Toon posts:

Netwerkkaart laat pc stotteren

Pagina: 1
Acties:

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Ik heb dus een probleem met mijn pc.
Een paar weken na de aankoop van de Sweex LW312, heb ik een probleem met het stotteren van mijn computer.
Als ik de netwerkkaart eruit haal, is het stotteren weg

Ik zou graag een oplossing vinden voor het probleem maar ik vind er geen.

Acties die ik al heb gedaan:
Nieuw OS (vroeger)
Firmware updaten
Betere connectieplaats vinden (nog altijd 54 MB/s)
Andere antennes

ik vind dus echt geen oplossing, hopelijk vindt ik hier een beetje hulp :D

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:12

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Driver upgraden?

En anders de kaart terugbrengen omdat hij gewoon niet fatsoenlijk werkt?

offtopic:
Sweex is in mijn ogen sowieso een B-merk, dus mocht je op zoek naar wat anders pak dan iets van een beter merk

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• CDA441
ThinkPad schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:11:
Driver upgraden?

En anders de kaart terugbrengen omdat hij gewoon niet fatsoenlijk werkt?

offtopic:
Sweex is in mijn ogen sowieso een B-merk, dus mocht je op zoek naar wat anders pak dan iets van een beter merk
Drivers waren al de laatste drivers die uitkwamen, maar er was echt goeie internet connectie met die kaart, jammer dat hij nu vastloopt...

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:04
Terug naar de winkel, uitleggen wat je probleem is, en hopen dat ze het kaartje terugnemen.
En koop dan een netwerkkaart van een ander merk/andere chip, mischien conflicteerd er iets.

• CDA441
GeertH schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:08:
Terug naar de winkel, uitleggen wat je probleem is, en hopen dat ze het kaartje terugnemen.
En koop dan een netwerkkaart van een ander merk/andere chip, mischien conflicteerd er iets.
wel, het probleem is dat ik mijn kasticket ben kwijtgeraakt....

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-09 18:44

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Driverconflict met de on-board LAN chip?

spoiler:
Sweex is ook nogal een k*tmerk over het algemeen :+

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat bedoel je met stotteren? Zie je rare CPU belastingen? Wat moet ik me erbij voorstellen?

This footer is intentionally left blank

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-02 11:30
Zoals gezegd waarschijnlijk een hardware conflict. Check even of er geen IRQ kanalen worden gebruikt die meerdere dingen tegelijk doen zoals IDE controller en Sweex kaart op dezelfde IRQ. Het kan helpen, indien mogelijk, om de kaart in een ander PCI slot te steken, hierdoor krijgt hij vaak een ander kanaal toegewezen.

[Voor 9% gewijzigd door Jouke74 op 04-10-2010 15:54]

"That was left handed..." - JJH

• CDA441
ajhaverkamp schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:41:
Wat bedoel je met stotteren? Zie je rare CPU belastingen? Wat moet ik me erbij voorstellen?
helemaal geen CPU belasingen of RAM 100% niets, behalve als mijn muziek aanstaat en ik wil op internet blijft hij vasthaken voor een paar seconden.

• CDA441
Jouke74 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:53:
Zoals gezegd waarschijnlijk een hardware conflict. Check even of er geen IRQ kanalen worden gebruikt die meerdere dingen tegelijk doen zoals IDE controller en Sweex kaart op dezelfde IRQ. Het kan helpen, indien mogelijk, om de kaart in een ander PCI slot te steken, hierdoor krijgt hij vaak een ander kanaal toegewezen.
ik heb ook geen extra PCI kaarten in mn pc, behalve mijn videokaart.

• Masterlans
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-09 20:41
IRQ adressen worden ook door on-board zaken gebruikt. Juoke74 bedoelt deze kaart in een ander PCI-slot zetten.

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-08 10:27
CDA441 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

helemaal geen CPU belasingen of RAM 100% niets, behalve als mijn muziek aanstaat en ik wil op internet blijft hij vasthaken voor een paar seconden.
Uhm, muziek die je van internet / netwerk streamt toevallig? Of muziek van je lokale schijf.

• CDA441
Punica- schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:28:
[...]

Uhm, muziek die je van internet / netwerk streamt toevallig? Of muziek van je lokale schijf.
muziek van m'n harde schijf, ik luister geen internetradio :P

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-02 11:30
Masterlans schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:26:
IRQ adressen worden ook door on-board zaken gebruikt. Juoke74 bedoelt deze kaart in een ander PCI-slot zetten.
Precies dit ja.

"That was left handed..." - JJH

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Zelfde probleem gehad, BIOS ingedoken gisteren, helaas geen opties gevonden voor de IRQ handmatig te doen. Verder gekeken: bleek bij mij "PnP OS" (oid) uit te staan :?, aangezet en mijn probleem was verholpen.

Misschien heb je daar iets aan.

• CDA441
Kompaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:08:
Zelfde probleem gehad, BIOS ingedoken gisteren, helaas geen opties gevonden voor de IRQ handmatig te doen. Verder gekeken: bleek bij mij "PnP OS" (oid) uit te staan :?, aangezet en mijn probleem was verholpen.

Misschien heb je daar iets aan.
Ik heb wel elke keer de melding van iets met press Shift+ F10 to configure. het is iets van Realtek oid :?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee