Download normaal, surfen onmogelijk..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hallo mensen, ik heb een vaag probleem met me internet vandaag. Downloaden, msn, itunes, alles werkt normaal als van altijd, zelfde snelheid, maar een site/startpagina openen duurt 2/4 minuten, surfen kan dus totaal niet..

Ik heb ook een laptop die op de zelfde internet verbinding werkt, alleen draadloos maar die werkt wel normaal, dus de pc alleen hapert.

Dit zie ik bij de netwerkcentrum, status van Local Area Connection.

IPv4-verbindingsmodelijkheden : internet
IPv6-verbindingsmodelijkheden : lokaal
status van media : ingeschakeld
snelheid : 100.0 mbps

bytes : verzonden 1.007.780 ontvangen : 50.452.200

Heb de pc gescand met AVG, hij vond 1 trojan horse, isass.exe en wat spyware, dat heeft die dan verwijderd, maar t probleem is niet opgelost, ( als de virus of spyware t probleem was )

Iemand enig idee wat te doen?

Me pc specs
i7 870
asrock h55m-usb3
vista 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
herstel je browser eens naar fabrieksinstellingen... wellicht een vage proxy oid wat ingesteld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat levert pingen naar Google voor resultaat? Andere browser verschil? Wat draait er op de achtergrond?

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 03-10-2010 21:36 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Heb dat pingen ff gedaan, bij ping statestieken staat 4 verzonden, 4 ontvangen 0 verloren.
Gemmiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milisecondes is 26ms.

browster IE & firefox is zelde probleem, eventraag

[ Voor 13% gewijzigd door FSXnoob op 03-10-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:24

Aganim

I have a cunning plan..

En weet je heel zeker dat alle rotzooi ook echt weg is? Geen rootkits die zijn blijven hangen, voor zover je die al kan detecteren natuurlijk.

Ook handmatig eens gekeken of er geen vreemde processen meer draaien? Van een besmetting afkomen kan soms lastiger zijn dan het in eerste instantie lijkt.

offtopic:
"Me internet", "Me pc", t.. :X
Mijn, 't..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test eens met andere DNS-servers (die van OpenDNS of die van Google bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Misschien heb je een hele langzame DNS server ingesteld/ingesteld gekregen?

Als oplossing hiervoor zou je de DNS servers van google kunnen gebruiken. Die zijn wel aardig snel.

De adressen hiervan zijn: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Avg heeft alles gescant, verwijdert en sommige die niet konde worden verwijdert werden in quarantane geplaats, maar dat waren paar losse spyware dingetjes ofzo dacht ik..
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:43:
Test eens met andere DNS-servers (die van OpenDNS of die van Google bijvoorbeeld).
Als u me kunt uitleggen hoe dat te doen? Ik ben goed in wetgeving maar helaas geen held in computers haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Toevallig had ik hier ook last van, heb even de de kabel 5 minuten uit de het modem gehaald en hij doet het weer prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:45:
Als u me kunt uitleggen hoe dat te doen? Ik ben goed in wetgeving maar helaas geen held in computers haha :+
Hier staat de uitleg voor Windows XP (bovenste puntje), andere Windows besturingssystemen zullen redelijk gelijkaardig zijn. http://support.microsoft.com/kb/305553/nl
Ikzelf gebruik geen Windows, dus daar kan ik je niet verder in helpen (Google waarschijnlijk wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
"Ook last van"? Inclusief spyware en virussen?

@TS ik zou Windows opnieuw installeren en dan als eerste een fatsoenlijke virusscanner erop (en natuurlijk een beetje uitkijken wat je allemaal binnenhaalt).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Herko_ter_Horst schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:50:
"Ook last van"? Inclusief spyware en virussen?

@TS ik zou Windows opnieuw installeren en dan als eerste een fatsoenlijke virusscanner erop (en natuurlijk een beetje uitkijken wat je allemaal binnenhaalt).
Toen de trojan/spyware er in kwam, was avg al aanwezig, alleen heb ik er geen melding van gehad maar neem aan dat die t wel had gevonden op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
laat voor de grap ook nog eens hitmanpro en kaspersky los op je PC. Beiden mag je de eerste 30 dagen gratis gebruiken en zijn van hun respectievelijke websites af te halen. Als je PC geinfecteerd is met het een of ander, dan kun je er meestal het beste een cocktail van antivirus, anti spyware en anti van alles op loslaten. Als je wat meer "lef" hebt, laat dan ook voor de grap combofix eens los op je pc. Supertooltje zonder GUI dat wat radicaler te werk gaat.
Pagina: 1