Toon posts:

WAN Performance Belkin F5D8235 v4

Pagina: 1
Acties:

• Lendicap
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 05-11-2019
De 120mbit WAN snelheid van mijn Belkin F5D8235 v4 router zakt in als ik 100mbit apparaten aansluit naar 60 á 70mbit.

Eerst had ik Ziggo 80mbit. Ubee modem, deze belkin router, daarnaast mijn PC aangesloten (gbit) en een XBOX360 (gbit?) , een WD TV Live (100mbit) mediaplayer en mijn Sony Bravia 40EX700 (100mbit?).

Dit werkte allemaal naar behoren. Nu heeft ziggo de 80mbit->120mbit upgrade doorgevoerd.

Als ik achter de router zowel mijn PC als de Xbox aansluit, haal ik bij elke speedtest 115-120 mbit. Zodra ik óf mijn tv óf mijn mediaplayer van WD aansluit, zakt de snelheid op de PC terug naar 60-70 mbit. Nooit meer dan dat. De TV en de Mediaplayer hebben beide volgens mij 100mbit, terwijl de PC dus 1gbit heeft en die xbox waarschijnlijk ook. Lijkt er dus op dat het probleem komt door het aansluiten van 100mbit apparaten.

Belkin gebeld, die kenden het probleem niet maar wisten te vertellen dat de WAN poort max 89mbit internet ondersteunt :s Vreemd natuurlijk, want als ik alleen PC + XBOX aansluit haal ik netjes 120mbit VIA de router.

Kortom, hoe kan ik voorkomen dat de snelheid inzakt als ik 100mbit apparaten aansluit? En dan hoop ik op een andere oplossing dan een nieuwe router kopen :P

• Lendicap
*kickje*

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Volgens smallnetbuilder haalt jouw router ongeveer 125 WAN-to-LAN en vice versa.

Het lijkt er dus op dat alle poorten terugschakelen naar 100Mbit als er 1 100Mbit ding wordt aangesloten? Firmware up-to-date?

Misschien kan je het ding foppen door een losse Gigabit switch er aan te knopen, en daar achter pas je 100 Mbit apparaten? Kost iets, maar minder dan een andere router :)

Whatever

• Lendicap
Klopt, en die 125 WAN-to-LAN haalt de router inderdaad als ik geen 100mbit apparaten aansluit dus!

Firmware is up to date. Extra switch werkt volgens mij ook niet, dan zou het een bedrade router moeten worden waar 100mbit apparaten aan hangen maar met een gigabit uplink. Als ik een switch zou neerzetten blijft het probleem volgens mij..

Maar het liefst kom ik erachter hoe ik met de huidige apparatuur dit probleem oplos :s

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:28
Zatte Len schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:29:
De 120mbit WAN snelheid van mijn Belkin F5D8235 v4 router zakt in als ik 100mbit apparaten aansluit naar 60 á 70mbit.

Eerst had ik Ziggo 80mbit. Ubee modem, deze belkin router, daarnaast mijn PC aangesloten (gbit) en een XBOX360 (gbit?) , een WD TV Live (100mbit) mediaplayer en mijn Sony Bravia 40EX700 (100mbit?).

Dit werkte allemaal naar behoren. Nu heeft ziggo de 80mbit->120mbit upgrade doorgevoerd.

Als ik achter de router zowel mijn PC als de Xbox aansluit, haal ik bij elke speedtest 115-120 mbit. Zodra ik óf mijn tv óf mijn mediaplayer van WD aansluit, zakt de snelheid op de PC terug naar 60-70 mbit. Nooit meer dan dat. De TV en de Mediaplayer hebben beide volgens mij 100mbit, terwijl de PC dus 1gbit heeft en die xbox waarschijnlijk ook. Lijkt er dus op dat het probleem komt door het aansluiten van 100mbit apparaten.

Belkin gebeld, die kenden het probleem niet maar wisten te vertellen dat de WAN poort max 89mbit internet ondersteunt :s Vreemd natuurlijk, want als ik alleen PC + XBOX aansluit haal ik netjes 120mbit VIA de router.

Kortom, hoe kan ik voorkomen dat de snelheid inzakt als ik 100mbit apparaten aansluit? En dan hoop ik op een andere oplossing dan een nieuwe router kopen :P
Kun jij me vertellen met welke instellingen je de Belkin wireless router hebt aangelosten op de ziggo Ubee modem

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee