Toon posts:

[Win7] RAID-Driver MSI K9A2 Plat.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:25
Ik heb een MSI K9A2 Platinum v1. Ik heb hier onlangs windows 7 op geknalt. Dit werkt tot nog toe niet helemaal vlekkeloos. O.a. mijn raid-kaartje onboard, de zogenoemde Promise T3 controller. Volgens de windows 7 upgrade-tool was alles compatible dus ik verwachte geen problemen.

Nu blijkt dat MSI geen Windows 7 drivers heeft voor deze tool. Maar volgens dit topic kan ik de vistadrivers gebruiken:

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=132015.msg994344

Nu zie ik ook de laatste post dat het niet kan. Maar hoe kan je die vistadrivers nu onder windows 7 installeren? Wie heeft er gelijk?

Ik krijg het volgende:

README TXT This readme file
FTT3 Microsoft Windows miniport disk label file
TXTSETUP OEM Microsoft Windows miniport text mode setup file

amd64\FTT3 INF Microsoft Windows miniport setup file
amd64\FTT3 SYS Microsoft Windows miniport driver for AMD64 platforms
amd64\FTT3 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file (place holder)

Na wat zoeken blijkt dat vistadrivers die niet ondertekend zijn met WHQL niet werken in windows 7 (en MS had nog wel beloofd dat vistadrivers wel zouden werken onder 7). Dus, hoe installeer ik dit?

En if not, dan maar XP64 gebruiken of een ander moederbord kopen... het komt nu wel de spuigaten uit met hindernissen in 7.

EDIT:

Update: het is gelukt. hoera, windows 7 vind ik nog steeds kut maar ik heb weer een hindernis overwonnen. Via de BIOS alles uitgeschakelt van de T3 controller, in W7 het apparaat verwijdert, drivers verwijdert in deze locatie (moest de exe 5 keer uitvoeren om te kijken wat hij deed en dat in een screenshot vastleggen)

Vervolgens gereboot, T3 ingeschakeld en niet de drivers via de Live Update tool (die zijn dus kennelijk anders dan de webversie, vista 64 (zie Promise SATA Raid)) maar van de website gebruiken. Deze heeft een installer in een apart mapje, uitgevoerd op vista modus et voila. Winamp die toevallig aanstond kwam met het blije bericht:

Winamp has detected a Portable Drive H: bla bla muziek erop?

[Voor 31% gewijzigd door Nox op 03-10-2010 22:55]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
Heb het zelfde bord, revisie weet ik even niet zeker,maar vergelijkbaar probleem.

Ik heb hier het een en ander vandaan. Van alles geprobeerd, BIOS-updates, verschillende kabels, alles omgewisseld, en nog een keer. :?
Het had allemaal geen baat. Ik heb RAID niet aan de praat gekregen.
Misschien heb jij meer geluk, kijk ook even verder rond daar er zijn er nog veel meer met dat probleem.
Zoek ook even naar een unsigned driver van een of andere chinees :| daarmee had ik het bijna voor mekaar.

Let wel op, aan het eind moest ik mijn beide schijven, WD, formatteren met de disktool om ze weer herkenbaar te maken voor de windows install. Ze waren helemaal ver*$%@&$.
Iets raars dus met die SB. 8)7

Hier die chinese drivers.....

[Voor 6% gewijzigd door NMNN op 03-10-2010 22:31]

• Nox
Het gaat niet om de soutbridge maar om de Promise T3 controller. MSI heeft deze SAS-controller (is geen SATA controller officieel, maar kan wel) leuk toegevoegd maar vervolgens niet gezegd dat 2 van de 6 poorten niet werken in W7 omdat ze daar geen drivers voor hebben.

[Voor 66% gewijzigd door Nox op 03-10-2010 22:34]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
Ik denk omdat die unsinged zijn.
De drivers die ik van ze kreeg deden het trouwens ook niet hoor, maar ik kan het me niet meer helemaal herinneren. Is al tijdje terug.
Heb je wel wat aan die chinese drivers?

• Nox
Nope, die zijn voor de SB600 waar ik nog geen problemen mee heb. Het zijn echt de drivers voor de Promise T3 controller. MSI levert ze voor Vista (kennelijk signed) maar ik kan die niet gebruiken in Windows 7. Daar ligt het probleem. De drivers zouden moeten werken, maar dat doen ze niet.

Update in de TS. MSI's driverupdater is gewoon ruk, gebruikt kennelijk andere drivers of doet iets fout.

Nu het volgende probleem. Nu kan ik Microsoft Virtual Disk Service niet starten. oftewel schijfbeheer. Dit kon voor de installatie nog wel. De schijven werken, maar ze hebben een verkeerde volgorde. Moet ik weer een andere manier vinden om de driveletter te wijzigen.

[Voor 50% gewijzigd door Nox op 03-10-2010 23:08]

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Diskpart :)

Maar dit is geen Windows 7 issue, eerder een driverbakker die z'n shit niet op orde heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee