om een website op te zetten en ook nog wat data en foto materiaal kunnen hosten tegen de laagst mogelijke kosten.
Ik ben geen bedrijf ofzo, ik doe dit allemaal uit hobby oogpunt. Maar gratis hosten word nogal erg moeilijk als je ook nog zeer goede kwaliteit wilt hebben.

Ik heb zowel al bij deziweb gekeken als bij versio.

Bij deziweb.com spreekt me het basis pakket wel aan

3000MB webruimte
75GB dataverkeer p/m
99 POP/IMAP e-mailadressen
99 MySQL databases
99 Domeinen
DirectAdmin control panel
SpamAssassin spamfilter
Back-up tot 7 dagen terug

Dat voor 30 euro per jaar exclusief btw (met btw kom ik uit op 35,70 euro ongeveer)
En dan nog de kosten van het domein..

Bij Versio.nl spreekt mij het zilver pakket wel aan

5000MB webruimte
75GB dataverkeer p/m
en de rest is hier te vinden:
http://versio.nl/hosting.php
En kost 2,25 euro per maand

Alleen op ispgids.com komt versio toch net iets minder uit de verf, aangezien daar wel wat negatieve berichten staan van iemand die een zo erg belasting heeft genereerd dat ze site was geblokkeerd ofzo en andere moeilijkheden. En daarnaast werkt versio met een pre-paid betalings systeem en kan je volgens mij maar per maand betalen. (persoonlijk betaal ik liever per jaar aangezien ik er meteen er vanaf ben en niet meer naar de onkosten steeds in de gaten hoeft te houden.

Natuurlijk zegt de prijs niet alles, dat heb ik ook al bij One gemerkt hoe bagger dat was, ik wil wel waar voor me geld, en geeft het liefst ook zo min mogelijk uit. Verder wil ik verlopig toekomstig bestand zijn tegen het dataverkeer gebruik en dat ik genoeg web ruimte heb.

Zijn er mensen die ervaringen met deze bedrijven hebben. Welke zouden jullie mij kunnen aanraden? Moet wel MySQL database kunnen draaien, genoeg opslag, genoeg dataverkeer en het liefst ook nog een erg vriendelijk host die goede support en hulp verleent bij eventuele problemen.

Of raden jullie mij aan om beter iets anders te nemen? Zo ja wat is dan het alternatief?

Verder viel mij isp Antagonist ook erg goed op. Weet alleen niet of zo ook databases als mysql ondersteunen, maar dat zou ik nog na moeten vragen.

Al vast bedankt voor enige hulp.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231630

*knip spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 31-03-2012 22:24 ]