Toon posts:

Visual Web Developer 2008 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Gideonnn
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-06 10:27
Hallo tweakers.

Ik wist niet zeker waar ik dit moest posten, maar het komt het dichts bij programmeren, dus hier dan maar.
Op mijn MBO opleiding applicatieontwikkelaar gebruiken we voor C#, ASP Visual Web Developer 2008.
Nu ben ikzelf een beetje in het nadeel omdat ik geen laptop heb en daar dus niet op kan programmeren, dus gebruik ik de school pc's en voor het werk af te maken, mijn eigen pc.

Onlangs ben ik erachter gekomen dat als ik thuis een opdracht maak en hem daarna op een andere pc wil openen ik het niet mag wijzigen.
Mijn leraar zegt dat dat komt omdat er een beveiliging op staat, zodat je niet andermans projecten kan stelen, bladiebla.

Omdat zo goed als iedereen een laptop gebruikt is dat probleem dus niet aan de orde, en weet niemand er dus een oplossing op.
Na google geraadpleegd te hebben over een eventuele portable versie, kwam ik er achter dat dat niet mogelijk is omdat VS nogal veel gebruik maakt van het register van windows zelf.

Nu is de vraag, of iemand weet of er toch een manier is voor een portable versie, of een manier om toch op meerdere pc's aan 1 project te werken. :)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:21

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Qiro schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:46:
Nu is de vraag, of iemand weet of er toch een manier is voor een portable versie
Die kans acht ik nihil
of een manier om toch op meerdere pc's aan 1 project te werken. :)
Remote desktop? VNC? Dat soort zaken?

Ik zie overigens niet wat die "beveiliging" dan zou moeten zijn; als je het bestand opent van een trusted locatie moet 't geen probleem zijn lijkt me? Projecten openen van een share ofzo wil nog wel eens problemen geven en ik vermoed een USB stick oid wellicht ook maar als je gewoon je project kopieert naar een C:\test of D:\test oid zou je volgens mij geen foutmeldingen moeten krijgen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op wat voor medium sla je de bestanden op? Als het bijvoorbeeld op jouw Home-schijf is, staan er misschien aparte rechten op of zo?

• denyos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:40
Staan de bestanden niet gewoon als Read-Only op je portable device? Zou verklaren waarom je ze niet mag wijzigen. Even alles selecteren, properties scherm vinkje weghalen bij Read-Only en je zou klaar moeten zijn.

Strava

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:21
Mijn leraar zegt dat dat komt omdat er een beveiliging op staat, zodat je niet andermans projecten kan stelen, bladiebla.
Onzin. Je kan prima solutions van een pc naar een andere kopieren. Het zal eerder een rechten issue zijn zoals hier boven al gezegd. Lijkt mijn oude school wel, niveau van de leraren...

• Gideonnn
Als ik een bestand op mijn eigen pc open die ik op school gemaakt heb, kan ik wel door code bladeren etc, alleen niet op F5 klikken. Oftewel, ik zie de code, kan het wel wijzigen, maar niet 'runnen'.
Ik zie niks speciaals aan de rechten, maar ik zal het eens vragen aan de systeem beheerder daar.

Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om een project op meerdere pc's te bewerken dus?

• Haan
  • Laatst online: 10:04

Haan

dotnetter

Qiro schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:16:
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om een project op meerdere pc's te bewerken dus?
Uiteraard moet dat gewoon kunnen.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• denyos
Qiro schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:16:
Als ik een bestand op mijn eigen pc open die ik op school gemaakt heb, kan ik wel door code bladeren etc, alleen niet op F5 klikken. Oftewel, ik zie de code, kan het wel wijzigen, maar niet 'runnen'.
Ik zie niks speciaals aan de rechten, maar ik zal het eens vragen aan de systeem beheerder daar.
Open je wel het project en niet alleen de code files? En maakt het project gebruik van een interne webserver of van IIS? Dit kan er bij een webproject ook nog allemaal mee te maken hebben.
Nu dus blijkt dat je de code wel kan wijzigen komen er andere dingen naar voren natuurlijk.

Strava

• Gideonnn
Ik heb even iets anders geprobeerd.
De hele map weg gegooid, toen een nieuwe site gemaakt genaamd "Opdracht 1".
Toen heb ik afgesloten, mapje "Opdracht 1" leeg gegooid, echte opdracht eroverheen.
Toen ik VS weer startte, bij laatste bestanden "Opdracht 1" aangeklikt.
Dit mocht ik openen en runnen, geen probleem.
Maar toen ik dus echt op run klikte kreeg ik deze error.

Als ik echt het project open (ofwel het .sln) dan laat hij gewoon niks zien, alleen een grijze achtergrond.

• denyos
Deze foutmelding geeft al aan wat er waarschijnlijk aan de hand is en wat ik net zei. Project maakt (zeer waarschijnlijk) gebruik van IIS (Internet Information Service, de MS webserver) en je hebt op school computers geen recht om op IIS je site te plaatsen. Wat je kan doen is dus je project vanuit de ontwikkelomgeving te draaien. Dit kan je instellen bij de project instellingen.

Strava

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee